آشنایی با قطعات تابلو روان

در انتخاب نوع ماژول تابلو روان و برد کنترل باید دقت داشت که قبل از تهیه ماژول LED و همچنین برد کنترل ، به نوع هاب ارتباطی ماژول و انواع هاب که برد کنترل ساپورت می کند دقت کنید . بایستی توجه داشت که وجود پیکسل ها در تابلو روان در حقیقت نشانگر تعداد LED ها با نوع رنگ تشکیل دهنده آن است. هزینه تبلیغات یکی از مهمترین عوامل بر ایجاد یک تبلیغ برای شخص یا برند شرکت می باشد که امروزه یکی از تاثیر گذارترین موارد در تبلیغات است. هر کدام از این عوامل بهراحتی میتواند روی قیمت نهایی یک کنترلر ویدئو وال تاثیر بگذارد و قیمت آن را متمایز از نمونه دیگر کند.

ترمینال های تغذیه، جریان الکتریکی ( نیروی لازم برای عملکرد لامپ های ال ای دی ) را برای ماژول ها فراهم می کند. درواقع، هر پیکسل، یک عدد چراغ ال ای دی می باشد، و رنگ آن نیز وابسته به رنگ ماژول است. این در حالی است که طول عمر ویدئووال حدودا 100.000 ساعت میباشد. برای بسیاری از مردم هزینه تعمیرات تابلو روان یک سوال می باشد و این که آیا هزینه تعمیرات و نگه داری آن به مقداری هست که برای تولید و خرید و سفارش آن اقدام کنند یا خیر… لذا با انتخاب ماژول تابلو روان استاتیک برای رسیدن به درخشندگی بیشتر ، باید معایب استفاده از این ماژول ها را به جان خرید . در صورتی که شما هم قصد خرید ویدئو وال و کنترلر آن را دارید، میتوانید از کارشناسان با تجربه و متخصص نمارنتر کمک بگیرید تا محصولی با کیفیت و دقیقا مطابق با نیاز خود خرید کنید. پایه ها در نوع SMD نیز به راحتی قابل تشخیص هستند و از گوشه بریده شده آن می توان پایه منفی را تشخیص داد. این محصولات میتوانند در مراکزی از قبیل سالنهای کنفرانس، سالن سمینار، سینماها، سالن جلسات، نماها و دیوارهای داخلی مجموعهها، فضاهای تبلیغاتی داخلی و بیرونی، هنگام استفاده از دیجیتال ساینیج در بیمارستانها و شرکتهای دولتی با کاربری یک نمایشگر بزرگ برای اطلاع رسانی مورد استفاده قرار میگیرند.

8 بزنیم تا بتوانیم کابل دیتا را به کنترلر و ماژول متصل نماییم. تفاوت تمامی این ماژول ها در نور تولید شده می باشد که در نوع فول کالر قابلیت تولید انواع رنگ را داراست و بیشتر در تلویزیون های شهری نصب می گردد و نوع تک رنگ آن نیز هم می تواند در تلویزیون های شهری و هم در تابلو های تک رنگ کار شوند که البته در تلویزیون شهری کیفیت چندانی نخواهد داشت چراکه فقط یک رنگ تولید خواهد شد. که تاثیر تابلو های روان LED و تابلو های LED چشمک زن بسیار بالاتر از انواع دیگر آن است چرا که چشمک زدن و روان بودن نوشته ها هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. اصل عملکرد آن ساده است: منابع را با فشار دادن یک دکمه روی کنترل از راه دور یا سوئیچ تغییر می دهید. برق مورد نیاز برای کارکرد مادربورد و یا راه انداز یک تابلو روان برق مستقیم 12 ولت می باشد که در صورتی که به هر نحوی این ولتاژ دچار مشکل گردد مسلما ولتاژ مورد نیاز مادربورد تعمین نخواهد شد و کل سیستم خاموش خواهد شد.

کسانی که به دنبال دیوارهای تعاملی هستند باید به محصولات این شرکت توجه کنند. همچنین کافیست برای مشاهده محصولات در موتور جستجو گوگل کلمه ویدئو وال نوآوران تحقیق را جستجو کنید تا به طور مستقیم وارد صفحه مربوط به ویدیو وال شوید. از معایب video wall های منسوخ شده می توان یکدست نبودن تصویر از جهت روشنایی ، شکاف و ناهماهنگی بین تصاویر را نام برد . به عبارتی تلویزیون شهری قابلیت پشتیبانی از طیف رنگی را دارد و به دلیل تکنولوژی بکار رفته در آن توان پخش تصاویر را خواهد داشت. برخی نیز، درز های تابلو روانشان را با نوع خاصی از چسب پر می نمایند، تا جلوی ورود آب به درونش را بگیرند. اغلب استادکاران و تابلوسازان حرفه ای توصیه می کنند از رنگ های قرمز , سبز , سفید و آبی در ساخت تابلو استفاده شود تا تبلیغ موثرتر واقع شود. در جواب این تفکر باید عرض کنم که حداقل در این مورد یعنی در تعمیر تابلو روان و تابلو ال ای دی بسیار اشتباه میکنند چراکه در تابلو های روان و تابلو های ال ای دی کابل های ارتباطی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و در واقع قسمت اعظم کار تابلو روان کابل های ارتباطی می باشد که در صورت خرابی هریک از آنها قسمتی از مدار قطع خواهد شد.

تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو روان نمی تواند به طور مستقیم از برق شهری استفاده کند. هر مادربوردی جهت کارکرد نیاز به قسمتهای مختلفی از ورودی برق و دیتا و … قاب بسیار نازک ویدئو وال شارپ و ارائه تصاویر یک دست از جمله ویژگیهای آن محسوب میشود. توجه داشته باشید که باید برای پوشش پشت قاب از ورق های گالوانیزه استفاده کنید تا مقاومت آن در برابر عوامل محیطی افزایش پیدا کند. این تابلوها به این دلیل که ضد آب هستند و بر اثر بارش باران و برف آب به درون آن ها نفوذ نمی کند گزینه مناسبی برای نصب در فضای آزاد هستند. می توان این را برداشت کرد که نقش ماژول ها در طراحی و نصب تابلو های روان ( LED) به عنوان بخش ظاهری و نمایشی، کاری بسیار مهم می باشد. هر عنصر به کموتاتور متصل است – برنامه به طور مستقل قطعات ویدئویی را نمایش می دهد و کالیبراسیون را ارائه می دهد. علت آن بسیار ساده است، چرا که در واقع، ماژول ال ای دی است که وظیفه نمایش نوشته ها و سایر موارد را به عهده دارد.

از سوی دیگر در یک مرکز کنترل، سیگنالهای تصویری مختلفی وجود دارند که کنترلر ویدئو وال میتواند آنها را به نمایش بگذارد. ال ای دی ها همانطور که گفتیم نقش بسیار مهمی در تعمیرات ماژول تابلو روان دارند و در تعمیرات ال ای دی ها باید نهایت دقت را داشته باشیم چرا که نوع اس ام دی آن بسیار ظریف می باشد و هویه کاری باید بسیار حرفه ای انجام گردد. ممکن است پس از مدتی کار کردن هر ک از ماژول های به کار رفته در تابلو خراب شده و نور نداشته باشد که در این صورت می توان این ماژول را بک ماژول سالم جایگزین کرد. تابلوهای چلنیوم که به صورت حروف برجسته می باشند، تابلوهای پلاستیکی، تابلوهای فلزی عبور دهنده نور، تابلوهای رینگی، تابلوهای استیل، تابلوهای نئون، تابلوهای فلکس یا بدون نور، تابلوهای بک لایت، تابلوهای ال ای دی ثابت، تابلوهای ال ای دی متحرک و غیره انواعی از تابلوهای تبلیغاتی می باشند که همه شما آنها را در نقاط مختلف شهر مشاهده کرده اید.

کنترلر ها با توجه به نوع ساخت و طراحی آن ها قابلیت ساپورت تعداد مشخصی ماژول را دارند . به عنوان مقیاسی مناسب ویدیو پروژکتور های نسل قدیم که قابلیت خلق تصاویر نسبتا بزرگ را دارا می باشند فقط 6.000 ساعت عمر مفید داشته که نسل جدید ویدیووال ها بیش از 15 برابر آنها عمر مفید دارند. تمامی این مانیتورها در صورتی میتوانند تصاویر و محتواهای مورد نظر را نمایش دهند که توسط کنترلر نظارت شود. البته فراموش نکنید که نوع، میزان و کیفیت امکاناتی که کنترلر ویدئو وال در اختیار شما قرار میدهد، کاملا بستگی به برند و کیفیت فناوری کنترلر دارد.

5. برای انتقال برنامه طراحی شده برای تابلو دیجیتالی که از طریق برد در اختیار تابلو و نمایشگر قرار می گیرد دوباره به کابل های فلت احتیاج داریم. پس در ابتدا ولتاژ ورودی به مادربورد و راه انداز را چک کنید که در صورت سالم بودن ولتاژ دیگر نیازی به چک کردن ولتاژ در خروجی ترانس نخواهید داشت و ترانس سالم خواهد بود. همچنین می توانید تایمر دستگاه را فعال نمایید تا پس از مدت مشخصی (مثلا در موعد سررسید چک های مشتری) تابلو به طور خودکار خاموش شود. اگر می خواهید پس از ساخت تابلو تبلیغاتی ، کیفیت بهتر داشته باشید بهتر است ازدات پیچ ماژول های ال ای دی کوچک استفاده نمایید زیرا هر اندازه در ماژول ها ، پیکسلهای بکار رفته به هم نزدیکتر باشد و در واحد سطح تعداد پیکسل های بیشتری جای داده شوند کیفیت بالاتر خواهد بود . طول عمر برنامه ریزی شده برای نمایشگرهای این تولید کننده برابر با 65 هزار ساعت است ، یعنی حدود 7 سال بدون خاموش شدن.

نسل جدید ویدئو وال هرکجا مورد استفاده قرار بگیرد، مرکز توجه واقع می شود. می توانید از یک فروشنده ویدئو وال تقاضا کنید تا تعداد نمایشگر های ورد نیاز را با توجه به اندازه گیری های انجام شده محاسبه کند. هر کدام از رنگ ها حاوی پیامی هستند که مشتری به خوبی این پیام ها را دریافت می کند و در ذهن خود ثبت خواهد کرد. در این نوشتار از نما رنتز سعی شد که مشخصات کنترلر ویدئو وال و عوامل موثر در قیمت آن بررسی شود. از دیگر مزایای ساختار رنتال میتوان به سهولت در افزایش ابعاد تصویر از یک زاویه یا از طرفین ویدئو وال اشاره نمود. ساخت تابلو های روان (دیجیتالی)این ویژگی را به تبلیغات داد تا بتواند متن ها ، تصاویر و حتی ویدئو ها را به معرض نمایش در آورد. تابلوی روان هیچ محدودیتی در نمایش رنگ ندارد و می تواند تا 16 میلیون رنگ مختلف را به طور همزمان نمایش دهد. اتصالات کابل فلت فقط در ردیف های ماژول صورت می گیرد و هیچ گونه اتصال انتقال داده بین دو ماژول در یک ستون ( دو ردیف کنار هم ) صورت نمی گیرد.

فاصله بین قاب پانل ها بیشتر از مکعب های ویدیویی است – حدود 3-6 میلی متر ، و همچنین عملکرد آنها پایین تر است. از دیگر مزایای این نمایشگرها می توان به عمق کمتر از 10 سانتی متر سازهی ویدیو وال های نسل جدید اشاره کرد. یکی از این تجهیزات مانیتور های با ابعاد بزرگی هستند که اصطلاحا ویدئو وال (Video Wall) نامیده می شوند. حتی اینکه شما تابلو روان را در چه محیطی می خواهید نصب کنید و قرار است از چه فاصله ای دیده شود مسئله بسیار مهمی است که برای انتخاب شما باید در نظر گرفته شود. هر برد کنترل توانایی کنترل تعدادی ماژول را دارا می باشد. هر ماژول تابلو روان از یک برد مدار چاپی دو لایه تشکیل شده است که LED ها در یک طرف و چیپ یا همان IC ها در طرف دیگر نصب شده اند . تابلوی روان قابل طراحی و تولید در سایز ها و ابعاد مختلف است. مغز اصلی یا سی پی یو در تعمیرات تابلو روان نقش مهمی را ندارد چراکه در صورت خرابی این قطعه الکترونیکی بهترین روش تعویض این مادربورد است چراکه هم قطعه الکترونیکی بسیار سخت در بازار ایران یافت می شود و هم ارزش تعمیر را نخواهد داشت.

راه اندازی نمائید، به دلیل بزرگی پروژه و تعداد دوربین های بالا بهتر است برای نظارت هر چه بهتر، مکانی مجزا را با عنوان اتاق مانیتورینگ در نظر اس اس آی لایت بگیرید. از آنجا که این ویدیو والها میتوانند تصاویر زنده را در کنار تصاویر ضبط شده پخش نمایند، در شمار پرفروش ترین و بهترین ویدئووالها قرار میگیرند. همچنین نرخ فریم اصلی تصاویر متحرک را ثابت نگه دارد و جزئیات تصاویری که شامل نوشته و طراحی گرافیکی است، حفظ کند. اما نباید فراموش کرد که این تجهیزات به صورت 24 ساعته و در تمامی طول هفته فعال هستند و به طور مداوم تصاویر و محتواهای مورد نظر شما را نشان میدهند.

این دستگاه دارای 4 کانال است و می تواند حداکثر 4 وسیله برقی را به صورت مجزا خاموش یا روشن نماید. فناوری ال ای دی که در حال توسعه و پیشرفت زیادی است و کاربردهای بسیار زیادی دارد. در این بین مراکز کنترل و نظارت تصویری نیز علاوه بر داشتن مانیتور و نمایشگرهای بزرگ ویدئو وال که کارکردی بی وقفه و 24 ساعته دارد، نیاز به تجهیزات کنترل و مدیریت تصاویر با قابلیت 24 ساعته دارند. امروزه انواع تابلو مغازه که در بازار وجود دارند از نوع چینی , ارزان و بی کیفیت هستند. دو ترمینال مثبت و منفی کنار هم هستند که برای اتصال به برق شهری مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، امکان قطع و وصل کردن برق به صورت لحظه ای (Twinkle) هم در نرم افزار تعبیه شده است و می توانید برق وسایل متصل به کیلیت را سریعا قطع و وصل نمایید. نمایشگر ال ای دی در انواع مختلف آن از جمله تابلو فول کالر یا همان تابلو ال ای دی می تواند هزینه بسیار زیادی را برای ما ایجاد نماید اما در صورت استفاده از تابلو دست دوم می توانیم صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه ها ایجاد نماییم.