بسترساز ارتباط با خدا بوده است

از پي هاي آجري در مواقعي استفاده مي شود كه ساختمان كوچك و بار وارده بر آن كم باشد و ضمناً از پي هاي سنگي به علت كم يابي سنگ نتوان استفاده كرد. در شرکت هایی که فضایی کوچک دارند و تعداد افراد در آن جا زیاد هستند برای گردش هوا و همچنین کاهش خستگی جسمانی و برای کارمندانی که سیگار می کشند می توان با طراحی بالکنی سبز این فضا را تامین نمود. اگر چه تصویری که از ایران ارائه می شود سبب شده برخی افراد کشور ما را کشوری بدانند که با بی ثباتی درگیر است، اما بناهایی با معماری چشمگیر معاصر حرفی متفاوت از این تصورها برای گفتن دارند. استفاده از نام و برند واحد اداری و حک آن بر روی دیوار، جلوه ای بی نقص و بی نظیر را در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری از خود بر جای می گذارد.

در اجرای نمای سیمانی می توان از سیمان های سفید و رنگی استفاده کرد که هر کدام زیبایی خاص دارند شستشوی نما ها آسان است از جمله معایب استفاده از نما های سیمانی می توان به ترک خوردگی و شکستگی در آن اشاره کرد و عایق ضعیف می باشند همچنین گرد و خاک را به سرعت به خود جذب می کند. در ساختمان های اداری، فضای کلی به بخش های پذیرش، بخش استراحت، اتاق جلسه و اتاق کار تقسیم می گردد. همانطور که می دانید، هر اداره دارای کارمندانی با رده های شغلی و وظایف متفاوتی می باشد و هرکدام از این کارمندان دارای نیازهای فضایی (مانند اتاق های مجزا) می باشند تا بتوانند به وظایف خود راحت تر رسیدگی کنند. افراد پس از گشتن در محیط داخلی این ساختمان می توانند در فضای بیرونی آن به استراحت و گاها تصمیم گیری بپردازند.

البته شرایط آبوهوایی تاثیر زیادی در نوع مصالح مورد استفاده در معماری داخلی دارد. سقف و دیواره سبز این مجموعه نه تنها یادآور طبیعت است بلکه در نقش یک تصفیه کننده هوا هم برای محیط ساختمان عمل می کند. استفاده از فضای سبز از قبیل گیاهان و گلدان ها در تمامی بخش های محیط اداری حس زندگی و طبیعت را در فضای کار القا می کند و باعث تلطیف خشکی و خشونت می شود. فاکتور نور مناسب نیز در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری همواره مورد تاکید قرار می گیرد. با طراحی بالکن در فضای اداری می توانیم این فضا را برای کارمندان مطلوب تر نماییم. موضوع این پروژه طراحی یک واحد مسکونی به مساحت تقریبی 300 متر مربع برای والدین یک خانواده و چهار واحد 150 متری برای کودکان در زمینی به مساحت 510 متر مربع می باشد. طراح باید با توجه به خواسته ها و سلایق کارفرما و با توجه به استاندارد ها پروژه ی طراحی داخلی ساختمان اداری را پیش ببرد. یکی از راه های کم هزینه و موثر برای ایجاد فضایی شاداب و حس طراوت در محیط کار و یا سازمان ها استفاده از گیاهان می باشد که نه تنها انرژی و حس طراوت را به افراد انتقال می دهد بلکه سبب تهویه هوا و ایجاد هوایی پاک تر در محیط اداری می گردد.

افزایش عمق پوسته همان کاریست که در معماری سنتی با تابش بند انجام سایت civil-architecture میشد. استفاده از مهندسی مدیریت پروژه نقش بزرگی در کم کردن هزینه و زمان دارد، و این مزیت باعث شده تا شرکت های بزرگ پیمانکار و مشاور در پروژه های ساختمانی خود مهندسین مدیریت پروژه را به کار بگیرند.با توجه به موارد گفته شده باید متذکر شویم که مهندس ساختمان سازی نقش بسیار پر رنگی در موفقیت یک پروژه دارد و وجود همچین فردی بسیار مهم است. در تمام پروژههای ساختمانی به خدمات یک طراح ساختمان، نوعاً یک معمار دارای مجوز نیاز است. این وزارتخانه برای تامین مسکن موردنیاز، سیاست های جدیدی را برای طراحی؛ تولید و ساخت مسکن ارائه نمود که از آن جمله می توان به استفاده از ساختمان های پیش ساخته با استفاده از مصالح ساختمانی غیر آتش زا؛ کوتاه کردن مدت زمان عملیات ساختمانی در کارگاه و نهایتا تلاش برای محافظت از منابع چوب اشاره کرد. سقف های مسطح، خطوط صاف و استفاده از مصالح مدرن به زیبایی این ساختمان ها افزوده است.

این مراحل فقط شامل یک پروژه کوچک با یک عملکرد خاص نیست؛ بلکه برای تمامی پروژهها با هر متراژ و عملکردی باید اجرا شود تا ساختمان به بهترین شکل خود با برنامهریزی دقیق ساخته شود. از آنجا که کارفرمای پروژه یک شرکت حمل و نقل ریلی است، ایده اولیه ملهم از خطوط پر پیچ و خم ریل قطار میباشد.هرچند انتخاب آجر برای اجرای تیغههای پیچ و تاب خورده به دلیل سازگاری این متریال با اقلیم اصفهان بوده است اما بندهای افقی آجر بیشباهت به خطوط افقی عمود بر ریلهای راهآهن نیست. از سوی دیگر بهترین مکان برای قرار دادن فلاورباکسها داخل خم مقعر تیغههای آجری بود که خود به پایداری فرم نما نیز کمک مینمود. به دلیل کاربری اداری و جلوگیری از ایجاد خیرگی چشم کاربران بر اثر تابش خورشید، عمق پوسته بیرونی (تیغههای آجری) پنجاه سانتیمتر در نظر گرفته شد تا بتواند در حد امکان از ورود تابش مستقیم به درون فضا جلوگیری کند.

طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری با کیفیت علاوه بر ارتقای کارایی فضا، در افزایش روحیه و بهبود سلامتی آنها نیز اثر گذاری مستقیم دارد. برای اثر گذاری و جلب توجه افراد، وسایل و لوازم مربوط به چیدمان فضای پذیرش باید با دقت و حساسیت انتخاب شوند و یکی از مهمترین المانها بکارگیری موکت ورودی ساختمان مناسب میباشد و البته خود موکت بکاررفته که بایستی از نوع موکت اداری باشد . استفاده بهینه از محیط اداری از لحاظ بصری، کاربردی و حتی صوتی نیز باید مورد توجه واقع شود. از دیگر تاثیرات گیاهان در طراحی دکوراسیون اداری می توان به کاهش صدا در محیط های اداری اشاره کرد. محیطی منظم و آراسته، در چشم مراجعه کننده به صورت بارز و متفاوتی جلوه می کند. رعایت این موضوع علاوه بر ایجاد روحیه مضاعف در پرسنل، حس راحتی و آرامش را نیز در فضای کاری پراکنده می کند. در قابهای خمشی متوسط و مخصوصا ویژه، تاکید زیادی بر روی طراحی مناسب اتصالات و رعایت الزامات اتصالات گیردار پیشتاییدشده وجود دارد. از سوس دیگر به دلیل موقعیت مناسب بنا و دید به کوه صفه، سعی طراح بر آن بوده است که بیشینه دید با توجه به کانسپت برای کاربران فراهم آید.

معماری کویری، در کنار سایر عناصر فرهنگی این دیار، نمایشگاهی بی نظیر و گوناگون از زیبایی ها پدید آورده است. ترکیب چوب با سایر متریال ها نظیر فلز و شیشه زیبایی نما را دوچندان می کند و آن را خاص تر جلوه می دهد. همچنین استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی دفتر کار باعث تهویه بهتر هوا می شود تحقیقات نشان داده است که گیاهان مانند یک فیلتر می توانند ۵۰ تا ۶۰ درصد سموم موجود در هوا را جذب کنند و با انتشار رطوبت موجب پایین آوردن درجه حرارت محیط شوند و در نتیجه محیط را را برای کارکنان دلپذیرتر کنند.

آن ها افزودند: “بین سبک زندگی ساکنان و نوع ساخت وسازهای موجود در آن منطقه فاصله زیادی وجود دارد. علاوه بر رنگبندی و شکل ظاهری، مبلمان اداری باید دارای طراحی استاندارد و ارگونومیک باشد تا در طول روز موجب ایجاد خستگی در کارکنان نشود. در نهایت بررسی بودجه مدنظر کارفرما میتواند تاثیر زیادی بر طراحی داخلی ساختمان اداری دارد و در حقیقت مهم ترین بخش در طراحی و شروع پروژه می باشد. بخش پذیرش، یکی از فضاهای مهم و مؤثر در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری به شمار می رود. نحوه درست چیدمان مبلمان و میزهای کار هم در این زمینه بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. استفاده می کند. بنابراین برای سفارش ساخت تابلو مغازه، نیازی نیست که نگران کیفیت تابلوها باشید. که برای انتقال نیروهای گوناگون به زمین منتقل می کند. ایجاد تعادل در فضا و استفاده بهینه از مؤلفه های محیطی ضمن سازگاری با روحیات کارکنان، زمینه فعالیت واحد اداری را نیز به نحو مطلوب نمایان می سازد.

برای ایجاد نظم و هماهنگی در پروژههای ساخت و ساز، خوب است تا مهندس معمار، با سایر مهندسان، اعم از مهندسین برق، تاسیسات مکانیک و… دوره مدرک کارشناسی مهندسی عمران به طور معمول مانند دیگر رشتهها، چهار سال طول میکشد و بسته به تخصص، شامل دروس ریاضیات، آمار، مکانیک و سیستمها و دینامیک سیالات میشود. انتظار میرود شهرداری تهران نیز با توجه به دغدغهمندی نهاد بالادستی نسبت به عواقب کسری پارکینگ، تمام عایدی حاصل از عوارض عدم تامین پارکینگ در ساختوسازها را به ساخت پارکینگهای محلهای اختصاص دهد؛ کمااینکه سال گذشته شهرداری تهران حدود یکهزار میلیارد تومان عوارض کسری پارکینگ از ساختوسازها دریافت کرد؛ اما این رقم صرف پرداخت حقوق و دستمزد شد. این سازه در سال ۲۰۰۷ توسط زاها حدید طراحی شد و امروزه با عنوان نمادی برای آینده مدرن آذربایجان شناخته می شود. عناصر رنگی در همه بخش های طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری مانند مبلمان، وسایل تزئینی و کاربردی، دیوار و سقف نقشی پر رنگ و برجسته را عهده دار می باشند. استفاده از گیاهان در طراحی دکوراسیون اداری می تواند فضای کار را پویا و زنده کند. همچنین بهره مندی از المان های طبیعی مانند الیاف طبیعی، سنگ و چوب نیز در خلق محیطی آرامش بخش و آرام تاثیر گذار می باشد.

منظور از یکپارچگی وجود هماهنگی میان اجزای فضای اداری در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان اداری مدرن است. به همین جهت در اولین نگاه مخاطب چیدمان و نوع دکوراسیون فضای اداری مورد قضاوت قرار می گیرد. فضای سبز در محیط کاری می تواند در بالا بردن روحیه کارکنان اثر بخشی زیادی داشته باشد. برای داشتن محیطی کاربردی، مخاطب پسند و بالا بردن سطح کیفی نیروها، هیچ موردی حتی جزئی ترین آنها نیز نباید از قلم بیفتد. محیط اداری کاربر پسند و استاندارد بسیاری از نیازهای کارکنان و نیروهای خود را به نحو مطلوب پاسخگو می باشد. شرکت های طراحی داخلی اداری می توانند برای ایجاد نشاط در فضای داخلی، از رنگ های ملایم و پر انرژی و الهام دهنده ها استفاده کنند. هر محیط اداری شرایط و مختصات مربوط به خود را دارد. مشاورین شرکت آبستره با سبک های زیادی در تنوع دکوراسیون داخلی آشنایی دارند و دارای نمونه کار های بسیار زیادی می باشند و می توانند نظر مشتریان را جلب کنند . استفاده از گیاهان در دکوراسیون اداری علاوه برایجاد یک فضای خوب باعث بهره وری بالای کارکنان می شود.

ایمنی فقط موضوع حریق نیست ما باید ایمنی ساختمانها را در ابعاد مختلف در نظر بگیریم یکی از موارد ایمنی بحث حریق است. یکی از مهم ترین و موثر ترین موضوعات در طراحی داخلی کلاسیک اداری، نظر گرفتن نوع شرکت یا اداره است. جالب است برخی از این آثار سنگی تاکنون باقی مانده اند. به گفته وی «در معماری زمان بسیار مهم است، در برخی موارد پیش از این که عمر اقتصادی پروژه تمام شود، به فرسودگی میرسد. بهخصوص وقتی میبینیم که مسیر انتقال فشار در برخی ساختمانهای گنبدی شکل را بارز و مشخص میساختهاند و این انتقال فشار از سقف به کنارهها محسوستر میشده است. ما در این مقاله نمونه عکس هایی از ساختمان و پروژههای زیبا و برتر ایرانی را آوردهایم تا با مشاهده آنها، ایده ای نو و جذاب را برای پروژههای خود پیش بگیرید. رنگ روشن و سفید دیوارها کف و سقف ها در ادامه ی ایده تک مصالحی و یکپارچگی بناست.

فارغالتحصیلان گرایشهای مدیریت منابع آب، سازههای هیدرولیکی و سازههای دریایی نیز میتوانند در وزارتخانه نیرو مشغول به کار شوند و افرادی که در زمینه گرایش محیط زیست تحصیل کردهاند توسط سازمان حفاظت محیط زیست جذب مشاغل مرتبط میشوند. مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی یکی دیگر از رشتههای تخصصی مهندسی محیط زیست است. میزان نور بکار رفته در محیط اداری باید از تعادل و همگونی مناسب برخوردار باشد. بازسازی ساختمان اداری با اهداف مختلفی انجام می شود که می تواند شامل تعمیرات کلی و جزئی، تغییرات دکوراسیون و گاهی اوقات تغییر کاربری شود. استفاده از انواع گل و گیاه طبیعی می تواند القا کننده حسی تازه و روحیه ای شاد به کارمندان، مدیران و حتی افرادی باشد که روزانه در آنجا رفت و آمد می کنند. پلان ها همراه با فضای طبیعی و سرسبز ارائه می شوند و پنجره ها به سمت فضای سبز قرار داده می شوند. بديهي است چنانچه يك طرف پنجره نداشت فقط از دو رديف اندازه استفاده مي كنيم. با توجه به تفاوت قوانین شهرداری برای دستانداز پنجره بهتر آن بود راهکاری اندیشیده شود تا نمای ساختمان در هر سه سو سیمایی مشابه داشته باشد و نما یکپارچهتر شود بنابراین تصمیم بر آن شد تا از نمای دو پوسته (double skin) استفاه گردد تا پوسته بیرونی فرای قوانین، سیمایی یکپارچه داشته باشد.