حکایت و داستان داستان های تاریخی

تنوع بالای این دسته از آثار سبب شده است که افراد مختلف با سلیقه‌های گوناگون بتوانند کتاب مناسب خود را پیدا کنند. اما تیمور بسیاری از هنرمندان و دانشمندان شهرهای فتح شده را به پایتخت حکومت خود سمرقند می آورد. اگر در مقابل او صد هزار مرد و زن و کودک را سر می بریدند هیچ تاثیری در او نمی کرد. تیمور آن قدر بی رحم بود که زمانی می خواست شهر زادگاه خویش را تجدید بنا کند دو تن از معملان که به او قول داده بودند که در موقع معینی ساختمانی را تمام خواهند کرد موفق نشدند آن دو را گردن زد.

داستان کوتاه تاریخی ‍ پادشاه و پیرزن

در سالی که گذشت آثار باستانی شگفت انگیز و زیادی کشف شد که در این مطلب به معرفی آنها می پردازیم. در سال 2015 میلادی بسیاری از اشیاء قدیمی زیرخاکی توسط … عکس زیر به نوازنده هایی مربوط است که هنگام غرق شدن کشتی تایتانیک، برای کاهش وحشت و ترس مسافران تا آخرین لحظه از نواختن دست برنداشته و سعی داشتند با این کار آرامش را به مردم بازگردانند.

کشتن کتاب فروش

شاه‌صفی در سال سوم پادشاهی تمام شاهزادگان صفوی و بستگان خود را، از برادر و اعمام و عموزادگان و نوادگان دختری شاه عباس، کور کرد و کشت. از آن جمله عیسی‌خان قورچی‌باشی را که از بزرگترین امیران صفوی بود با سه پسر رشیدش، بی هیچ گناهی سر برید. بهانه کشتن قورچی‌باشی و پسران وی این بود که او، از جانب پدر، با دودمان صفوی نسبت داشت و نسبش به سلطان جنید، جد صفویه می‌رسید. به‌علاوه، چون داماد شاه‌عباس بزرگ بود، پسرانش نیز از جانب مادر نوه آن پادشاه و عمه‌زادگان شاه‌صفی بودند. آرتور و جورج اثر جولین بارنز، داستانی است که در انگلستان قرن بیستم رقم می‌خورد؛ آرتور و جورج زندگی‌های متفاوتی دارند؛ اما ناکارآمدی دستگاه قضایی بریتانیا، این دو را به یک‌دیگر مرتبط می‌کند. حاصل این رمان، عاشقانه‌ای است که در آن درد و رنج و مبارزات سه نسل از مردمان ترکمن‌صحرا( از دوران ناصرالدین‌شاه تا پهلوی دوم) به تصویر کشیده می‌شود.

در جلدهای مختلف آتش بدون دود، اختلاف و تفاوت نسلی و تاثیرگذاری باورهای خرافی بر کیفیت زندگی مردمان ساکن ترکمن صحرا، امری مشهود به نظر می‌رسد. کشتن کتاب فروش، روایتی است از ماجرای کشته شدن کتابفروشی در عراق. مرد ناشناسی و ظاهرا ثروتمندی با روزنامه‌نگاری به نام ماجد بغدادی تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد درباره قتل این کتابفروش هفتادساله، گزارشی دقیق تهیه کند. به نظر می‌رسد که مرد بانفوذی باشد و البته پیش پرداخت مفصلی هم به ماجد می‌دهد. آنجا به دنبال دوستان، آشنایان و نزدیکان مقتول می‌گردد و تلاش می‌کند تا اطلاعاتی به دست بیاورد. در کلیدر نیز مانند دیگر آثار محمود دولت‌آبادی، دغدغه دستیابی به عدالت اجتماعی و رفع تبعیض و ظلم به چشم می‌خورد؛ کلیدر به عنوان یکی از برترین رمان‌های تاریخی ایرانی، تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخته است.

کتاب صوتی گاه ناچیزی مرگ

برخی از منتقدان احتمال می‌دهند که چهره دختری با گوشواره مروارید متعلق به خدمتکار یوهانس ورمر است .تریسی شوالیه این رمان نیز از زبان خدمتکار یوهانس که گری‌یت نام دارد؛ نوشته است. گری‌یت جوان به خانواده‌ای فقیر تعلق دارد؛ پدرش که سابقا کاشی‌کار بوده بینایی خود را از دست داده و او مجبور است که برای کار به خانه یوهانس و همسرش کاترینا برود. گری‌یت انسانی متاثر از آموزه‌های مذهبی است و در این داستان، تحت تاثیر یوهانس ورمر قرار می‌گیرد. دختری با گوشواره مروارید، داستانی سرشار از توصیفات جزئی است که در آن عواطف انسانی برانگیخته می‌شود. اما بهترین نویسندگان داستان های تاریخی تمام دوران چه کسانی هستند؟ نویسندگان زیادی در این ژانر فعالیت کرده‌اند. در این مطلب، به معرفی برخی از برترین نویسندگان داستان‌های تاریخی خواهیم پرداخت.

او در طول زندگی حرفه‌ای خود به عنوان روزنامه‌نگار و نویسنده با تمرکز بر داستان‌های تاریخی روایت تاریخی کار کرده است. پدرش خواننده یک گروه بزرگ آمریکایی بود که مادرش را هنگامی که در آدلاید در تور بود ملاقات کرد. جرالدین به دانشگاه سیدنی رفت و پس از فارغ‌التحصیلی شغلی به عنوان خبرنگار پیدا کرد. او مدتی برای Sydney Morning Herald کار می‌کرد و سپس به ایالات متحده مهاجرت کرد تا مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کند.

  • فکر کنم همه رتبه اول را میدانستند، بله کوروش برای ملت ما بیشتر از یک شاهنشاه است، او یک پدر برای تمام ملت ایران بود و است.
  • او از بزرگترین پادشاهان مادی میباشد که توانست با همکاری بابلیان حکومت خونخوار آشور که 500 سال در دل آسیا وحشت افکنده بود را سرنگون کند.
  • در اصل میخواهیم در کنارهم با شناسایی خلقیات اجتماعی نتایج مفیدی کسب کنیم.
  • شاهانی که تاثیرات مثبتی بر ایران داشتند کم نبودند و نام خودرا بر تاریخ جاویدان کرده اند.

حکایت و داستان داستان های تاریخی