دانلود کامل ترین برنامه فیزیکی مجتمع مسکونی (8 فایل کامل)

در واقع “معماری” را تلفیقی از وجوه دانش (ریاضی،فیزیک،بیولوژی و بوم شناسی،زمین شناسی،جغرافیا،، هندسه، نقشه کشی و فعالیت فنی و مهارتی مهندسی) و هنر (خلاقیت در طراحی و آفرینشگری زیبا در اجرا،ابعاد زیبا در یک سازه معماری و فرم سه بعدی در فضا، وجود زیبایی و لذت و آرامش، تحریک نیاز های انسان، انعکاس فلسفه هنر و زیبایی شناسی) می سایت civil-architecture دانند. تعریف دو وجهی برای معماری: متخصصین زیادی “معماری” را تخصصی می دانند که از دو وجه هنر و دانش تشکیل شده است. برج میلاد با استعانت از خداوند متعال و با تکیه بر اندوختههای خودی و دانش بومی بنا شده است… برج خلیفه با ارتفاع 829.8 متری بلندترین سازه و آسمان خراشی است که تا به حال ساخته شده است (320 متر بلند تر از آسمان خراش جایگاه دوم یعنی Taipei 101). برج خلیفه همچنین خانه ی مرتفع ترین نمایش آتش بازی سال نو می باشد. پس از پنج سال تحقیق به این نتیجه رسیدم که با استفاده از هوش مصنوعی میتوان نقشههای ساختمانی را با دقت و سرعت بالا طراحی و محاسبه کرد.

آنها همچنین ممکن است ساختارهای خاصی را دوباره طراحی کرده و به آنها رنگ و بافت جدیدی اضافه کنند که از نظر بصری جذابتر شوند. یکی از آخرین کارهای دیبا در سال­های کاری در ایران، طراحی شهرک شوشتر نو بود که سرانجام دیبا را به آرزوی دیرین طراحی شهر و شهرسازی رساند و او توانست ایدههای شهرسازی خود را که جسته و گریخته در طرحهای دیگر معماریاش نمود یافته بود، در این پروژه به اجرا درآورد. سید هادی میرمیران در طول زندگی حرفهایاش جوایز زیادی کسب کرد که تقدیرنامه افتخار برای طرح کتابخانه ملی ژاپن، لوح تقدیر برای طرح بهسازی میدان کهنه و مسجد جامع عتیق اصفهان، دریافت نشان معماری ایران، طرح برگزیده در مسابقه بینالمللی موزه تاریخ کالیفرنیا و دریافت نشان معماری ایران از انجمن مفاخر معماری ایران از جمله آنهاست. ساختمان اداری تجاری سعادت آباد: محسن کاظمیان فرد معمار این ساختمان اداری تجاری در سعادت آباد است که رتبه سوم گروه عمومی جایزه معمار در سال ۹۴ را کسب کرد. از پروژههای میرمیران میتوان به طرح مجتمع مسکونی ائل گلی در تبریز، طرح شهر جدید بهارستان، مجموعه ورزشی رفسنجان، طراحی سفارت ایران در فرانکفورت و بانکوک، طرح کتابخانه ملی ژاپن، طرح ساختمان استانداری تهران و طرح ساختمان کتابخانه ملی ایران اشاره کرد.

محمد ابراهیم جواهرچی: مهندس محمد ابراهیم جواهرچی متولد 1335 از تهران، دارای مدرک فوق لیسانس معماری و شهرسازی از دانشگاه ملی می باشد. محمد ابراهیم جواهرچی تا کنون پروژه های متعددی در کاربری های مختلف در ایران به خصوص تهران و حومه طراحی و اجرا نموده است. توجه به نوع کاربری فضا نیز از جمله مواردی است که در طراحی نما باید بدان توجه شود. سازه صنعتی به عنوان یک سازه مستقل در نظر گرفته نمی شود؛ چون یا از نوع اسکلت بتنی، اسکلت فلزی و یا ترکیبی از این دو موارد می باشد. شیشه مورد استفاده در پنجره های پاناروما دو جداره واز نوع سکوریت با ضخامت20 میلیمتر (2عدد شیشه 6 میلیمتر واسپیسر 8میلیمتر) می باشد . دیتیل های طراحی داخلی را هنگام مبلمان پلان در نظر بگیرید. تغییر پذیری و حرکت در مقیاس سازه های بزرگ ، مستلزم رعایت بسیاری از نکات اجرایی و طراحی است و مهمترین و ابتدایی ترین موضوع، پایداری در هنگام جابجایی است .

به طوری که طبقه همکف ساختمان به لابی مجموعه و سالن اجتماعات تعلق گرفته و فضاهای دیگر از جمله پارکینگ، انباری، سالن ورزشی، استخر و موتورخانه ساختمان در طبقات زیر زمین قرار گرفته اند. مدرسه ما لابهلای علفزارها و در دل طبیعت سبز بود که امروز از آن فقط خرابههایی برجاست. پس از آن، به سبب فضای فرهنگی خانواده، با حمایت والدینش و روابط گستردهشان به آرزوی ایام کودکیاش تحقق بخشید و بعد از گذراندن دوره ریاضیات در دانشگاه آمریکایی بیروت (۱۹۷۱ـ۱۹۶۸) به مدرسه معماری AA لندن رفت و به این ترتیب وارد دنیای زیبای معماری شد. عکس: مارپیچ زیبای برج شانگهای و قبض برق نسبتاً کم آن دو چیزی است که باید ببیند. او که از فارغالتحصیلان رشته مهندسی معماری دانشکده هنرهای زیبای تهران است از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۷ در دفتر فنی شرکت ملی فولاد ایران مشغول به کار بود. 5. یک جفت آپارتمان قبل از جنگ با مجموع 48 واحد در خیابان سوم شرقی 73 و 75 در دهکده شرقی به قیمت 19.1 میلیون دلار فروخته شد. با محاسبه حجم هر یک از اعضا و ضرب نمودن آن در وزن واحد مصالح تشکیل دهنده هر عضو ساختمان می توان بار مرده آن عضو از ساختمان را محاسبه نموده و در جدول بار مرده ساختمان لحاظ کرد.

او معتقد بود در کشورهای در حال رشد، نقش معمار با تحویل ساختمانها به اتمام نمیرسد و روش استفاده­ی صحیح از ساختمان، اغلب محتاج دخالت مستقیم معمار سازنده است. در عملیات پیریزی، بتن اصلی به طور مستقیم با خاک تماس پیدا نمیکند؛ بلکه ابتدا یک لایه کم سیمان که اصطلاحاً «سیمان مگر» نام دارد، قرار داده شده و سپس پیها بر روی آن قرار داده میشوند. تنها نکته ای که در طراحی ساختمان های ویلایی و یا یک طبقه باید در نظر گرفته شود این است که با توجه به عدم استفاده از باکس پله و آسانسور در این بناها و این که باید به طور مستقیم از قسمت حیاط (بناهای شمالی) یا از خیابان (در مورد بناهای جنوبی) وارد خانه شد، طراحی قسمت ورودی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید برای آن حوصله، دقت و زمان زیادی در نظر گرفته شود. محمد رضا حافظی :در سال 1335 به دنیا آمد.وی مدرک فوق لیسانس معماری خود را در سال 1360 از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرد. محمدرضا ساعدی: مهندس محمد رضا ساعدی متولد سال 1348 از تهران دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی می باشد و در حدود 26 سال است که در زمینه طراحی و ساخت با هدف خلق اثر معماری فعالیت دارد.علاقه وی به معماری مدرن و پست مدرن به دلیل وجود سادگی و ایجاد آرامش در زندگی روزمره ای است که همراه با هیاهوی شهری و مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی می باشد، و سالهای زیادی در رابطه با سبک های مذکور مطالعه و بررسی داشته و معماری مدرن را در طراحی های خود تا حدودی رعایت کرده است.

البته عده زیادی هم هستند که ” هنر معماری” را با عنوان “دو وجهی” تعریف می کنند. اینکه چه معماری با ذهن خلاق م بینظر خود می توانند شگفتی بیافریند مهم است؛ شاید در امروز ایران نسبت به گذشته به معماری و علم آن کمتر اهمیت بدهند؛ اما هنوزم هستند کسانی که شگفتی های زیادی خلق کنند. معماران معروف منطقه یک تهران : این حقیقت که معماری هنر است، اهمیت زیادی دارد چون دیدگاه های متمایز گوناگونی در این باره وجود دارند و تا اندازه بالایی سلیقه انسان، این مورد را اقامه می نماید. به خاطر نسبت فامیلی نزدیکش با فرح دیبا، همسر پادشاه سابق ایران، پروژههای دولتی گوناگونی را از طریق دفتر مهندسین مشاور DAZ به انجام رساند. فرزاد دلیری یکی از معماران معروف منطقه یک تهران است. طراحی نقشه معماری و تهیه پلان شهرداری فاز صفر شامل: طراحی پلان ها، مقاطع بر مبنای دستور نقشه، نماها، ضوابط و قوانین شهرداری منطقه با توجه به نیاز و سلیقه ی کارفرما و پروژه و توسط طراحان و مهندسین با مهارت و باتجربه شرکت انجام می شود.

پل طبیعت که توسط لیلا عراقیان طراحی شده در بین 5 انتخاب برتر 300 معمار جهان در مسابقه معمار شهری آمریکا سال 2015 قرار گرفت. وی بخاطر طراحی پل طبیعت تهران برنده جایزه آقاخان شد. وی همیشه این جمله را “طرح در نهایت سادگی، اجرا تا حد توان بدون ایراد” در طراحی ها و ساخت و ساز های خود، سرلوحه قرار داده است. مهندس امیرحسین کلینی. جناب مهندس کلینی با طرح میدان صنعت واقع در شهرک غرب تهران یکی از برترین و شگفت انگیزترین سازه های شهر تهران را طراحی کرد و به زودی این طرح ساخته و می تواند با اثری همانند میدان آزادی تهران رقابت کند.

به عنوان مثال، سبک های هنری در معماری مانند ، ژانر دادا، ژانر سورئالیسم، ژانر بیان گرایی نتیجه فروپاشی و حوادث سیاسی هستند. خرک نیز به عنوان نگهدارنده و حفظ فاصله میان دو شبکه میلگرد در بتن ریزی کف ساختمان بهکار میرود. بهترین سیستم توصیه شده برای پی ریزی ساختمام استفاده از سازه LSF نواری است. در معماری مدرن امروزی، مواد و مصالح بسیاری وجود دارد که معمار میتواند با استفاده از آنها جلوههای مختلفی را ایجاد کند. میباشد. ساختمان، نوعی سازه مسقف میباشد که با مصالح ساختمانی خاص طراحی و ساخته میشود. نفر اول فرزاد دلیری :متولد 1954 و فارغ التحصیل طراحی و معماری مدنی ( شهری ) از دانشگاه علم و صنعت می باشد.

ترکیبی که علاوه بر مسئولان و کارشناسانی از حوزه معماری و شهرسازی شهرداری، استادان رشتههای معماری و طراحی شهری، افراد حرفهمند با معرفی و تأیید صلاحیت از سوی جامعه مهندسان مشاور ایران و نیز ناظر شورای شهر تهران حضور داشتند. انواع مختلفی از مواد اولیه برای پنجره از جمله کامپوزیت، آلومینیوم، چوب، فایبرگلاس و وینیل وجود دارند که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. شکل ظاهری مبلمان قسمت های مختلف را حفظ کنید. در یک سازه مسکونی در بیشتر مواقع کارفرماها فقط به داشتن نقشه فاز یک اکتفا می کنند اما وقتی که کار به اجرا رسید، در صورتی که در محیط ها و فضاها طراحی داخلی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار باشد، درخواست پلان فاز دو و همچنین دیتیل های اجرایی می کند.

امضای خواهران حریری پای بسیاری از آثار معماری ممتاز در ایران و جهان است. او کسی است که در زمینه ی معماری و طراحی و ساخت ساختمان های مسکونی و تجاری زیبا با سبکی مدرن و جالب توجه تاثیر بسیاری را در زیباسازی محیط این کلان شهر گذاشته است و به رویاها و تلاش های خود در این زمینه ادامه داده و همچنان موفق به پیشرفت در این زمینه و پدیدآورنده ی پروژه هایی عظیم بوده است. بسیاری از مردم معماری داخلی ساختمان، را با طراحی داخلی اشتباه میگیرند. در سال 2016 لیلا عراقیان برای این طرح جایزه معماری آقاخان را نیز از آن خود کرد.

در سال ۱۲۴۳ خورشیدی (۱۸۶۴ میلادی) ممتحنالدوله به عنوان نخستین معمار تعلیم دیده ایرانی در اروپا، به ایران بازگشت و ساخت بناهای مهمی، از جمله مسجد و مدرسه سپهسالار و مجلس شورای ملی، به او رجوع شد. ایشان فعالیت طراحی و ساخت خود را از سال 1365 شروع و شرکت خود را در سال 1380 با عنوان جواهرچی و همکاران ثبت نمود. بنایی متشکل از سقف و دیوارهایی که از ساختمان دیگر جدا شده و دارای فضاهای باز در محدوده آن می باشند. تکنولوژی منجر میشود به اینکه فرصت لازم برای افراد فراهم شود تا بتوانند در زمانها و فضاهای بهتری به کار خود ادامه دهند.

بتن با اینکه مقاومت فشاری بالایی دارد که از مزیتهای آن محسوب میشود، ولی در برابر تنشهای کششی عملکرد خوبی ندارد. استفاده از این محصولات، مزیتهای مختلفی نسبت به تیرآهنهای I ازجمله ایمنی ساختمان را در شرایط بحرانی مانند زلزله برای هموطنان دارد تا دانش و اندیشه ایرانی در خدمت رفاه و سلامتی جامعه ایرانی قرار بگیرد و مسیر صادرات را طی کند. تصاویر روی تکههای شیشه با استفاده از تکنیک “چاپ فیلم” ارائه شده توسط چاپ بینالمللی شیشه، شرکتی که توسط هنرمند هلندی، “Rob Borgmann” اداره میشود، ایجاد شده است. سال 71 هنگامی که شهرداری تهران اعلام کرد سازمان زیباسازی درصدد انتخاب نماد جدیدی با ارتفاع 200 متر برای شهر تهران است با برخی دوستان پیشنهاد ساخت برجی مخابراتی تلویزیونی را به شهرداری ارائه کردیم. “سال 71 هنگامی که شهرداری تهران اعلام کرد سازمان زیباسازی درصدد انتخاب نماد جدیدی با ارتفاع 200 متر برای شهر تهران است با برخی دوستان پیشنهاد ساخت برجی مخابراتی- تلویزیونی را به شهرداری ارائه کردیم… باید تمام سازههای طرهای و پیش آمده، شامل تراسها و بالکنها و اجزای متصل به دیوارهای پیرامونی ساختمان را پیش از تخریب سازه اصلی ساختمان و اجزای سازهای داخل طبقات، تخریب کرد. بنابراین هیچ تعریف محض از هنر بودن معماری وجود ندارد که همه معماری را به عنوان یک تعریف و شناخت کافی و کلی از “هنر” پذیرفته باشند.