در واقع معماری کار دفتری نیست!

یکی از تفاوت های تعمیر و بازسازی اداری و تجاری با واحد های مسکونی بازسازی دفتر کار باز یا اوپن است که کار مجری را آسان می کند در واحد های اوپن آفیس یک فضای فلت و باز وجود دارد که عموما توسط پارتیشن بندی از یکدیگر جدا شده اند در نتیجه برای بازسازی دفتر اپن آفیس عملیات ساختمانی به شدت کاهش یافته و بیشتر با نصب آیتم های مختلف روبرو خواهیم بود تا به کارگیری مصالح مختلف ساختمانی و به همین دلیل معمولا کار ساخت این آیتم ها در کارگاه انجام شده و در فرصت کوتاهی اقدام به نصب آنها در محیط اداری می کنیم چرا که یکی از مهم ترین چیزها برای کارفرمایی که اقدام به بازسازی واحد اداری و تجاری خود نموده زمان است زیرا با هر روز عدم استفاده از محل کار خود هزینه های بیشتری بر او متحمل می شود. این شرکت هم اکنون در زمینه های مختلف عمرانی (سیویل، ابنیه، راه)، طراحی، ساخت و نصب سازه های فلزی و ساخت تجهیزات پالایشگاهی به ارائه انواع خدمات مرتبط در داخل و یا خارج از کشور می پردازد.

برای اولین بار در دنیا با چنین ابعادی قرار بود از این تکنولوژی استفاده شود. در فضاهای داخلی سعی شده تا با استفاده از پنجره هایی وسیع امکان استفاده از نور روز و همچنین چشم انداز های زیبایی از شهر، کوه و آسمان فراهم شود. در طراحی ساختمان اداری از نور طبیعی به صورت کنترل شده جهت روشنایی داخل ساختمان استفاده شد، دید داخل به بیرون حفظ و هم در روز و هم در شب جهت تبلیغات و زیبایی نما تصویری متفاوت خلق میشد که در تمام لحظات تصویری متفاوت ایجاد میکرد. جنبههای زیبایی شناختی و کارکردی یک ساختمان در بناهای مسکونی نقش پررنگتری دارد. هر کدام از این موارد تعریفهای اختصاصی دارند که در هارمونی یک ساختمان اداری نقش عمدهای ایفا میکنند. در این شرکت ارزیابی های اولیه شامل بررسی مدارک ، بازرسی میدانی و ثبت گزارشات فنی در کنار ارزیابی تفصیلی وضعیت سازه با استفاده از آزمایشهای تخصصی صورت می گیرد که در ادامه به طور کامل به هر کدام اشاره خواهد شد.

امروزه کمک فراوانی به مهندسین برای انجام سریع انواع محاسبات و طراحی سازه می کنند. طراحی ساختمان امروزه بسیار مهم است. با آنکه کارفرما (شرکت همراه اول) از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار بود اما در تمام مراحل ساخت هدف اصلی از انتخاب تولیدکنندگان حمایت از تولید داخلی بود که نه تنها کاری در شان مجموعهی کارفرمایی صورت گیرد بلکه قدرت مهندسی کشور به رخ کشیده شود. این مکان، در آیین یهود نیز مقدس است؛ زیرا یهودیان معتقدند سنگی که جهان با آن بناشده و اولین انسان خلق شده، در آنجا قرار دارد. این به آن معنی نیست که مشکلی وجود نداشت، اما سعی بر کماثرتر کردن این مشکلات و چالشها بر روند کار خود داشتیم. ما در طراحی و تولید نقشهها، همواره سعی در گزینش بهترین شرکتها و کارخانههای داخل کشور جهت ساخت پروژه بودیم. بدیهی است حس تعلق خاطر در افزایش راندمان کار و در ارتقای سطح کیفی مجموعه میتواند تاثیر بیشتر بگذارد.

این هتل پنج ستاره توانسته با ارائه امکانات و خدمات استاندارد لبخند رضایت را برچهره میهمانانش بنشاند. نیروهای کانسیرج سرویس در مجموع فضایی منحصربهفرد را رقم میزند؛ جایی که برای هر خواسته شرکتها تدبیری اندیشیده شده است مجموعهای از خدمات که فقط در یک هتل پنج ستاره میتوان انتظار داشت. حال با توجه به تجربه، تیم قوی و خواسته قلبی درصدد ایجاد یک ساختمان اداری مناسب کسب کارهای جدید شدهایم؛ ساختمانی که آگاه و هوشمند باشد و به شهر خود کمک کند. ایجاد نظم، رنگآمیزی فضا، انتخاب متریال و هارمونی در تمام اضلاع طراحی نمای ساختمان، تاثیر زیادی در بالا بردن کیفیت طراحی ساختمان اداری دارد. در مسیر ساخت این پروژه با توجه به تصویر روشنی که از ساختمان در حال ساخت خود داشتیم، سعی کردهایم صبور بوده و برای هر مشکلی که پیش روی ما قرار میگرفت تدبیری بیندیشیم. برای طراحی مناسب محیط دفاتر اداری به فضاهای مهم و حائز اهمیت آن باید به صورت ویژه دقت نمود. با طراحی داخلی متمایز محیط اداری می توان قریحه و ذوق کارمندان را احیا نمود. باید به اثر حضور گیاهان، تراریوم و دیوار سبز نیز اشاره شود که اثر مهمی در بهبود روحیه کارمندان دارد. در معماری داخلی خانههای کنونی محل حضور مهمان، حضور افراد خانواده، زنان و مردان، محرم و نامحرم همگی یکی است.

طی سالهای گذشته با توجه به شرایط اقتصادی پیچیده و تحریمهای طولانی به همراه عدم قطعیت بالای فضای کسبوکار در ایران، بیزینسها فقط به بقا فکر کردند و کمتر به ساختن ساختمانهای اداری با استانداردهای جهانی پرداختهاند. با توجه به این که در عصر حاضر ، عدم قطعیت در مباحث علوم پایه و نظریه نسبیت توسط فیزیکدانان مطرح جهانی مورد توجه بوده است نمی توانیم برای بسیاری از مفاهیم، تعاریفی جامع و کامل داشته باشیم، چون این مفاهیم از فیلتر ذهن افراد مختلف می گذرد و نتیجه طبیعی خلقت افراد مختلف، ذهن های مختلف و تعاریف مختلف است. درسهاي پايه به درسهاي گفته مي شود كه در غالب رشته هاي هم گروه نظير گروه فني و مهندسي و بخصوص در گرايشهاي مختلف يك رشته، به صورت مشترك تدريس شده، اساس و پايه درسهاي اصلي و تخصصي را تشكيل مي دهد نظير رياضي عمومي ،معادلات ديفرانسيل وفيزيك. جزوه تعمیر و نگهداری ساختماناجرای ساختمان های آجری، اسکلت فلزی و بتنی در مقیاس کوچک و یا بزرگ به آگاهی از یک سلسله مسائل فنی که به دانش رشته های مختلف.

پس از اتمام قالب بندی و اطمینان یافتن از اجرای درست آن، نوبت به بتن ریزی فونداسیون میرسد. به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در مهر ماه سال 1396 به منظور رفع مشکل اجرای طرح توسعه فرودگاه مهرآباد به دلیل استقرار ساختمان اداری فعلی سازمان هواپیمایی کشوری در آن، مقرر کرده بود شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یک باب ساختمان متناسب با حجم فعالیت برای سازمان مذکور خریداری نماید که این مهم انجام شد. تیم طراحی نمای ساختمان را به گونهای طراحی کرده است تا از نور مزاحم شرق و غرب بهطور مطلوب استفاده شود. ریبون به عنوان یک سیستم یکپارچه کار میکند، اپلیکیشن اختصاصی ریبون این مجموعه را در تمام اجزا به هم متصل کرده است. ساختمان اداری ریبون با در نظر گرفتن چه استانداردهایی ساخته شده است؟ ریبون با نگاه به آینده ساخته شد؛ هدف ما ایجاد مجموعهای بود که در آن شرکتهای پیشرو به هر آنچه که ابزار و نیاز کسبوکارهای امروزی است مجهز باشند. همچنین نوع کاربری اداری ساختمان هم به طراحی اختصاصی نیاز دارد؛ اینکه در ساختمان اداری شما قرار است چه یا چند صنف مشغول به کار شوند. از طرفی صدمات و خسارات ناشی از وزن بالای ساختمان و آسیب های مرتبط با حوادث طبیعی همچون زلزله به حداقل ممکن خواهند رسید بر همین اساس همواره گفته می شود سبک سازی ساختمان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و یکی از فاکتورهای ارزشی در عمران برشمرده می شود در این مقاله قصد داریم روش های سبک سازی ساختمان را به طور مفصل بررسی کنیم.

در صورت تکمیل کار در مدت ۱ روز، نیازی به نصب تمامی تجهیزات سنگین نیست که این، متعاقبا به شما در صرفه جویی هزینه ها برای جابجایی ماشین آلات سنگین کمک خواهد کرد. معمار شما ممکن است برای انجام بخشی از کار نیاز به همکاری افرادی حرفه ای داشته باشد و یک حس اطمینان کامل میان کارفرما و معمار می تواند همبستگی و اتحاد در میان افراد پروژه را تضمین کند. هر فعالیت حرفه ای و شغلی برای پیشبرد اهداف و زمینه های فعالیت خود نیاز مبرم به یک دفتر اداری و کار دارد. این ساختمان، باید امکانات آموزشی، تحصیلی و تفریحی مربوط به اهداف آموزشی را فراهم کند.

ریبون به سه بخش اساسی معماری، هوشمندسازی و کانسیرج سرویس تمرکز کرده است؛ در بحث معماری همکاری مشترک با دفتر دیگر باعث ایجاد یک فرم و هویت مستقل برای پروژه شد هویتی که با دو بال هوشمندسازی و کانسیرج سرویس ریبون را به یک اثر فاخر در حوزه ساختمانهای اداری ایران تبدیل کرده است. خدمات هوشمندسازی و کانسیرج سرویس در قالب این اپلیکیشن برای تمام افراد در ریبون با یک لمس قابل دریافت خواهد بود، چه زمانی که در ریبون باشید و چه زمانی که در سفر هستید. شما به عنوان صاحب یک کسبوکار در ریبون از هر نقطه دنیا میتوانید سناریوی اختصاصی خود را تعریف کنید. رشته مهندسی عمران یکی از قدیمیترین شاخههای مهندسی است که به زمانی برمیگردد که مردم برای اولین بار در سکونتگاههای دائمی زندگی میکردند و متناسب با نیازهای خود شروع به شکل دادن محیط زندگی خود کردند. بهعنوانمثال برای یک ساختمان پزشکان دسترسی به داروخانه، آزمایشگاه و مواردی از این دست اولویت محسوب میشود و برای یک ساختمان با تعریف بیزنسی متفاوت، دسترسی به ارگانها و نهادهای مربوطه از نکات مهم است.

بارها عنوان کردهاند که یک بنای کارکردی و ایستا ذاتاً زیبا و مطلوب است و معماری باید تنها به عنوان شاخهای از سایت civil-architecture مهندسی شناخته شود. به عنوان مثال وچود هرگونه نامنظمی در پلان و در ارتفاع ساختمان باید کنترل شده و در صورت وجود باید ضوابط خاص آن ها در سازه مورد کنترل و بررسی قرار گیرد. با توجه به اهمیت وظایف آنها، مهندسان عمران دارای شرایط خاص آموزشی و مهارتی هستند. بیشتر کارهایی که مهندسان عمران انجام میدهند مستلزم طراحی و محاسبات دقیق در محیط اداری است. عرصه پروژه سرای آجر گردان ۱۳۲ مترمربع مساحت دارد و به منظور استقرار شرکت مهندسان مشاور در بافت مرکزی، شهر اراک ساخته شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰ ساعت ۰۴:۵۰ ویرایش شدهاست. یک مطالعه آمریکایی نشان میدهد که یک کارمند ۹۰ هزار ساعت از زندگی خود را در محیط کاری میگذراند و تنش کار یکی از مهمترین دلایل مرگومیر انسانها است؛ بنابراین شرکتها در فکر ساخت محیطهای کاری مناسبتر، افزایش رفاه و آسایش بیشتر در عین بالا بردن عملکرد و بهرهوری کارمندان خود هستند. یکی از ساختمانهای اداری هوشمند در کشور که میتواند الگوی مطلوبی از بخش ساخت تا بهرهوری برای ساختوسازهای ساختمانهای اداری قرار گیرد؛ ساختمان اداری ریبون است.

در معماری این مجموعه علاوه بر زیبایی بصری، اولویت را بر آسایش روحی کارکنان قرار دادیم و پیشبینی فضاهای متفاوت در دو بخش روف گاردن و حیاط مجموعه باعث ایجاد یک محیط آرامبخش شده است. مجتمع مسکونی که در این بخش قصد ارائه آن را داریم اختصاص به یک ساختمان سه طبقه به همراه زیرزمین آن است. میدانیم که انسان امروزی زمان بسیار زیادی از زندگیاش را در محیط کار میگذراند. استفاده از عمق، فضا و خطوط افقی و عمودی در نمای مدرن بسیار کاربرد دارد. در ضلع جنوب ساختمان که واقع در اتوبان کردستان میباشد، دو عدد آسانسور داخل یک محفظهی شیشهای قرار گرفته است که در مقابل آن با استفاده از تکنولوژی «ال ای دی»های شفاف (Transparent LED) این دو آسانسور را به صورت پویا (Interactive) طراحی کردیم تا زمانی که آسانسورها حرکت میکنند با صفحه نمایش شفاف ارتباط بر قرار کرده و نمایی خارقالعاده ایجاد کنند. ما ریبون را پیشرو خلق کردیم و امید داریم ریبون برای تعالی کسبوکارها یک شروع باشد. تلاش ما بر این بود که ریبون جایی برای رشد بیشتر کسبوکارها با رعایت کوچکترین جزئیات باشد.

«طراحی حالت حدی» (Limit State Design)، یکی از روشهای طراحی مهندسی سازه است. طبق شرح ارائه شده توسط تیم معماران صحیفه اسکان در طراحی ساختمان اداری حاضر تلاش شده تا به دنبال فضایی جهت تعامل بیشتر بین مخاطب با بخش اداری و همچنین ارتباط تنگاتنگ پرسنل با یکدیگر باشیم. ایده­ ی اصلی طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، استفاده از شیشه به عنوان عنصری مهم، تأثیرگذار و شکل دهنده در تمامی بخش های این پروژه است که دفتر معماری “رنا دیزاین ” به سرپرستی رضا نجفیان با این ایده ی منحصر به فرد خود توانسته رتبه اول جایزه معماری داخلی ایران در بخش اداری، برگزار کننده فصلنامه معماری و ساختمان، سال 1395 و همچنین تقدیر ویژه جایزه معمار در بخش بازسازی، سال 1395 را از آن خود کند. این ساختمان مدتی پیش رتبه دوم را در بخش طراحی گروهی ساختمان های عمومی در دوازدهمین دوره جایزه معمار از آن خود کرده است. از این رو بازسازی ساختمان تجاری و اداری به کلی متفاوت است و حجم کار با آنچه صرفا در یک دفتر کار رخ می دهد قطعا متفاوت است در این پروژه ها بخش های مختلفی از بنا در امر بازسازی درگیر هستند از جمله بازسازی نمای اداری و تجاری مه مربوط به نمای خارجی ساختمان است و بازسازی پارکینگ و راه پله ها به همراه بازسازی لابی و مشاعات ان که همگی بایستی طبق سک برنامه ریزی و زمان بندی دقیق شروع و پایان یابد چرا که در همواره در تعمیر و بازسازی ساختمان اداری و تجاری زمان مهم ترین عامل است و چه بسا که کارفرما پیشنهاد بازسازی با هزینه بالاتر ولی با زمان کمتر را به پیشنهاد فنی با هزینه کمتر و زمان بیشتر ترجیح دهد.

۸ دی ۱۳۹۹ – فایل قابل ویرایش جزوه درس تعمیر و نگهداری ساختمان-استاد رسولی , ورد جزوه درس تعمیر و نگهداری ساختمان-استاد رسولی. همچنین یک فایل ۱۷۵ صفحه ای word مرتبط با این پروژه ضمیمه طرح شده است تا شما عزیزان با استفاده از آن به اطلاعات تکمیلی در این رابطه نیز دست پیدا کنید . بیلبوردهایی به رنگ بنفش که تمامی اقلام موردنیاز در رابطه با ساخت و ساز و ساختمان را در خود جای داده است و مخاطب را برآن میدارد که حتی اگر قصد خرید هم ندارد دست کم یکبار از این مجموعه بزرگ دیدن نماید. این معماری در واقع واکنشی به بحران های پیش آمده در دنیای صنعتی و مدرن امروز به شمار می آید. در این زمان مهارت های ارتباطی شما کارساز خواهند بود، شما باید طرحی به آنها ارائه دهید که آنها را راضی کند و در عین حال کارآمد و مقرون به صرفه باشد. به این ترتیب در تمام طول مدت گارانتی، مسئولیت ۱۰۰ % کل پروژه بر عهده شرکت می باشد. ساختمان های تجاری معمولا به یک آپارتمان یا برج چند طبقه می گویند که مالکیت کل بنا با یک مجموعه تجاری است در این نوع ساختمانها برای بازسازی تجاری و اداری شما باک بنای کامل روبرو هستید و نه اینکه یک یا چند واحد تجاری و اداری را در بر گیرد.