دوره نرم افزارهای طراحی و معماری ساختمان

تهران (پانا) – رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از منتشر نشدن لیست 129 ساختمان ناایمن از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت انتشار لیست 129 ساختمان ناایمن شهر تهران مر قانون است و باید اجرا شود و انتظار این است که شهرداری تهران به نامههای ارسال شده از سوی نمایندگان شورا توجه سایت civil-architecture داشته باشد. ارائه نهایی کار شامل مجموعهای از طراحی عناصر و مبلمان محیطی است که در قالبی نو و هنرمندانه یا هوشمندانه مخصوص این پروژه تولید خواهدشد. بدون در نظر گرفتن آمار و ارقام و حتی با نگاهی سطحی به خیابانهای شهر متوجه میشویم که تعداد ساختمانهای اداری که به وضوح توانسته اند، کاربری و عملکردی منحصر به فرد را ارائه دهند. پس از آن با توجه به نقشه های معماری تهیه شده توسط مهندس معمار دارای صلاحیت از سازمان نظام مهندسی ساختمان و در خواست مالک، مهندس محاسب ساختمان باید سازه را به صورت فولادی یا بتنی طراحی و محاسبه کرده و جزئیات آن را ارائه نماید. این کار را نمی توان در دمای سرد انجام داد.4: سازه های فولادی در ساخت و ساز و عملکرد آن هااز این نوع سازه ها در ساختمان های بزرگ استفاده می شود. با تمام این ها تا سال ۱۹۵۶ از این روش استفاده می شد.

بعد از اجرای پوشش کف ساختمان ، گچ کاری انجام می شود و تمام سطح دیوارها و سقف به جز مکان هایی مثل سرویس های بهداشتی ، حمام و آشپزخانه که کاشی کاری می شوند، با گچ پوشانده می شوند. ساختمان هایی که در نواحی زلزله خیز ساخته می شوند نیز باید دارای ساختی مناسب باشند. ۲- چگونه و از طریق چه کارهایی میتوان به طرحی دست پیدا کرد که مشتریان به آنجا تعلق خاطر پیدا کنند و حین حضور در آنجا حس خوشایندی داشته باشند؟ بعد از معرفی بخشهای تشکیلدهنده این نوع ساختمانها، باید بررسی کنیم که چطور میتوان در معماری آنها موفق ظاهر شد. برای این کار هم میتوان از سقف کاذب استفاده کرد و هم اینکه از داخل به وسیله گچ کاری، سقف را تکمیل کرد. كه معمولاً در نقشه كشي از 2H استفاده مي شود و مداد مخصوص نقشه كشي مداد اتود است. خط كش اشل معمولاً داراي مقياس هاي زير است. خط كش اشل (مقياس): خط كشي است به طول 30 سانتيمتر كه از جنس پلاستيك و يا فلز مخصوص ساخته شده است و داراي سه پره و 6 شش لبه ميباشد كه هر يك از پره ها دو مقياس دارند و در مجموع شش مقياس را داراست و وسيله اي است جهت تغيير مقياس و يا تبديل مقياس به بزرگتر و يا كوچكتر.

معمولاً پيستوله ها را در اندازه ها و رنگهاي مختلف از پلاستيك مي سازند. صندلي نقشه كشي وسيله اي است براي نقشه كش كه معمولاً گردان است و ارتفاع آن قابل تنظيم ميباشد. هرچه شمارة راپيد بشتر باشد نوك آن كلفت تر است. راپيد، گرافوس، راديس:در گذشته اي دور براي مركب نمودن نقشه از قلمي به نام راپيد استفاده مي شود، بعداً وسيله اي ساخته شد شبيه خودنويس با فيش هاي متفاوت. شابلون:شابلون وسيله اي است جهت صرفه جوئي در وقت و همچنين زيبائي و تناسب نسبي اجزاي نقشه كه از آن در نقشه كشي استفاده مي شود. 1-ميز رسم (تخته رسم): ميزي است جهت رسم نقشه، داراي لبه ها و سطحي صاف و غير قابل تغيير در مقابل عوامل جوي با زاويه هاي درجه كد معمولاً روي آن يك لايه پلاستيكي جهت محافظت مي كشند. اين نوع چسب دارا قدرت چسبندگي خوب است و براحتي كنده مي شوند.چسب را معمولاً تحت زاويه روي كاغذ نقشه كشي نصب مي نمايند.

به جز ۳ مورد ذکر شده، موارد دیگری هم هستند که اهمیت دارند، مانند: تهویه هوای مناسب، ایجاد بیشترین کاربری برای ساختمان، داشتن یک پارکینگ استاندارد که خیال مشتریان را از ماشینشان راحت کند، داشتن دسترسی خوب و بی دردسر به خیابانهای اطراف. طبقه آخر آن که چیزی شبیه پنتهاوس امروزی است این سالها تبدیل به موزه شده است. نتیجه تلاش گروه در این سالها مجموعهای از نمونههای متنوع در شاخههای مختلف معماری بوده که به دلیل دیدگاه خاص خود موفق به کسب چندین جایزه در مسابقات معتبر داخلی و بینالمللی شده است. این خانه با اتاق های چرخان در فصول مختلف و عملکرد های گوناگون ، فضاهای داخلی ( درونگرا یا برونگرا) و فرم بیرونی متفاوتی را ایجاد کرده که به طور مداوم تغییر می کند. علاوه بر نمای بیرونی بنا که بسیار زیبا و دلربا میباشد، طراحی داخلی آن هم بسیار عالی کار شده است. همچنین بالکنهایی در هر طبقه در آتریوم طراحی شده است که به میانبر پوسته بیرونی مرتبط است و مجموعه پلکان از طریق این فضای مرکزی متصل میشوند.

یک معمار برای طراحی یک فضای مسکونی، باید به مواردی توجه کند که شاید برای طراحی فضای اداری به آنها نیازی نیست یا آن اهمیت را ندارند. مثلا فضاهای تاسیساتی، غذاخوریها، سرویس بهداشتی، مسیرهای انتقالی و مسیرهای ارتباطی در همه آنها تا حدود زیادی مشابه میباشند. گاه تحت فشار قرار بگیرد، به دلیل اینکه بخواهد حق و حقوق خودش را از کارفرما بگیرد؛ بنابراین، به دلیل عمل کردن به بخش ارجاع کار و معرفی ناظرین، عملا رابطه مالک و ناظر را قطع و از این دید، آن هدف قانونگذار را تأمین کردیم که در واقع رابطهای بین مالک و ناظر از جهت مالی نیست و ناظر مستقل از مالک انتخاب میشود و کارها را پیگیری میکند و در واقع به آن وظایف قانونی خودش ـ که نظارت بر عملکرد درست عوامل ساختمان است، در اجرا و رعایت استانداردها در استفاده از مصالح همه را کنترل میکند و اگر لازم باشد ـ رعایت نشود ـ توقف کار میدهد و مانع میشود که یک ساختمان از ابعاد گوناگون غیر فنی ساخته شود. ساختمان اداری ترمه که توسط فرشاد مهدی زاده و احمد بطحائی طراحی شده است در شهر همدان ، شمال کشور واقع شده است. پس شما نیاز دارید که مشتریان ثابت بالقوه آنجا را بشناسید.

پس شما موظف هستید که فضایی مختص پیدا کردن و حفظ این مشتریان طراحی نمایید. این موزه در محلی ساخته شده که بین سال های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۰ ایستگاه راه آهن بوده است. 4-نقشه هاي اجرائي:كاربرد اين نقشه ها در راه سازي، پل سازي، ساخت تونل، سادسازي، اسكله و باند فرودگاه است. برای اینکه از هزینه بیمه ساختمان خود، چه صنعتی و چه غیرصنعتی، آگاهی داشته باشید، سادهترین راه استفاده از سامانه بیمه دات کام است. نورپردازی در نما بسیار حائز اهمیت است و باعث برجسته شدن قسمت­های مهم نما می­شود و می­توان در ایجاد بصری ساختمان از آن استفاده کرد. در مدل برقی باز و بسته شدن آن با استفاده از دکمه، کنترل هدایت کننده یا به صورت اتوماتیک با سنسورهای حساس به آب و…

پيستوله:در اغلب نقشه هاي ساختماني قوسها و منحني هاي منظم و نامنظمي دارد كه براي ترسيم دقيق اين منحني ها و قوسها از وسيله اي به نام پيستوله استفاده مينمايند. با این همه این سه کیفیت برای قرنها اصول معماری و به ویژه معماری غربی را تبیین کردهاند و هنوز از آنها به عنوان چارچوبی برای بررسی خوب یا بد بودن معماری استفاده میشود. تاریخ نشان داده است که چه یک جنگجوی قوی و یا یک امپراطوری بزرگ فرقی نمیکند و همه به نحوی میل به جاودانگی دارند. این ساختمان اداری و تجاری دارای نمای آجری است و آجر بومی به شیوه ای سنتی آرایش و چیده شده است که با بافت تاریخی منطقه سازگار باشد. با تحلیل آنچه که در اختیار پایگاه استنادی سیویلیکا می باشد، خلاصه ای از توانمندی ها و مشارکت مراکز و دانشگاههای مختلف در تولید علم کشور قابل تعیین می باشد. مشاوران حرفه ای معمولاً توسط مشتری برای انجام کارهای تخصصی در یک پروژه تعیین می شوند. معمولاً اینگونه پیشآمدگیها درروی پیشآمدگی اصلی و بهصورت حجمهای کاذب و بدون استفاده اجرا میگردد و به استناد دستورالعمل مدیریت طرحهای توسعه شهری به شماره ۱۶۰۳۲۰/۹۵/۲۹ مورخ ۱۳۹۵/۸/۱۷ پیشآمدگی موردنظر برداشت و گزارش میگردد.

می توان از روشنایی روز حداکثر استفاده و بهره برداری کرد. همچنین مقاومت بالایی داشته باشند و به راحتی بتوان آن ها را تمیز کرد مانند مبل چرم و… گاهی معماران با استفاده از قوه خلاقیتشان، بخشهای جدید و جالبی را برای این گونه ساختمانها ایجاد میکنند و موجب میشوند تا آن شکل خاص به صورت مد در بیاید. تقسیم هزینه و شارژ، در نظر گرفتن هزینههای مشترک و برگزاری جلسات عمومی ساختمان و بسیاری از مسائل مرتبط کمک میکنند تا مشکلات مربوط به آپارتماننشینی رخ نداده و یا در صورت بروز بهراحتی حلوفصل شود. آنها هستند که بخش زیادی از فروش و سود را تضمین میکنند و توسعه کسب و کار به وجود آنها بستگی دارد. اگر شما فضاها و بخشهای مشترک و عمومی را طوری طراحی کنید که نتوان تشخیص داد آنها برای یک ساختمان اداری معماری شدهاند یا تجاری، عملا شکست خوردهاید. هر کدام از ساختمانهای تجاری از بخشهای مختلفی تشکیل شدهاند که بعضی از آنها مشترک و بعضی دیگر هم، ویژه همان مورد هستند. طراحی مسیرهای دسترسی در یک ساختمان یا مجتمع تجاری که اصطلاحا سیرکولاسیون هم به آنها گفته میشود، اولین قدم برای معماری آنجا هستند.

ساختمان 8 طبقه نیاوران دارای 5 طبقه 6 واحدی است که مجموع 30 واحد مسکونی را در خود جای داده و در کنار مشاعات ساختمان که شامل لابی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی و استخر می باشد یکی از لوکس ترین مجتمع های این منطقه را تشکیل داده است. بنابراین در این مقاله قصد داریم شرایط، ضوابط و اصول معماری یک ساختمان یا مجتمع تجاری را بررسی کنیم. مثلا اگر در این مجتمع تجاری قرار است که پوشاک کالای اصلی برای فروش باشد، راهکارهای مناسبی برای افزایش کارایی آن ساختمان پیدا خواهید کرد. برج شارد، برجی هرمی شکل در لندن است که توسط معمار ایتالیایی، رنزو پیانو، طراحی شده و با ۳۱۰ متر ارتفاع، بلندترین برج اتحادیه اروپا و چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا می باشد. از المان های بارز این سبک تجمل و شکوه ساختمان، سرستون های بلند و تراشیده، سنگ های قیمتی، چوب کار شده و جلا خورده، درب ورودی بزرگ و با عظمت از ترکیب چوب و شیشه و دکوراسیون لوکس چوبی در سقف عمارت است. 2-نقشه هاي محاسباتي:شامل اسكلت، ابعاد و پي و ستون و ديوارهاي باربند تيرريزي ها سقف و اتصالات مربوط به ساختمان ميباشد كه بر اساس محاسبات مهندسي محاسب طراحي مي شود.

اندازه هاي مختلف راپيد به شرح زير ميباشد. راپيد نيز با نوكهاي گوناگون در بازار موجود است. در حالیکه طرحهای معماری بناهای مسکونی به خاطر همهگیر بودن، بیشتر مورد نقد و بررسی قرار میگیرند، طرحهای تجاری گاها با بیتوجهی مواجه میشوند. اطلاعات بیشتر در مورد فایل فایل word جزوه کامل تعمیر و نگهداری ساختمان در ادامه مطلب با کلیک روی دکمه دانلود مشاهده کنید. برچسب ها: تعمیر و نگهداری ساختمان نشست ترک گود رطوبت سازه بتنی ترمیم بهسازی بنا تاسیسات تخریب رنگ آمیزی. هر بنا یا بخشی از بنا که به منظور ساخت ، مونتاژ، تولید ، بسته بندی ، تعمیر یا فرایندهای مربوط به تولید مورد استفاده قرار گیرد ، به شرطی که جزو تصرف های مخاطره آمیز نباشد ، جزو تصرف صنعتی شناخته می شوند . چرا که اولین فضایی است که هر کسی قصد ورود و خروج به آن دارد در این مکان مکثی دارد. اما در سازه فلزی قابی، برای ساخت طبقات، دیوارها و مانند آن از سایر متریال ها استفاده می شود. در شهر اصفهان استفاده از سنگ صرفا در ترکیب با آجر و به میزان 20 درصد امکان پذیر می باشد. در طراحی این سبک از مصالحی هم چون سنگ تراورتن، گرانیت و مرمر استفاده می شود.

انواع مختلفی از سازه های کابلی در صنعت ساختوساز استفاده میشوند که هر یک از ویژگیهای منحصر به فرد خود برخوردار هستند. اما، واقعیت این است که وقتی مورد دوم یعنی ایجاد حس تعلق خاطر در مشتریان و حتی کارکنان یک ساختمان تجاری رخ بدهد، مورد سوم هم شکل میگیرد. حتی ممکن است بعضی از مردم خیلی به این مساله توجه نداشته باشند که معماری بناهای تجاری نیز هر ساله تغییر میکند و طرحهای جدیدتر و زیباتری در دنیا معرفی میشوند. حالا تحلیل کنید که با رعایت چه نکاتی در معماری آن بنا، میتوانید بهترین و بیشترین تاثیر را بر آنها بگذارید. آنها آیین نامه های خود را براساس ثروت و دارایی خود تنظیم می کنند، بنابراین این آیین نامه ها برای کشوری که درآمد سالانه پایینی دارد مناسب نیستند. نمای سه بعدی: اگرچه کشیدن نقشه های سه بعدی به صورت دستی ممکن است ولی به اندازه ی نقشه های داخل کامپیوتر مؤثر نیستند.

طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی 490 متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری، اداری قرار گرفته است. این برجها در خیابان قدیمی و مجلل ایران زمین تهران قرار گرفتهاند و دارای 29 طبقه و 362 واحد مسکونی هستند. همینطور واحدهای تجاری برای کسبوکار تجاری، واحد صنعتی برای فعالیتهای صنعتی و واحد آموزشی و بهداشتی شامل مدارس و بیمارستان و غیره هستند. البته که کار شما فراتر از طراحی یک سرویس بهداشتی یا راهپله میباشد. این چند مورد همانند خطوطی هستند که قرار است چارچوب کار شما را تعیین کنند. این وظیفه معمار است که ارتباط تصویری قوی را بین بخشهای ساختمان به وجود بیاورد. این ارتباط تصویری مشتریان را یاری میکند که یک پلان کلی از محیط آنجا را در ذهن خود داشته باشند. بعد از پرسیدن این سوالات و رسیدن به پاسخ آنها، ذهن شما برای بروز خلاقیت باز خواهد شد. هر چقدر بودجه شما بیشتر باشد، مصالح بهتری برای ساخت ساختمان در اختیار خواهید داشت و مصالح بهتر نیز متعاقبا کیفیت ساخت شما را بالاتر می برد.