دکوراسیون مطب دندانپزشکی، لازم نیست شبیه بقیه باشید

وجود پنجرههای بلند سرتاسری در سالن انتظار و پشت بخش پذیرش، تا حد خوبی نیاز فضا به نور را تأمین کرده است. عناصر و بخش هایی که در بازسازی این کلینیک مورد توجه قرار می گرفتند شامل کمد های چند منظوره مورد نیاز برای نگهداری تجهیزات فیزیوتراپی، سالن انتظار، سالن پذیرش، سالن درمان، اتاق کارمندان و همچنین یک حمام می باشد. در داخل مطب می توان از آکواریوم، تابلوهای نقاشی، گل و گیاه، مجلات و روزنامه ها و تلویزیون نیز استفاده کرد تا محیط باعث خستگی بیمار در حال انتظار نشود. چیدمان مبلمان در مطب و کلینیک باید متناسب با نیازهای فردی مراجعه کنندگان انجام شود و به آن ها کمک می کند احساس راحتی بیشتری نسبت به خانه خود داشته باشند، این کار حس آرامش، درمان و درک پزشکی از وضعیت آن ها را ایجاد می کند.

استفاده از اسباب بازی در فضای مطب نیز می تواند از ایده های خوبی در این زمینه باشد. اگر منبع اصلی نور در مطب دندانپزشکی ، چراغ های فلورسنت است بهتر است چند لامپ با نور گرم به آن ها اضافه کنید تا فضای مطب جذاب تر شود. زرد از رنگ های گرم است که انرژی و شادمانی را نمایندگی می کند و به همین خاطر برای به کار بردن در مطب ها مناسب محسوب می شود. استفاده از گل و گیاه را فراموش نکنید، چرا که گل و گیاه می تواند فضایی آرام بخش و پر انرژی ایجاد کند. طبیعت همیشه برای انسان نشانی از آرامش و آسایش بوده و ترکیب عناصر طبیعی در طراحی کلینیک شما باعث ایجاد حس آرامش در بیماران می شود و همچنین از دلگیر بودن و بروز انرژی منفی در فضای کلینیک می کاهد. صنعت بهداشت و درمان به طور پیش فرض با پالت های رنگی نزدیک به سفید یا سفید خالص به نشانه ی استریل بودن شناخته شده است. سفید رنگی می باشد که در اولین برخورد افراد را به یاد تمیزی و لطافت میاندازند و همانطور که میدانید توجه تان را جلب میکند. در همین حال، کسانی که به تنهایی در انتظار نشسته اند و نیاز به حریم خصوصی و آرامش دارند، می توانند فضایی آرام و جدا از دیگران را برای خود به وجود آورند.

می خواهیم بدانیم … در این بخش نمونه ای دیگر از طراحی داخلی و بازسازی مطب زنان و زایمان را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. در این مطلب قصد داریم نمونه های متنوع و شیکی از طراحی داخلی و دکوراسیون چشم پزشکی و بینایی سنجی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، ضمن اینکه امیدواریم این بخش رضایت شما دوستان عزیز را جلب نماید. وضعیت پسماندهای عادی وارد محیطزیست میشود در این مطلب قصد داریم. حال که با اهمیت دکوراسیون مطب یا کلینیک پوست و مو آشنا شدید قصد داریم تا ایده ها و نکاتی در خصوص دکوراسیون داخلی بیان کنیم تا بتوانید در دیزاین کلینیک و مطب خود از آنها بهره ببرید و یک دکوراسیون شیک و مدرن را طراحی نمایید. پس در طراحی باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم بیشترین استفاده را از نور طبیعی ببریم و در نورپردازی داخلی دقت بیشتری به خرج دهیم. سرویس بهداشتی باید در فضایی قرار بگیرد که امکان تهویه مناسب وجود داشته باشد. برای درک بهتر به این مثال توجه کنید: اگر خانواده ی بیماری در انتظار هستند، امکان چیدمان صندلی هایشان در نزدیکی یکدیگر وجود دارد. به همین خاطر چیدمان مبلمان در اتاق انتظار بسیار مهم است و نباید خیلی فشرده در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

پخش یک موسیقی بی کلام آرام بخش نیز از ایده های کاربردی در این زمینه می باشد. حال سوال این جاست که از چه روش هایی می توان برای دسترسی به این هدف استفاده کرد؟ به نظر شما از چه روش هایی می توان برای دکوراسیون مطب استفاده کرد؟ بهره گرفتن و استفاده از رنگ های روشن، زنده و آرام بخش می تواند فضای کلی مطب را به صورت ایده آل و دوست داشتنی درآورد. رنگی که به این منظور انتخاب می شود باید در طیف رنگ های سرد بوده و فضایی آرام بخش به همراه داشته باشد. همچنین حس اعتماد مراجعه کنندگان را بالا می برد و شما نیز می توانید از مشکلات و نقاط قوت کار خود آگاه شوید. خود را مانند خانهای تصور کنیدکه پایههای ضعیف آن میتوانند منجر به مشکلات ساختاری در طبقات بالایی شوند. تصور میشود این روش باعث افزایش گردش خون ، متابولیسم بافتها ، انعطافپذیری بافت و بهبودی میشود و اغلب به خاطر اثراتی که بر روی عضلات، مفاصل و رباطها دارد، مورد استفاده قرار میگیرد. تابلو پشت در دارد، تابلو حروف. در سایر بخش ها نیز به مقدار زیاد از گل و گیاهان زیبا و رنگارنگ پشت محفظه شیشه ای استفاده شده تا مراجعه کنندگان و بیماران با مشاهده چنین منظره های زیبایی، حتی برای لحظه ای کوتاه هم که شده بیماری خود را فراموش کنند.

هزینه طراحی دکوراسیون مطب های دندانپزشکی که توسط شرکت های مختلف انجام می شود، با یکدیگر تفاوت دارند. یک طرح میز را انتخاب کنید که مطابق با احساسی باشد که می خواهید ایجاد کنید. از جمله موارد دیگر که باید در طراحی اتاق انتظار مطب به آن توجه داشته باشید، ایجاد آرامش و فضایی به دو ر از استرس می باشد. بطور حتم شما نیز می دانید که برای یک فضای درمانی کیفیت فضا از اهمیت بالایی برخودار است. از آنجایی که حتی ممکن است که افرادی که به کلینیک زیبایی مراجعه میکنند استرس ناشی از انجام امور درمانی را داشته باشد، محیط کلینیک زیبایی باید محیطی باشد که منتقل کننده حس آرامش به افراد باشد. اگر کادر درمانی و سایر کارکنان بتوانند اتاق های مشاوره را گسترده تر کنند یا پارتیشن بندی کنند، کلینیک می تواند با انعطاف پذیری بیشتری نیازهای تعداد بیشتری از بیماران را برآورده کند.

شاید بتوان گفت طراحی داخلی انواع مطب یکی از سخت ترین انواع دیزاین داخلی می باشد. حال اگر این فضا، فضایی کسل بار و به دور از استانداردهای دکوراسیون داخلی باشد، تحمل فضای مطب برای کودکان سخت تر می شود. استفاده از گل و گیاه و تابلوهای مربوط به زنان و زایمان برای کاهش استرس مادرانی که در شرایط سخت بارداری هستند ، بسیار مفید می باشد. رنگ نارنجی نشانه گرما، انرژی، توانایی اشتغال و غیره در ارتباط با دیگران می باشد. انتخاب رنگ مناسب برای مطب از نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت. بهترین مکان برای سرویس بهداشتی کنار درب ورودی و یا میان فضای عمومی و خصوصی است. با در نظر گرفتن اصل تطبیق پذیری به عنوان یکی از اصول اساسی طراحی مطب و کلینیک، می توانید در صورت لزوم این فضاها را به اتاق مشاوره موقت، محل انتظار خصوصی یا فضای اداری کارمندان اضافی تبدیل کنید. هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با اصول و ویژگی های دکوراسیون و مبلمان بیمارستانی و تاثیر آن بر روحیات پرسنل و بیماران می باشد.

برای مثال از جمله رنگ هایی که می توانید برای رنگ آمیزی دیوار مطب استفاده نمایید، رنگ های آبی، سبز، خاکستری و سفید می باشد. استفاده از رنگ سفید ایده آل ترین رنگ برای یک طراحی کامل و زیبا نیست. مانند استفاده از تم های رنگی طبیعی و خاکی یا تغییر رنگ نور از نور سفید “سرد” به نور زرد “گرمتر”. درباره نحوه چینش و ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی میتوانید با افراد خبره مشورت کنید. استفاده از تأثیر رنگ بر خلقیات و آرامش افراد و سبک های طراحی پلان باز از مواردی هستند که رعایت آن ها در طراحی مطب پزشکی متداول است. به همین دلیل به شما عزیزان توصیه میکنیم، قبل از اقدام به طراحی مطب اطلاعات خود را در زمینه رنگها افزایش داده و رنگ مناسبی را انتخاب کنید. مطالعات نشان می دهد که افراد زیادی به دلیل ترس و اضطراب از مراجعه به دندانپزشک اجتناب می کنند.

افزایش سطح اکسیژن هوا مانند یک آرامبخش طبیعی عمل می کند و سردردهایی که ممکن است بیماران و همراهانشان به دلیل اضطراب و خستگی داشته باشند را رفع می کند. علاوه بر این، استفاده از گیاهان بیشتر در طراحی داخلی کلینیک، سطح اکسیژن را نیز افزایش می دهد. قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید و بهم ریختگی کمتر اثر آرام بخشی بر مراجعه کنندگان مطب شما دارد. در طراحی مطب کودکان باید به دنبال فضایی آرام و بدون استرس باشید. ممکن است نیازمند اختصاص دادن به فضاهای مختلفی داشته باشید همچنین می توانید از پارتیشن های چوبی استفاده کنید.

رنگهای مختلف تأثیرات متفاوتی بر طراحی داخلی مطب مدرن روحیه بیمار دارند. میتوانید با زدن بر روی لینک با استانداردها و طراحی معماری اتاق انتظار بیشتر آشنا شوید. هر چقدر که مطب شیک تر و دارای فضایی زیباتر و دل انگیز تر باشد، بدیهی است که تعداد مراجعه کنندگان به مطب مورد نظر نیز بیشتر خواهد بود. این امر خصوصاً در مورد کلینیک هایی که زمان انتظار بیمار زیاد است کارایی بسیاری دارد. البته ممکن است در یک پروژه طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی ضعیف و شکست خورده نیز به طور کامل به عناصر زیبایی شناختی توجه شود اما این طراحی ها پاسخگوی نیازهای مراجعه کنندگان و کادر کلینیک نباشند و یا موجب سهولت تردد و کارایی بالا نشوند و در کل آرامش خاطر را برای آنها فراهم نکند. به طور مثال پذیرش اولیه ی بیماران می تواند از طریق دستگاه های دیجیتال انجام شود که شرایط اولیه بیمار را بررسی و در پرونده ی پزشکی اش ثبت می کنند. به کار گیری تمام نور طبیعی که به واحد شما می تابد از طریق پنجره های بزرگ، دیوارها و پارتیشن های شیشه ای و نورگیرها اولین قدم برای اجرای این طراحی است. در ادامه باید بررسی کنید که چگونه می توان از رنگ های مختلف، به ویژه در دیوارها و در پس زمینه های خنثی، برای تمایز بخشیدن به بخش های مختلف کلینیک استفاده کرد.

برای دستیابی به این هدف کمک گرفتن از طراحان حرفه ای ضروری است. با وجود بیماری های شایع، وجود دستگاه های ضد عفونی کننده در ورودی کلینیک و مطب شما ضروری است. تکنولوژی های دیگری که در مطب پزشکی و کلینیک ها کاربرد زیادی دارد، دستگاه های نظر سنجی و ضد عفونی کننده است. به این منظور می توانید از انواع ضد عفونی کننده ها در گوشه و کنار مطب استفاده نمایید. استفاده از وسایلی نظیر آکواریوم با ماهی های جذاب و گلدان ها با گل ها و گیاهان زیبا نیز می تواند تا حدودی ذهن بیماران را تسکین دهد. قطعاً اولین گزینه که به ذهن خطور میکند، دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی است. داشته باشد و دیدی وسیع در انتخاب و نوآوری در مبحث طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی را ارائه دهد. مبحث دوم در طراحی داخلی مطب استفاده درست از رنگ ها است ست رنگ ها در محیط پزشکی تاثیر مستقیمی بر روان بیماران حاضر در محیط دارد یک رنگ می تواند آن ها را عصبی و مضطراب کرده و در مقابل با انتخاب رنگ درست در زمانی کوتاه میتوانیم آرامش را به ایشان القا کنیم. یکی از روش هایی که می توان در این زمینه به کار برد، استفاده از کاغذ دیواری های کارتونی می باشد.