ساختمانهای سبز و چند نمونه از معماری پایدار در سراسر جهان!

Architect دارای یکسری ابزار می باشد که مهندسین معمار با کمک آن ها می توانند به طراحی نمای بیرونی، طراحی آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام بپردازند. از این رو طراحان با کمک نرم افزار رویت می توانند نمای بیرونی، نمای داخلی، استقامت سازه، سیم کشی ها، لوله کشی ها و به طور کلی صفر تا صد یک ساختمان را طراحی و مدل سازی نمایند. از این رو خط معمار در این بخش مجموعه ای ۵۰ تایی از نماهای اجرا شده در چند سال اخیر ایران را جمع آوری کرده و همراه با لینک مطلب به اشتراک خواهد گذاشت. سازه LSF که از اعضای فولادی سرد نورد شده ساخته می شود از سال ۱۹۴۶ وارد صنعت ساختمان شد اما به دلیل اقتصادی نبودن کاربرد محدودی یافت. معماری پایدار یکی از مباحث مهم در صنعت ساخت و ساز است.

بدنه این ساختمان فلزی بوده و عمده متریال به کار رفته در نمای آن شیشه و سطوح فلزی می باشد. براساس مطالعات انجام گرفته در این حوزه مهمترین علت این کار پیشگیری از خطرهایی است که انسانها به دلیل زمان کم، تعجیل و یا بیدقتی با آن مواجه میشوند. طراحان دلیل اصلی انتخاب این متریال را سازگار بودش با اقلیم اصفهان مطرح کرده اند. کلید اصلی تبدیل شدن به یک معمار موفق، داشتن مهارت های ارتباطی خوب است. حرکت این مدول ها در راستای شرقی و غربی ضمن ایجاد تراس هایی مستقل برای بعضی از واحد های اداری، سعی بر اشاره ی استعاری به راهکار گوشه سازی در معماری ایرانی، با بکارگیری هندسه تکرار پذیر برای تغییر فرم توده بنا داشتند. چرا رویت بهترین نرم افزار برای طراحی ساختمان است؟

این ساختمان مسکونی نمونه ای فوق العاده از معماری رشت می باشد. به گونه ای که می توان نمای یک ساختمان را پوشش و لباس آن ساختمان در نظر گرفت. پروژه مجتمع مسکونی بررسی شده در این مطلب در شش طبقه پیاده سازی شده است و از نظر ظاهر، ابعاد و شکل طراحی جز خارق العاده ترین ها به شمار می آید. نمای این ساختمان مسکونی به چهار بخش تقسیم شد که دو بخش آن فرو رفته و دو بخش آن برجسته بود. با توجه به این که نمای اصلی این ساختمان در مجاورت بزرگراه کردستان است، طراحان این ساختمان را برای بهینه سازی در مصرف انرژی و کاهش سر و صدا ناشی از عبور ماشین ها، نما را دو پوسته طراحی کرد. نرم افزار میکرواستیشن (Micro Station) را نیز می توان یکی از بهترین نرم افزار های طراحی ساختمان به شمار آورد چرا که به مهندسین معمار این امکان را می دهد تا بتوانند طراحی ساختمان را به صورت دو بعدی و یا سه بعدی با کمترین درصد خطا انجام دهند. نرم افزار آل پلن (Nemetschek Allplan) یک نرم افزاری کاربردی در زمینه طراحی و مدل سازی ساختمان می باشد.

به شیوه مدرن ساختمان سازی می گویند که در سال های اخیر مورد توجه پروژه های ساخت و ساز و معماران این حوزه قرار گرفته است. طبق آمار وزارت کار ایالات متحده، معماران در سال 2016 میانگین درآمد سالانه 84470 دلار یا 40.61 دلار در ساعت به دست آوردند. پس از گذراندن دورههای کارآموزی و دانشگاه زمان آن رسیده است که با در دست داشتن رزومه و با تجربه کارآموزی، سراغ پیدا کردن کار بروید. نمای این ساختمان مسکونی تمام سنگ بوده و با سبک رومی- کلاسیک بر اساس میل کارفرما ایجاد شده است. مجموعه ای از سه جعبه، بر روی یکدیگر جمع شده اند تا این منزل مسکونی را در کنار تپه در نزدیکی تهران توسط موج جدید معماری شکل بگیرد، اما زاویه هر یک از این جعبه ها به سمت نمای متفاوتی (نمایش به صورت اسلاید) می باشد. جنبه های طراحی این مجموعه در سه عنوان ذیل خلاصه می گردد.

ماده ۴- از تاریخی که وزارت مسکن و شهرسازی با کسب نظر از وزارت کشور در هر محل حسب مورد اعلام نماید، اشتغال اشخاص حقیقی وحقوقی به آن دسته از امور فنی در بخشهای ساختمان و شهرسازی که توسط وزارت یاد شده تعیین میشود مستلزم داشتن صلاحیت حرفهای است این صلاحیت در مورد مهندسان از طریق پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردانهای فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی و در مورد کارگران ماهر از طریق پروانه مهارت فنی احراز میشود مرجع صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و پروانه اشتغال به کاردانی وتجربی وزارت مسکن و شهرسازی و مرجع صدور پروانه مهارت فنی وزارت کار و امور اجتماعی تعیین میگردد. در طراحی نمای ساختمان موارد زیادی وجود دارد که طراحان در هنگام طراحی باید آن ها در نظر بگیرند. آن ها در طراحی پنجره ها از طرح های گره چینی سنتی اصفهان استفاده کردند، اما متریال به کار رفته در آن جدید بوده و آن متریال “ترکیب کانفولیت و پودر سنگ” می باشد. در این مقاله به معرفی 10 نرم افزار برتر در زمینه طراحی ساختمان پرداختیم که در این بین، نرم افزار رویت و انحصارا بخش معماری آن، با داشتن قابلیت های برجسته تری توانسته به عنوان بهترین نرم افزار برای طراحی ساختمان مورد استفاده مهندسین معمار قرار بگیرد.

از طرفی دیگر باید بگوییم که نما به عنوان پوسته خارجی، ساختمان را از خرابی ها و آسیب های ممکن محفوظ می دارد و مهم تر از همه این که نمای هر ساختمان به آن شخصیت می دهد و باعث می شود تا در میان ساختمان های مجاور متمایز و برجسته تر دیده شود. همچنین عناصری مانند پنجره ها، بازشوهای در، متریال کاربردی، سبک طراحی، افزودن گیاهان طبیعی و همچنین جزئیات و تزئینات از مواردی است که در طراحی نما باید با یکدیگر در تناسب باشند. نرم افزار اتوکد سیویل (AutoCAD Civil) همانند نرم افزار رویت، در لیست بهترین نرم افزار های طراحی ساختمان قرار دارد که دلیل آن را می توان در برخورداری از ویژگی های کاربردی دانست. از دیگر ویژگی های این نرم افزار، قابلیت ویرایش و تغییر در هر مرحله از ترسیم است تا اگر طراح بخشی را اشتباه ترسیم کرده باشد به راحتی بتواند تغییرات لازم را اعمال کند. ، از جمله مواردی هستند که حتما بایستی در بازسازی ساختمان های اداری، مورد توجه قرار گیرند.

ساختمان اداری اطلس در یکی از مناطق تجاری استان همدان واقع شده است. این ساختمان اداری یکی از نمونه آثار شهاب علیدوست می باشد که در خیابان جردن تهران واقع شده است. طراحی نما همواره یکی از مهم ترین و حساس ترین مراحل معماری یک ساختمان بوده است. طراحی نما نیز تحت تأثیر این چالش قرار گرفت و به ایده ای پویا و متناسب با معماری خانه ایرانی تغییر یافت. طرح معماری این ساختمان بر اساس معماری خانه های قدیمی کاشان می باشد. نرم افزار میکرواستیشن توسط شرکت Bentley Systems با قابلیت های فراوانی در زمینه طراحی و مدل سازی تولید و عرضه گردید. منظور از معماری کردن، ارائه خدمات در رابطه با طراحی ساختمانها و فضای داخلی و اطراف ساختمانهایی است که انسانها در آن سکونت دارند یا از آنها استفاده میکنند. مهاربندها، انواع بسیار متنوعی دارند. نمای سنگی جز نمای لوکس به حساب می آید که همواره جذابیت و زیبایی خاص خود را در طول زمان ها حفظ گردد و با استفاده از انواع سنگ های ساختمانی قابل اجرا می باشد قیمت سنگ نما در مقایسه با سایر مصالح بالاتر از نمای رومی از نما های سنگی است که زیبایی حیرت انگیزی به ساختمان می بخشد. کاربرد دارد. مهمترین عامل در برآورد هزینه های ساخت در یک پروژه ساختمان قیمت ستونی ساختمان آن است.

ساختمان خانه سبز در یکی از مناطق شمالی تهران قرار دارد که در سال های اخیر بافت گیاهی آن به دلیل ساخت وساز از بین رفته اند و طراحان در طراحی پروژه سعی داشتند تا ارتباط ساختمان را با فضای سبز تقویت سازند. طول عمر پارچه کششی که بعنوان پوشش استفاده می شود بر مبنی برند و جنس پارچه مورد استفاده طول عمر مفیدی بین ۱۰ الی ۲۵ سال خواهند داشت. زمان کاری او بین دفتر کار و محل پروژه تقسیم می شود و کار در محل پروژه با شرایط آب و هوایی مختلف و سفرهای کاری همراه است. این ساختمان مسکونی چهار طبقه در منطقه لواسان تهران قرار گرفته و توسط دفتر مشاور آتی زیست طراحی شده است.

نرم افزار آل پلن (Nemetschek Allplan) برای مهندسین معماری بسیار مناسب می باشد چرا که به راحتی می توانند پروژه های خود را به وسیله آن مدیریت کنند. بعد از گودبرداری نیز مقاومت خاک و زمین دوباره آزمایش می شود تا مهندسین در این خصوص اطمینان حاصل کنند. دیگر ساختمانهای باستانی مهندسی عمران شامل: پارتنون (معبد خدای اتنا در اتن) بوسیلهٔ ایکتینوس (معمار) در یونان باستان(۴۴۷ تا ۴۳۸ سال قبل از میلاد مسیح)-راه اپین بوسیلهٔ مهندسین رومی (حدود ۳۱۲ سال قبل از میلاد) -دیوار بزرگ چین بوسیلهٔ جنرال امتیانگ تحت امر امپراتور چین کین چی هانگ (حدود ۲۲۰ سال قبل از میلاد) و گنبدهای ساخته شده در سریلانکای باستان مثل جتاوارانامایا و آبیاری وسیعی که در آنورادهاپورا کار میکند.

معمار معروف فرانسوی، jean nouvel، طراحی و معماری برج مسکونی ” دیوار های سفید ” را در پایتخت قبرس، نیکوزیا، با 67 متر ارتفاع،طراحی سایت civil-architecture کرده است. متریال به کار رفته در نمای این مجموعه مسکونی افزون بر سنگ تراورتن سفید با بافت های گوناگون، نرده و ورقه های فلزی با رنگ نوک مدادی و همچنین نوارهای چوبی می باشد. از ویژگی های این نرم افزار طراحی هوشمند بخش های مختلف معماری می باشد، یعنی اگر کاربر دیوارهای یک ساختمان را طراحی کند، پنجره و درب نیز به صورت خودکار مدل سازی می شوند. طراحی دو بعدی و سه بعدی، برخورداری از ابزارهای طراحی دکوراسیون داخلی و محیط به کارگیری آسان از ویژگی های مهم این نرم افزار می باشد. ماده ۲۴- «شورای انتظامی نظامی مهندسی» از چهار نفر عضو سازمان که دو نفر با معرفی وزیر مسکن و شهرسازی و دو نفر دیگر با معرفی شورای مرکزی سازمان و یک حقوقدان با معرفی ریاست قوه قضائیه تشکیل میشود. ن- ارائۀ گزارش عملکرد به هیات عمومی و وزیر مسکن و شهرسازی.

در طراحی نمای بیرونی با توجه به پلان مذکور و محدودیت هایی که پیش رو داشت، طراحان تمرکز اصلی را بر بافت، متریال، و طراحی اقلیمی بازشو ها، به خصوص جهت استفاده بهینه از نور و کنترل آن قرار دادند. جای گذاری تمامی المان ها، بر اساس ساختار پلان و بر هم نهشت هر واحد بر دیگری شکلگرفته و ارتباط تنگاتنگی میان فرم و عملکرد را به وجود آورده است. علاوه بر این کانکسها با داشتن قابلیت حمل و نقل پس از اتمام پروژه امکان استفاده در پروژه دیگری را نیز دارند. نمای بیرونی به منزله یک لایه حفاظتی در برابر ساختمان است نکته دیگری که باید به آن توجه کنید هماهنگی درب ورودی ساختمان با هارمونی از نمای ساختمان می باشد در این مقاله میخواهیم در رابطه با انواع نمای ساختمانی با شما صحبت کنیم. امروزه ساختمان های متعددی را مشاهده می کنیم که در آن ها پنجره ها تنها، ردیفی از روزنه هایی مطابق با قوانین ملی ساختمان، بر نمای آن ها هستند و ساکنین چنین ساختمان هایی با نصب دائمی پرده، خود را از مزایای این عنصر معماری محروم می کنند. به آثار معماری گذشته که می نگریم، می بینیم که معماران هیچ گاه سطوح آجرکاری را ساده رها نکرده اند و همواره سعی کردند تا با استفاده از نوع چینش آجرها طرح های خلاقانه ایجاد کنند.

طراح در جهت رسیدن به هدف اصلی تمایلی به طراحی ساختار ساده بود و بدین منظور خطوط ساده عمودی را برای طراحی نمای آن انتخاب کرد. در این پروژه آجرها به صورت کرکره هایی که روی سطح شیشه ای نما کشیده شده اند، دید مناسب به فضای بیرونی شهر تعریف جدیدی از کاربرد آجر را نمایش می دهد که کانسپت اصلی پروژه را شکل می دهد. شرکت مهندسی و ساخت پارس سازه در تاریخ ۱۳۳۰/۱۱/۰۱ تحت نام “شرکت مقاطعه کاری مجم” و به شماره ثبت ۳۶۷۳ در زمینه فعالیت های راهسازی و سد سازی در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران به ثبت رسید و طی سال های متمادی در احداث راه های اصلی کشور از جمله تأمین آسفالت جاده کرج – چالوس، کرمان – بندر عباس، قزوین- زنجان و… در این مطلب چندنمونه از لوکسترین و معروفترین برجهای مسکونی تهران را نام بردیم. یکی از خواسته های کارفرما در طراحی ساختمان اداری این بود که حجم بیرونی ساختمان و فضای داخلی آن معرف نام تجاری آن باشد. ساختمان اداری ویرا در یوسف آباد که یکی از مناطق پر تردد استان تهران می باشد، قرار گرفته است. براساس این گزارش، مراجعات و اعتراضات متعدد مردم مناطق مختلف کشور به پارلمان محلی یا شوراهای شهری هم نشان می دهد که تعرفه های خدمات نظام مهندسی بسیار بالا بوده و بسیاری از مردم توان پرداخت این هزینه ها را ندارند و خواستار کاهش آن هستند.