ساختمان اداری ارمیتا – راژه

ظاهر این ساختمان از روی زمین ساده است اما از منظری بالاتر، جزئیات آن مانند بام موجدار سبز و دیوارهای شیشه ای شروع به اظهار وجود می کنند. در مقایسه با موزه ی گوگنهایم بیلبائو که نمونه ای مینیاتوری از این سالن کنسرت محسوب شده و ساخت آن با تاخیرها و مسائل بودجه ای فراوان مواجه بود، با اینکه طرح سالن کنسرت دیزنی در لوس آنجلس کالیفرنیا در سال 1991 و یک سال قبل از رقیب اسپانیایی خود پذیرفته شده بود اما این سالن کنسرت در اکتبر 2003 یعنی 6 سال پس از موزه ی گوگنهایم بیلبائو به پایان رسید. این ساختمان غیرمعمول، توسط معمار اسپانیایی کاتالان، آنتونیو گوادی طراحی شده که رویکرد منحصربه فرد آن در طراحی در جنبش هنر نو (Art Nouveau) در برخی از معماری های آینده قابل رؤیت است.

با این مطلب همراه باشید تا شما را با چند نمونه از معروفترین ساختمانهای عجیب دنیا آشنا کنیم. کتاب نکات طلایی قراردادهای عمرانی و غیر عمرانی نوشته احمد یعقوبی، دستورالعمل شیوهی تکمیل و تنظیم موافقتنامه، شروط عمومی و خصوصی پیمانها و قوانین مرتبط با آنها را توضیح میدهد. دفترچه حاضر ویرایش نخست بوده و پس از دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها و رفع ابهامات موجود، تکمیل و اطلاع رسانی خواهد شد. اگر به این مبحث علاقه داشته باشید میدانید که این شاهکار هنر معماری فرانک گری Frank Gehry در بسیاری از فهرستها قرار میگیرد، پس بیشک در میان ساختمان های عجیب جهان هم جایگاهی همیشگی دارد. پس از آنکه توجه افراد از سراسر جهان به ساختمان سبد جلب شد، به دنبال آن محصولات کمپانی بیشتر و بهتر دیده و شناخته شدند. دور از واقعیت نخواهد بود؛ اگر بگوییم، به تعداد معماران جهان تعریف از معماری وجود دارد. رنگهای نارنجی و آبی، رنگهای مکمل هستند و مخلوط این رنگها، رنگ خاکستری به وجود میآورد.

عناصر با بالاترین حد از جزئیات فقط در سطح LOD 400 ارائه میشوند ولی برای برای تطبیق، آنالیز و مدیریت یک مدل با سطح نمایش LOD 400 با واقعیت اجرایی در محل کارگاهی و محل ساخت پروژه را در سطح LOD – 500 دسته بندی میکنند. او آرزو داشت ساختمان مرکزی کمپانی دقیقا شبیه سبدهایی باشد که تولید میکنند. «شورای مرکزی» برای تعیین رییس شورا، سه نفر را به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد می کند و وزیر یاد شده یک نفر رابه عنوان رییس شورای مرکزی که رییس سازمان نیز محسوب می شود، جهت صدور حکم به رییس جمهور معرفی می نماید. در این مطلب تلاش میکنیم با معرفی بهترین دانشگاه های ایران برای معماری تصمیمگیری را برای شما سادهتر کنیم. معماران و طراحان با تجربه تمام گزینه های مورد نیاز برای اطمینان از مقاومت مصالح را در نظر می گیرند تا در کنار صرفه جویی در مواد و مصالح، پول، انرژی و وقت شما هم هدر نرود و همچنین در طولانی مدت امنیت شما را تضمین می کنند.

به عنوان مثال اگر ارتفاع و بلندی یک ساختمان از حد مشخصی که شهرسازی تعیین کرده بلندتر باشد، به آن ساختمان بلند مرتبه می گویند. شهر علم و هنر والنسیا بیشتر از آنکه یک ساختمان تک باشد، یک مجموعه محسوب می شود. حالا و پس از گذشت چند دهه از زمان اتمام ساخت این خانههای مکعبی آنها هنوز جزو ساختمانهای عجیب دنیا محسوب میشوند. این خانههای مکعبی را معمار آلمانی پیت بلوم در اواخر دهه 70 میلادی طراحی کرد. و یا بمعنی بهتر همیشه در کلیه روندهای ساختمانی از شروع تحلیل فضا و طراحی گرفته تا اتمام آن میبایستی مفهوم پایداری (معماری پایدار و شهر پایدار ) را فراموش نمود و در اینجا میتوان گفت که پایداری مفهوم ضابطه های هنری ساختمانهای سنتی که خود همان پایداری است را دارا باشد و شعار جدید در دخل و تصرف در محیط انسان را تشکیل دهد. در معماری پارامتریک به جای استفاده از یک یا چند حجم هندسی (مكعب، استوانه و…) با فرم هابی متغیر و انعطاف پذیر کار می شود. بیشتر این ساختمان از بتن ساخته شده که با گرانیت، فولاد و شیشه ترکیب گشته و به شکل دو طرح هندسی هموار درآمده است.

معبد لوتوس به شکل گل نیلوفر آبی ساخته شده است و به همین علت لوتوس نام گرفته است. در این نوع ساختمان پیش ساخته ، بارها به صورت گسترده بر روی دیوارها وارد می شود و نیازی به داشتن ستون نمی­باشد.به علت وزن کم این سازه نسبت به ساختمان های سنتی، فونداسیون مورد نیاز بسیار سبک تر می­باشد ، به علت اینکه در این نوع سازه معمولا از مصالح سنتی (مثل سیمان، گچ، آجر و …) استفاده نمی­شود، نیاز به استفاده از آب نخواهد بود. دسترسی به محل توقف خودروها از خیابان ۱۰ متری جنوبی، از طریق شیب راه هایی که بدین منظور طراحی شده است صورت میگیرد. از قبل روی اعضای پیش ساخته تست هایی انجام می شود تا بتوانند در محل بار وارده را تحمل کنند.معایب استفاده از قطعات پیش ساخته :1. ساختار فولاد ضد زنگ و شیشه ای این ساختمان با آرایه ی خورشیدی 800kW روی بام، همان شگفتی و ترسی را در دل بینندگان بر می انگیزد که این کمپانی تمایل دارد با طرح ماشین های چهارچرخ خود ایجاد کند. معبد لوتوس مانند اکثر عبادتگاههای هندی دارای ساختار 9 وجهی است زیرا در آیین هندوها این عدد دارای ارزش و قداست ویژهای است.

این ساختمان که به یکی از نمادهای محبوب شهر سوپوت لهستان تبدیل شده است در سال 2004 ساخته شده است و معماران این اثر گروه طراحی Szotynscy & Zaleski بودهاند. ایده اولیه ساختمان سبد از موسس خود شرکت، یعنی Dave Longaberegr بوده است. معماران و طراحان برای هنرنمایی و خلق آثار حیرتانگیز خود را محدود نکردهاند. در یک روز روشن در لندن می توانید صخره های دور را از بالای ساختمان مشاهده کنید. ارتفاع بنا از کف تا بالای ساختمان ۲۷/۳۴ متر و قطر ساختمان ۷۰ متر است و در زمینی بهمساحت ۶۴/۱۰ هکتار در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری هندوستان قرار دارد. علاوه همه موارد مساحت راه پله در هر طبقه 10 متر است. این ساختمان که توسط Oscar Neimeyer طراحی شده است 16 متر ارتفاع و 50 متر قطر دارد و دارای سه طبقه است. حال به مرحله بررسی نمونه های مرتبط با پروژه است. اهمیت این مرحله که از اساسی ترین مراحل ساخت و ساز به شمار میرود واقعا غیر قابل انکار است. جدیدترین آکواریوم دانمارک به درستی سیاره ی آبی نامگذاری شده است. طرح سیاره ی آبی به صورت برجسته ای هدف آن را به نمایش گذاشته و در عین حال منظر شهری تاثیرگذار کپنهاک را ارتقا می دهد.

این ساختمان اپرا دارای طرح ارگانیک و آینده نگر است و تعادلی بین ساخته های دست بشر و سازه های ارگانیک برقرار می کند. شاید تعجب کنید اگر بدانید خانههای مکعبی در حقیقت با کاربری مسکونی طراحی و ساخته شدهاند و قرار نبوده است موزه یا هتل باشند. با این وجود، مناسب بودن یا نبودن عملکرد سازه برای کاربری مورد نظر را نمایش میدهند. بدین ترتیب از این به بعد میبایستی قضاوت در کیفیت ساختمانهای جدید که با سیستمهای صنعتی و یا نیمه صنعتی مطرح میگردد را با مقیاس جدیدی سنجید و این بصورت مختصر نمیتواند چیزی جز فضای زندگی صحیح و راحت در رابطه با کلیه روابط انسانی که در بعد محله ها و شهرها مطرح است باشد . معبد لوتوس و پیادهراهها و فضای سبز اطرافش مساحتی حدود 10.5 هکتار را اشغال کردهاند و پذیرای عبادتکنندگان و گردشگران هستند. در طول این مرحله جلسات را تنظیم کرده و مرتباً گزارش میدهید. تحلیل محتوا با مراجعه به منابع دست اول (نسخ اصل مجلات) و کدگذاری دو مرحله ای مقالات براساس سیاهه وارسی محقق ساخته در 33 معیار موضوعی. این بنا دارای دو طبقه می باشد، در طبقه همکف یک فروشگاه خرده فروشی و در طبقه اول یک دفتر تجاری قرار دارد.

فقط میتوان گفت که تقریبا در حال حاضر در روند صنعتی کردن ساختمان بیشتر پیشساخته های مدرن و سبک بکار میاید که واحد قطعات بر اساس اندازه های استاندارد شده که طراح با در نظر گرفتن مقاطع طلائی و مدولاسیون طراحی مینماید و در رابطه با اندازه و مقیاسی است که محیط زندگی و فضاهای عملکردی مسکونی و حرکتهای عمودی و افقی را جوابگو میباشد- این عناصر بطریقی بایستی طراحی شوند که بتوان با تعدادی مشخص و اندازه های متناسب بایکدیگر ساخته شده و قابلیت مونتاز آسان را فراهم آورد . ولی اتفاقی که به هنگام اجرای طرح به وجود می آید با معیارهای طرح همخوانی ندارد و یک مجری طرح بی صلاحیت به جای استفاده از مصالح خواسته شده در طرح، از مصالح بی کیفیت مثل تیرچه های پیش ساخته در کارگاه های غیر استاندارد، آهن متفرقه و بتن غیر استاندارد استفاده می کند. با توجه به وجود ریسک ها و مخاطرات بالقوه در کشور، افزایش بی­رویه جمعیت، ساخت و سازهای شهری و گسترش آن تا حاشیه شهر­ها بدون برنامه­ریزی مناسب و در نظر گرفتن قوانین لازم و کیفیت نامناسب ساختمان­ها، انجام پژوهش­های مرتبط با موضوعات مسکن، مهندسی ساختمان و موضوعات پیرامون را ضروری ساخته و به تبع این ضرورت حجم کارهای علمی انجام یافته آن نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی نیز یافته است.

در این مرحله لازم است مالک برای تهیه نقشه های تاسیسات برقی ( نقشه برق ، چاه ارت ، تابلوها ، سیستم اعلان حریق و …) به مهندس تاسیسات برقی مراجعه کند که دارای مدرک مهندسی برق قدرت باشد و پروانه اشتغال به کار داشته باشد. در این مرحله باید نوع کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید. برای ساختمان های عمومی، معماران باید از قوانین دسترسی معلولان آگاه باشند. علاوه بر آن دسترسی خودروها به پارکینگ، رفت و آمد افراد به طبقات مختلف ساختمان و همچنین دسترسی افراد واقع در محل به پشت بام این بنا نیز به روش های متفاوتی ممکن شده است.

کتاب فرودگاه هوشمند نوشته حمید سقاء گندم آبادی به معرفی فرودگاهها و تجهیزات آنها پرداخته و همچنین با بررسی سیستمهای مورد استفاده در جهان، پیشنهاداتی نیز برای سیستمهای جایگزین و یا مکمل ارائه میدهد. نمای بخش پارکینگ کتابخانه شهر کانزاس در میسوری آمریکا دقیقا شبیه یک قفسه کتاب طراحی شده است و معماری خاص دارد و جزو ساختمان های عجیب دنیا است. این مکان یکی از شگفتی های طراحی معماری است که الهام بخش همان خلاقیت و تصوری است که از علم و هنر بر می خیزد. علی رغم تمام تاخیرها و مسائلی از قبیل تابش خیره کننده ی آفتاب از پنل های بیرونی این ساختمان، سالن کنسرت دیزنی یکی از نمادهای معماری قرن بیست و یکم بوده و به طور قطع الهام بخش بحث و گفت و گوهای زیادی برای سالها خواهد بود.

نتیجه، ترکیب زیبایی از تاج های چوبی و دیوارهای شیشه ای است که ساختمان را با محیط پیرامونی پارک آلبرت و هنر مدرن داخل آن پیوند می دهد. هدف از این رقابت ایجاد بنای یادبودی برای چین بود تا بتواند خود را دوباره به جهانیان معرفی کند. بعد از اینکه معماران ستاره ای همچون رم کولهاس Rem Koolhaas (طراح دفتر مرکزی دوربین مدار بسته و کتابخانه ی سیاتل) و کوپ هیملبلاو Coop Himmelblau (طراح BMW Welt) طرح های خود را ارائه دادند، طرح معمار عراقی زاحا حدید به عنوان طرح پایه برای بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جنوب چین انتخاب شد. این ساختمان سبد بامزه و جالب توجه در حقیقت دفتر مرکزی کمپانی سبدسازی Longabeger است که در شهر اوهایو ایالات متحده قرار دارد. ساختمان نیاوران که از معماری ایرانی برخوردار است دارای محیطی بسیار زیبا به همراه حیاط مرکزی و درختان کهنسال می باشد که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. ساختار لایه لایه و لوله ای این برج یادآور معماری سنتی اسلامی است و کانسپت خود را وامدار تئوری طرح یک مایلی ایلینوی اثر فرانک لوید رایت می باشد. هرچند این سقف بعدها از طرح حذف گشت، ساختار مشبک فولادی که سابق بر آن سازه های حامی را پنهان می نمود به عنوان ویژگی شاخص ورزشگاه باقی ماند.

این ساختمان های شناور در خط آسمان میسیساگا بسیار شاخص بوده و با طراحی منحصر به فرد خود به سایت civil-architecture چشم می آیند. از آنجایی که همدان شهری با بافت قدیمی است، در نمای ساختمان از پوشش یکپارچه آجر استفاده شده است. از آنجایی که همدان شهری با بافت قدیمی است، در نمای ساختمان از پوشش یکپارچه آجر استفاده شده است و به دلیل هماهنگی ساختمان با محیط اطرافش، معماران آن از تکنیک آجرچینی سنتی در نمای ساختمان استفاده کرده اند. بعضی ها بر این باورند که سالن کنسرت دیزنی اثر فرانک گهری یادآور یک تکه کاغذ مچاله است، این در حالی است که عده ی دیگری آن را شاهکار قرن می دانند. علاوه بر پارامترهای بالا، ممکن است در فرمولهای مرتبط با طراحی سازهای فولادی، پارامترهای بارگذاری دیگری را نیز مشاهده کنید. باغ های خلیج یکی از بزرگترین باغ های موجود در دنیا هستند که درست در قلب خلیج دریایی سنگاپور واقع شده و به شهروندان سنگاپور و گردشگران امکان بهره بردن از تنوع گسترده ی گیاهان را در محیطی خیره کننده فراهم می آورند. در داخل آکواریوم نمایشگاه های همه جانبه ای وجود دارد که همگی از یک قطب مرکزی نشات می گیرند؛ لازم به ذکر است که در صورت نیاز، امکان گسترش ساختمان تا 30% فراهم است.