سازههای پیش ساخته

به طور خلاصه باید بتوانید در نقشه کشی عالی باشید، از دستورالعملهای ساخت و ساز به خوبی سر دربیاورید، بتوانید به خوبی تیمها را مدیریت کنید و همچنین در نظارت بر کار دیگر افراد پروژه مهارت داشته باشید. به همین دلیل، سیستمهای تهویه مطبوع برای خنکسازی ساختمان مجبور نیستند خیلی سخت کار کنند. معماران تصمیم گرفتند از مصالح محلی برای ساخت استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که ساختمان با محیط پیرامون خود متناسب است. مهندسین عمران ـ آب با ساخت سدها، تصفیهخانهها، تونلهای انتقال آب و شبکههای توزیع آب در این زمینه فعالیت می کنند. با غروب خورشید سیستم، چراغها را روشن میکند. دستگاهی به نام چرخ آنتالپی هوای خنک شده را از داخل بازیابی کرده و از خنکی این هوا برای خنکسازی هوای تازه، از خارج استفاده میکند. ساختمانهای سبز منابع طبیعی گرانبها را حفظ کرده و کیفیت زندگی ما را بهبود میبخشند. طراحی و ساختوساز ساختمان و شیوههای بهرهبرداری باید حداقل تأثیر را بر اکوسیستمها و منابع آب داشته باشد. ساختمانهای هوشمند که هسته اصلی آنها سیستمهای فنآوری ساختمان یکپارچه است، در مورد کارایی ساخت و بهرهبرداری و مدیریت پیشرفته و عملکردهای سرنشینان است. ساختمان “سبز” ساختمانی است که طراحی، ساخت یا بهرهبرداری از آن، تأثیرات منفی را کاهش میدهد یا از بین میبرد.

برای شروع چهار کندو از زنبورهای عسل اروپایی برای گردهافشانی گیاهان و سبزهها نصبکردهاند که بهنوبه خود به کاهش گرما در تابستان کمک میکنند و در زمستان از آنها محافظت میکنند. پوسته ساختمان از پانلهای خورشیدی ساخته شده است. ضریب افزایش حرارت خورشیدی، میزان تابش خورشیدی است که از طریق شیشه واردشده و بهصورت گرما در داخل ساختمان آزاد میشود. بنـابراین به زودی شاهـد افتتاح مجموعهای خواهیم بود که علاوهبر توسعهی فضای سبز و طراحی منظر، مکانی علمی و پژوهشی برای افراد خلاق و نوآور است که میتوانند بهصورت متمرکز، جایگاهی برای ارائه ایده و همفکری سودمند داشته باشند. • کارفرما چه ایده ای درباره طراحی و یا متریال های مورداستفاده در پروژه دارد. امکان ادامه تحصیل در رشته مهندسی معماری در خارج از کشور به چه صورت است؟ با این حال برای ما در دنیای امروز، ساختمان فراتر از تأمین فقط سرپناه است. هدف این برنامه، کمک به مدیران پروژهها برای پیشروی مطابق با برنامهی زمانی، مدیریت بودجه و تحلیل حجم کاری است.

انسان ها سفر خود را از دوران ما قبل تاریخ آغاز کردند. معماران یک سیستم آبیاری خودکار نصب کردند که به کنترل رطوبت خاک پیچک کمک میکند. آنها همواره در طبیعت در معرض خطر بوده و برای زنده ماندن تلاش می کردند. در یک طرح معماری مناسب علاوه بر خلق فرم و فضای زیبا، تامین نیازهای کارفرما و کاربران بنا و حتی بودجه و ضرب الاجل زمانی اتمام پروژه لحاظ شده است. کارفرما یک پروژه ممکن است شخص حقیقی باشد که پیش از این تجربه ساخت و ساز نداشته و ایده ای در زمینه طراحی معماری و پروسه ساخت ندارد و یا حداقل تجربه او اندک است.

در نهایت آنچه بیشتر از انسان محافظت کرد اختراع آتش و ساخت پناهگاه بود. این ساختمان از طرف جنوب دارای تهویه متوسط و مداومی بوده که این تهویه ناشی از یك نهالستان بزرگ گیاه است كه در جنوب خیابان وجود دارد و این باعث ایجاد مداوم راهرو هوا میشود. طیف گستردهای از خسارات سازهای ناشی از زلزلههای گذشته در سراسر دنیا، از نظر شناسایی پیکربندیهای لرزهای مطلوب در مقابل سیستمهای نامطلوب بسیار آموزنده میباشند. از پرکاربردترین نرمافزارهای مرتبط با این گرایش میتوان به Etabs ،Sap ،Safe اشاره کرد. سپس میتوان از این آب برای آبیاری گیاهان، شستشوی توالت یا تأمین برجهای خنککننده استفاده کرد. عدم خلاف(و درصورتیکه ملک قدیمی با تاریخ احداث قبل از تاریخ ۷۴/۱۲/۲۲ و فاقد استحکام بنا و نما باشد, مفاصاحساب دریافت خواهد کرد.

این گل باارزش كه تمام محسنات و توانایی های مربوط به مقاومت و ایستائی، عایق حرارتی و رطوبتی و توجیه اقتصادی و غیره را دارد، در منطقه حرف اول را مطرح می كند و این خود از شاخص های معماری كویر است. ساخت کابینت آشپزخانه و کابینت حمام یکی از آخرین مراحل در اجرای دکوراسیون داخلی آنها محسوب می شود. مدیر نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی معاونت شهر سازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اخیرا اعلام شده شهرداری ثبت سهمیه انجام می هد ، گفت :شهرداري اصفهان به منظور تسهيل و تسريع در امور صدور پروانه ساختماني و تمركز زدايي از معاونت شهرسازي و معماري اقدام به ثبت سهميه در مناطق شهرداري نموده كه در آينده نزديك به جهت كاهش سفرهاي درون شهري اين امر به دفاتر برون سپاري واگذار مي گردد. نتیجه این تعامل سازنده جلوگیری از اجرای پیکربندیهای نامطلوبی است که در ادامه به هرکدام اشاره خواهد شد.

نرم افزار طراحی سازه ETABS می تواند پیچیده ترین مدل های سازه را همراه با ذکر جزئیات دقیق آن ها مدیریت کند. امروزه از هر پنج نفر آمریکایی، یک نفر با نوعی نقص فیزیکی دست و پنجه نرم میکند. 3. نام بخش های مختلف پلان آپارتمان باید با نام انگلیسی مشخص شوند. انتخاب نوع سقف مورد نظر نیز می تواند کمی مشکل باشد، چرا که تنوع سقف های ارائه شده در بازار کمی زیاد است. سابقه این هنر حداقل از ۵ هزار سال پیش از میلاد مسیح تا عصر حاضر نمونههای فراوانی از سوریه تا هندوستان شمالی و کنارههای چین، از قفقاز تا زنگبار پراکندهاست و از تنوع خاصی برخوردارند. در حال حاضر هوشمندسازی به معنی عامیانهاش، یعنی استفادهی حداکثری از تکنولوژی و فناوریهای دیجیتال در یک ساختمان، که نیازمند دانش فزآیندهای در این حوزه برای کاربران، جهت استفاده است. هزینه ساخت: این بدان دلیل است که در حال حاضر ساخت ساختمانهای سبز به هزینه بیشتری نسبت به ساختمانهای معمولی احتیاج دارد؛ زیرا آنها به مواد طبیعی زیادی بستگی دارند که ممکن است در همه مکانها در دسترس نباشند. این امر همچنین هزینه برق را کاهش میدهد زیرا سیستمهای تهویه مطبوع مجبور نیستند همه کارها را انجام دهند. این هزینه برق را کاهش میدهد.

این ادعا را ما در عمل ثابت کرده ایم، آنچنان که در پروژه های ساختمانی نوساز در تهران و حومه ی آن اعم از ساختمان های شخصی، سوله های شرکت های معتبر و چه در طراحی های صحنه های فیلم های سینمایی مانند فیلم سینمایی خوک، نهاد های دولتی مانند سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور واقع در بلوار کشاورز و ساختمان فناوری نانو دانشگاه تهران و شرکت های مهم و ادارات خاتم الانبیاء و همچنین آرایشگاه های معتبر که از لحاظ دکوراتیو بسیار پیچیده بوده اند. هنگامیکه سطوح بتنی بسیار رایج در مناطق شهری گرما را از خورشید جذب کرده و به محیط اطراف تابش میدهد. گیاهان همچنین به جذب مقداری از آب باران کمک میکنند که در غیر این صورت آب باران به فاضلاب و زهکشی میرود که در ایجاد سیل مؤثر است. بدنه این برج از شیشه و به شکل دو لایه ای تشکیل شده است که باعث جذب بیشتر نور آفتاب می شود.

در حاشیه آتریوم ، آسانسورها ، گریز حریق ، توالتها و شفت سرویسها ، هستههای خدمات که مرتبهای از حریم برای دفاتر اداری گوناگون به وجود میآورد ، با گپهایی میان این هستهها مقداری شفافیت ارائه میدهد و اجازه میدهد که نور طبیعی از طریق فضای آتریوم مشترک مرکزی به قسمتهای اداری وارد شود. طرحهای ساختمان سبز روش خاص با شرایط محیطی اطراف را در نظر میگیرد. در تمام مراحل طراحی و ساخت و ساز انواع سازه، رعایت استانداردهای ساخت و ساز و مسائل زیست محیطی اهمیت دارد. این اصطلاح در صنعت ساخت و ساز رواج دارد اما در تلاش است تا خود را تأسیس کند. ۷- وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهرهدهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی و اجراء و کنترل آن در جهت حمایت از مردم بعنوان بهرهبرداران از ساختمانها و فضاهای شهری و ابنیه و مستحدثات عمومی و حفظ و افزایش بهرهوری منابع مواد و انرژی وسرمایههای ملی. ماده ۱۴- هیات مدیره سازمان استان نماینده آن سازمان بوده و دارای هیات رئیسهای متشکل از یک رئیس، دو نایب رئیس و یک دبیر برای انجام وظایف خود به ترتیب مندرج در آئیننامه اجرائی خواهد بود و میتواند به تعداد لازم کمیسیونهای تخصصی و دفاتر نمایندگی تأسیس نماید.

فصلنامه معماری و ساختمان یک مجلهٔ ایرانی در حوزهٔ معماری و صنعت ساختمان سازی سایت civil-architecture است. تیم عمران مدرن به دلیل دارا بودن تعداد زیادی پیمانکار جزء و نیز به کارگیری انواع مصالح ساختمانی با قیمت درب کارخانه، صفر تا صد ساختمان سازی را در اسرع وقت و به بهترین نحو ممکن به انجام می رساند. فوم وظیفه عایق بودن ساندویچ پانل را در برابر تبادل و هدر رفت حرارت و انرژی را بر عهده دارد. تضاد رنگی بین سنگهای تیره و روشن در بسیاری از قسمتهای داخلی ساختمان نمای زیبایی را به وجود آوردهاست و قابلذکر است که ساختمان این مجتمع مقاومت بسیاری در برابر زلزله دارد و این را میتوان از دیگر امکانات مجموعه دانست. همچنین دارای یک باغ عمودی است که به محافظت از ساختمان در برابر آلودگی صوتی و تغییرات دما کمک میکند. بنابراین میلگرد -که از جنس فولاد است- در دل بتن قرار میگیرد و باعث میشود تا اسکلت ساختمان، در قسمتهای پی، ستون، سقف، پله و پاگرد بتواند در مقابل فشارهای مختلف، ایستادگی کند.در اینجا اندازه و تعداد شاخههای میلگرد مصرفی در هر قسمت بسته به نوع ساختمان متغیر خواهد بود. ﺷﻨﺎﺧﺖ دﻗﯿﻖ اﻧﻮاع آسیبهای وارده ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن و ﯾﺎﻓﺘﻦ روشهای ﻣﻨﺎﺳﺐ مقاومسازی ﺑﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ قسمتهای اﺻﻠﯽ و ﺑﺎرﺑﺮ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن و اﻓﺰودن ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺑﺎرﺑﺮ اﺿﺎﻓﯽ و ﻧﻮع ﺳﺎزه ﺑﻨﺎﯾﯽ میتواند راﻫﯽ ﺑﺮای دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ اﯾﻤﻨﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ در ﻣﻘﺎﺑﻞ زﻟﺰﻟﻪ ﺑﺎشد.

مهندس معمار در زمینه برنامه ریزی، طراحی معماری و نظارت بر ساخت و ساز ساختمانها فعالیت دارد. در کل طراحی معماری شامل برنامه ریزی، شکل دهی، تامین ایستایی و ساخت یک ساختمان یا هر بنایی میباشد. بخش بزرگی از طراحی سازه از طریق نرم افزارهای مهندسی انجام میشود، بنابراین یک متخصص نرم افزار و برنامه های رایانه ای در تیم مهندسی باید حضور داشته باشد. کشو ایران از جمله کشورهایی است که در سالهای اخیر با زمین لرزه و بلایای طبیعی متنوعی دست و پنجه نرم کرده است. بنابراین در مرحله برنامهریزی برای طراحی و ساخت پرژه، بایستی معماران و مهندسین سازه از ویژگیهای نامطلوب لرزهای اجتناب کرده و بهترین پیکربندی را برای سازه انتخاب نمایند. در طول روز، سنسور چراغها را خاموش میکند، زیرا نور کافی از خورشید وجود دارد. یکی از چالش های اصلی طرح به حداکثر رساندن نور و کیفیت فضایی با استفاده از پنجره های حداکثری است. نمای سنگی از جمله نماهای لوکس است که همواره زیبایی و جذابیت خود را در طول زمان های مختلف به نمایش می گذارد و با استفاده از انواع سنگ ساختمانی اجرا می شود. زمان کاری مهندس عمران معمولا بین دفتر کار و محل پروژه تقسیم می شود. از آن زمان به بعد، امنیت و شانس زنده ماندن بیشتر و بیشتر شد.

به طور کلی انواع مختلف سازههای کابلی را بر اساس عملکردی که دارند میتوان در دو دسته کلی زیر جای داد. ازآنجاکه ﻣﺼﺎﻟﺢ آﺟﺮ و ﻣﻼت به شدت ﺗﺮد ﻫﺴﺘﻨﺪ هنگامی که ﺗﺤﺖ اﺛﺮ ﻧﯿﺮو ﻗﺮار میگیرند ﭘﺲ از رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﺧﻮد، یکباره دﭼﺎر ﺷﮑﺴﺖ ﺷﺪه و ﺧﺮد میشوند، برخلاف ﺑﺘﻦ ﻣﺴﻠﺢ و ﻓﻮﻻد ﮐﻪ ﭘﺲ از رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﺧﻮد وارد ﻣﺮﺣﻠﻪ اﻻﺳﺘﻮ ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ و ﺳﭙﺲ ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ ﺷﺪه و ﺗﻐﯿﯿﺮ شکلهای قابل توجهی ﺧﻮاﻫﻨﺪ داد. در بسیار از اوقات با جدا کردن ساختمان و تبدیل آن به دو یا چند بخش، میتوان از آثار مخرب این گوشههای بازگشتی جلوگیری کرد.

رنگهای خاصی مثل ارغوانی، سبز، قرمز، زرد ،سفید و خاکستری از جمله هارمونی رنگ این نوع سنگ ساختمانی است.سطح صاف و آینهای سنگ مرمر و همین طور قابلیت صیقل پذیری بالای آن در کنار جلای رنگهای زیبا کاربرد این سنگ را برای دکوراسیون داخلی، کف پوشها، ستونها، پلهها و تزیینات جانبی ساختمان رونق بخشیده است. • آیا المان خاصی در طراحی وجود دارد که وجود آن برای کارفرما حائز اهمیت باشد. در پروژه های ساخت و ساز، طراحی معماری ساختمان به نوعی تعیین کننده ترین عامل در موفقیت پروژه محسوب شده و از این رو اصول طراحی معماری حائز اهمیت است. نما با مستطیلهای از جنس آجرهای غزاقی متناوب با موقعیت افقی و عمودی پوشانده شده است که به دیده شدن این بازی هندسی در نما و مطابقت با ساختمانهای اطراف کمک میکند تا هماهنگی شهری منطقه خراب نشود. پنجره های مربع شکل، که در امتداد محور میانی قابها قرار دارند،نمای طبقه اول بخش استوانهای شکل نما را تشکیل میدهند.در سه طبقه انتهایی پیش آمدگی های مثلثی شکل، ادامه نیافته و با خالی شدن کنج های بنا،یا به عبارتی دیگر با تاکید بر گوشه های حجم اصلی ساختمان بر قسمت فوقانی حجم تاکید شده است. در سبک معماری مدرن از تجمل گرایی و لوکس بودن پرهیز می شود و در همه المان ها سادگی نقش اول را بازی می کند.