شرایط نصب دوربین مداربسته در اماکن عمومی

در صورتی که آی پی ها به شکل بالا هم رنج نبودند، شما میتوانید نحوه هم رنجی را از فیلم زیر به سادگی یاد بگیرید. دوربین های مداربسته مینیاتوری به دو شکل بیسیم و وابسته به برق هستند اما دوربین های مدرن آنها دارای باتری می باشند و منبع برق احتیاجی ندارند. از کدام شکل دوربین مداربسته (دام، بالت، اسپید دام) در چه شرایطی استفاده کنیم؟ کشورهای مختلف برای نصب دوربین مداربسته مخفی قوانین خاصی دارند بهتر است قبل از نصب دوربین های مخفی از قوانین کشور خود مطلع شوید. در ادامه مقاله با هر کدام از آنها بیشتر آشنا می شوید. امیدواریم که مقاله آموزش نصب دوربین مداربسته IP مورد توجه واقع شده باشد. فناوری آنالوگ چندین سال است که مورد استفاده قرار میگیرد و اگرچه قدیمیترین فناوری در این زمینه می باشد اما هنوز به طور گسترده توسط اشخاص مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای نصب دوربین مدار بسته در محل کار یا منزل خودمان دست به کار شویم یا از نصاب های حرفه ای در این زمینه کمک بگیریم ؟ در صورتی که دوربین یوزر نیم و پسورد ورودی داشته باشد باید آنرا وارد کنیم تا به آن وصل شویم.

پایه را در محل مورد نظر خود قرار دهید. بطور کلی و مختصر همانطور در بالا اشاره کرده ایم دزدگیر ها وسیله هستند که با داشتن تکنولوژی خاص در زمانی که افراد غیر مجاز وارد مکان مورد نظر شود با سرعت بسیار بالا افراد را مطلع می نماید . پیش از نصب دوربین مداربسته، کارشناسان و تکنسین ها نقاط تحت پوشش تجهیزات دوربین مدار بسته را مورد آنالیز قرار میدهند و مقدار کابل، مناسبترین مسیر کابل کشی و تعداد تجهیزات مورد نیاز را جهت تامین، فروش و نصب دوربین مدار بسته تعیین میکنند. تعداد زیادی لنز از اندازه 2.8 میلی متر تا آنجا فاصله کانونی وجود دارد! زوم چند کانونی به صورت اتوماتیک فوکوس نمیکند. از آنجایی که گوشی همواره در دسترس است یکی از بهترین انتخاب ها برای بررسی تصویر دوربین مداربسته است، به همین دلیل است که انصب دوربین مداربسته روی گوشی از اهمیت زیادی برای کاربران برخوردار است.

دستگاه DVR یک سیستم ثبت کننده قوی دیجیتالی می باشد که وظیفه آن ذخیره تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته بر روی حافظه جانبی می باشد. دوربین امنیتی آنالوگ در میان سایر دوربین های امنیتی ساختار ساده تری دارد و با استفاده از سیستم ضبط ویدیویی دیجیتال DVR ویدیو ها را ذخیره و در شبکه بارگذاری میکند ، از آنجایی که دوربین های مداربسته آنالوگ ویدیوها و تصاویر را در قالبی ضبط میکنند که با حافظه دیجیتال سازگاری ندارد بنابراین نیاز به دستگاه دیگری می باشد تا تصاویر ضبط شده را ذخیره کنند؛ که این وظیفه برعهده ی سیستم DVR است، این دستگاه فیلم های ویدیویی را از فرمت آنالوگ به دیجیتال تبدیل می کند . بنابراین در بازار می توانید دوربین های امنیتی آنالوگ را پیدا کنید که از فناوری هایی مانند HD-TVI ، HD-CVI و AHD استفاده می کنند که دارای رزولوشن ۷۲۰p ، ۱۰۸۰p هستند .

با توجه به کاربرد های فراوان دوربین مدار بسته در پیشگیری از جرم و همچنین پیگیری جرم انجام شده در بسیاری از اصناف نصب دوربین مدار بسته اجباری شده است، به عنوان مثال در قهوه خانه ها به دلیل تنش های فراوان بوجود آمده در این اماکن طی سال های گذشته استفاده از سیستم مدار بسته اجباری شده است، همچنین در طلا فروشی ها و صرافی ها به دلیل حجم بالای نقدینگی موجود در این صنف و امکان نصب دوربین مداربسته بالای سرقت. باز هم موضوعی که باعث شده است این برند انقدر طرفدار داشته باشد این است که این برند از برند های خارجی دزدگیر اماکن ، دزدگیر هایی را تولید می کند هم امکانات زیادی دارند و هم نصب آن ها به راحتی انجام می شود. اما کسانی میتوانند با هزینه کم، بهترین برند دوربین مداربسته برای خودشان را انتخاب کنند و فریب برخی سودجوها را نخورند که اطلاعاتی را داشته باشند. برخی از دوربین های مداربسته مخفی دارای حافظه داخلی هستندکه میتوانند تصاویر ضبط شده را ذخیره و یا بر روی تلفن همراه شما ارسال کنند ؛ اما بعضی دیگر حافظه داخلی ندارند و باید توسط کابل به نمایشگر یا دستگاه های ضبط متصل شوند.

1. اکسس پوینت کنار دوربین را بر روی حالت فرستنده قرار می دهیم. در ادامه روش نصب هریک از این انواع دوربین مداربسته را شرح می دهیم. در ادامه، ما عواملی را که باید هنگام ارتقاء سیستم دوربین مدار بسته خود یا هنگام خرید یک دستگاه DVR جدید به دنبال آن ها باشید را فهرست می کنیم. برای هر جعبه یه پاسخ خاص و تعداد معینی زنگ تعیین شد که می توانست در صورت سرقت بین خانه ها تمایز قائل شود. در مکان ها و ساختمان های بزرگ که وسعت زیادی دارند، خواه ناخواه بر تعداد دیتکتورها یا همان چشم های الکترونیکی افزوده خواهد شد که در این صورت نیاز است برای شناسایی دقیق موقعیت سرقت انجام شده، مدارات را منطقه بندی کرد. در سازمان ها و اداراتی که بزرگ بوده و نیاز به امنیت بالایی دارند از این نوع دزدگیرها استفاده می شود. نظاررت بر سیستم ایمنی بوسیله تلفن همراه به شما این امکان را می دهد که در هر مکانی که قرار دارید از محل کار و یا منزل خود باخبر باشید این گونه نظارت میتواند برای صاحبان مشاغل مقرون و به صرفه باشد و نیاز به نیروهای امنیتی را کاهش دهد.

پس نصب در مکانهای کوجک که فضای کمتری دارند با کمی تامل قابل انجام خواهد بود. این دزدگیر ها از قیمت کمتری برخوردار بوده و برای ساختمان هایی که اشیاء قیمتی با ارزشی ندارند، مورد استفاده است. این دوربین ها قابلیت های کمتری نسبت به دوربین مدار بسته تحت شبکه دارند. این دوربین ها نور مادون قرمز ندارند ولی، تصاویر باکیفیت را در نور کم تهیه می کنند. دوربین های مداربسته تحت شبکه نیازی به دستگاه های DVR ندارند در عوض آنها با یک ضبط کننده ویدیویی شبکه (NVR) کار میکنند که تصاویر دریافت شده را در همان شبکه ضبط و ذخیره می کنند. امروزه مهندسین بسیار باتجربه و موفق کشور ما نیز توانسته اند بهترین و بی نظیرترین انواع مدل های دوربین مدار بسته را طراحی و آن را عرضه کنند. امروزه شرکت های بسیاری در حوزه فروش دوربین مدار بسته مشغول فعالیت هستند و شما میتوانید به راحتی و با اندکی جستجو در اینترنت شرکت مورد نظرتان را پیدا نموده و اقدام به نصب دوربین مدار بسته نمایید. امروزه امنیت مقوله ای اساسی در اجتماع شهری و صنعتی به حساب می آید و اهمیت برقراری امنیت در محیط زندگی و محل کار به یکی از دغدغه های مهم افراد تبدیل شده است، به طور معمول اولین راه های افزایش ایمنی استفاده از ابزار های مکانیکی قدیمی مانند دیوار های بلند و استفاده از پرچین های ضد سرقت یا بهره گیری از روشنایی زیاد در محیط اطراف میباشد که با گذشت زمان مشخص میشود که استفاده تنها از این روش ها کافی نبوده و نیاز به روش های نوین تری میباشد.

و این کابل تصاویر ویدیویی و انرژی الکتریکی را انتقال می دهد. 2. دوربین تحت شبکه را به آن متصل میکنیم. 3- محیط خلوت باشد تا مانع دید دوربین مداربسته نشود. همانطور که شرح دادیم، نصب دوربین مداربسته در رستوران مزایای خاص خود را دارد که می توان به سهولت و سرعت محیط را کنترل کرد و از وقوع حوادث ناخوشایند پیشگیری کرد. تشخیص به موقع رفتارهای ضد اجتماعی و همچنین نظارت و ضبط حوادث توسط دوربین های مدار بسته و امنیتی باعث می شود که فرد با خیال راحت و آسوده منزل و یا محل کار خود را ترک کند و در صورت بروز مشکل تصاویر ضبط شده را مجدداً مشاهده نماید و همچنین می تواند دوربین های خود را از راه دور به وسیله موبایل و یا سایر دستگاه های مجهز به اینترنت بررسی کند. اتاق زیرشیروانی، دفتر کار و روتر اینترنت همه اینها مکانهای مناسبی برای پایگاه سیستم دوربین مداربسته شما هستند. به عنوان نمونه ممکن است که شما برای گذراندن تعطیلات آخر هفته دفتر خود را ترک کردهاید اما به یاد نمیآورید که آیا سیستم امنیتی نصب شده در دفتر خود را در حالت مسلح قرار دادهاید یا خیر. 2. برای دسترسی به منوی کانفیگ یک اکسس پوینت، محدوده ip کامپیوتر خود را در محدوده ip اکسس پوینت قرار دهید تا بتوانید به آن متصل شوید.

جهت نصب این دوربین ها مطابق تصویر ، دوربین را در محل مورد نظر قرار داده و آن را به پریز برق یا هر منبع تغذیه دیگری متصل می کنیم. علاوه بر مکان مورد نظر برای نصب دوربین باید بدانید که موقعیت نصب دوربین های مداربسته نیز بسیار مهم است. مرحله ی اول خروجیهای دوربین را چک کنید ، دو خروجی بر روی آن قرار دارد که یکی از آنها برای اتصال به منبع تغذیه می باشد و دیگری برای تصویر مورد استفاده قرار می گیرد در مرحله ی بعد خروجی مربوط به تصویر را از طریق کابل تصویر rg-۵۹ به دستگاه DVR متصل کنید و خروجی تغذیه را به منبع برق وصل کنید تا برق مورد نیاز برای دوربین تامین شود.

بنابراین از برندهایی استفاده کنید که قدمت زیادی دارند و در کشور شناخته شده هستند و خدمات آنها پایدار است.مانند برندهای ایرانی :فایروال،کلاسیک،سایلکس،فایو استار،گپ،مستر،و … این شرکت با استفاده از فناوریهای پیشرفته که در تولیدات خود به کار برده است، جزو برندهای برتر ایرانی در این زمینه محسوب میشود. این برند ایرانی است و با داشتن انواع تجهیزات از جمله آژیر و دوربین مدار بسته، دزدگیرهای تلفنی، ریموت پیامکی، اپلیکیشنی و قابل نصب بروی درها پنجره ها اتوموبیل ها و مکان های مختلف درگیرهای مختلفی را تعبیه نموده است. به طور مثال آشکارسازهای حرکت و حسگرهای شکستن شیشه، به عنوان بخشی از یک سیستم امنیتی خانه، میتوانند به درها و پنجره ها اضافه شوند.

به زبان ساده یک اکسس پوینت میتواند در دو حالت فرستنده و گیرنده عمل کند. به همین دلیل، هر نصاب دوربین مدار بسته که در چنین مجموعههایی فعالیت میکند، میتواند در تهیه این دوربین ها به شما کمک کند. احتمالا شما هم در شهر خود می توانید بسیاری از این رستوران ها را نام ببرید که بعد از مدت کوتاهی تغییر شغل داده اند. به جرات می توانم بگویم با خرید سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ پول خود را در سطل زباله ریخته اید. اگر از شرکتهای خدمات دوربین مداربسته و کارشناسان حرفهای بخواهید نصب دوربینتان را انجام دهند خیالتان از بابت تمام این مراحل راحت خواهد بود. یعنی نصب دوربین مدار بسته تنها ابتدای راه ما با مشتریانمان خواهد بود و در تمامی لحظات در کنار شما خواهیم بود. توجه فرمایید که روتر شما از WDS پشتیبانی کند. اکسس پوینت با استفاده از کابل CAT-5 به یک روتر شبکه متصل شده است.

شما با داشتن این دوربین ها در خانه خود باید در فواصل زمانی مشخص این دوربین ها را بررسی کنید. نصابهای حرفهای باید بتوانند بهترینها را برای مشتریان خود در نظر بگیرند. نصب دوربین مداربسته تحت شبکه نیازمند به یک بستر کابل کشی می باشد اما در شرایطی می توان این کابل کشی را حذف کرده و با استفاده از یک یا چند اکسس پوینت تصاویر دوربین های مد نظر را دریافت کنیم. یعنی میتواند IP های دریافت شده از دوربین را به صورت بیسیم انتقال دهد و یا سیگنال های دریافت شده را به صورت کابلی و با پورت Lan در اختیار ما قرار دهد. این دوربین میتواند ورود و خروج افراد را به منزل شما ثبت کرده و اعلانهای اعمال زور را برای شما ارسال کند. جلوگیری از سرقت، مراقبت از اسناد و اطلاعات و پروندههای مهم، افزایش بهرهوری کارکنان شرکت، کنترل ورود و خروج مشتریان و رسیدن به آرامش خاطر از مهمترین مزیتهای استفاده از دوربین مداربسته میباشد. برای نصب دوربین مداربسته روی گوشی ابتدا باید دستگاه DVR را به pc کامپیوتر متصل کنید که این اتصال میتواند از طریق کابل hdmi یا کابل VGA صورت گیرد. سوییچ باید دارای پورت POE می باشد این پورت میتواند اطلاعات را از کارت شبکه دریافت و ارسال کند همچنین به عنوان منبع تغذیه برای دستگاه هایی که به آن متصل شده اند مورد استفاده قرار بگیرد.

حالا روی مانیتور ، وارد منوهای دستگاه NVR می شویم و دوربین خودمان را با آی پی بالا Add می کنیم. سپس با یک کابل BNC دیگر ، بخش Output دستگاه DVR را به بخش Input مانیتور متصل می کنیم. این کابل از یک طرف به بخش خروجی(Output) دوربین مداربسته و از طرف دیگر به بخش ورودی(Input) دستگاه DVR متصل می گردد. برای نصب مستقیم دوربین مداربسته تحت شبکه به کامپیوتر باید از طریق کابل RJ-45 ، دوربین را به کامپیوتر متصل کنید و از طرف دیگر آن را به آداپتور و یا سوییچ وصل کنید. ایمن نگه داشتن منازل و محل کار برای هر شخصی جزء اولویتهای اصلی محسوب میشود که نصب دوربین مداربسته می تواند به آنها برای رسیدن به این خواسته به میزان قابل توجهی کمک کند . از طرفی شما هر گونه سوالی داشتید می توانید زیر هم مقاله سوالتان را مطرح کنید، خوشحال می شوم مشکلات شما را در زمینه دوربین های مداربسته حل کنم. بسته به اطلاعات و توانایی شما در زمینه تکنولوژی دوربین های مداربسته، پاسخ به این سوال متفاوت است، روند نصب دوربین مداربسته خیلی دشوار نیست اما اگر اطلاعات لازم در این زمینه را نداشته باشید بسیار برای شما چالش برانگیز خواهد بود.