نیلگون رنگدانه – توسعه کارآفرینی بهمن

رنگ کردن موی روشن حتی از بی رنگ کردن موی تیره سخت تر است. رژ لبها بیش ترین تاثیر را در آرایش می گذارند و معمولاً همه خانمها حتی اگر از سایر لوازم آرایشی دیگر نیز استفاده نکنند رژ لبها را در برنامه ی آرایشی خود دارند. امروزه یکی از نیازهای بازار استفاده از رنگ های متنوع در تولید کامپوزیت ها می باشد که این موضوع با تولید خمیر رنگ ها برطرف شده است. چاپ پیگمنت روی پارچههای روتختی مختلف این امکان را به مصرفکننده میدهد تا محصولی متناسب با نیازهای خود تهیه کند. پیگمنتهای سفید به رنگها افزوده میشود تا هزینه آنها کاهش یابد یا خواص آنها بهبود یابد. پیگمنت ها یا رنگدانه ها دارای یک سری ویژگی ها می باشند که ما در این مطلب به آنها می پردازیم.

پیگمنت ها علاوه بر رنگ دهی، تعیین کننده ویژگی های مهم مرکب مثل درخشندگی، سایندگی، مقاومت آن در مقابل گرما، سرما، نور و مواد شیمیایی نیز هستند. پیگمنت قرمز 3124 ماده ای است به فرم شیمیایی پودر ، قرمز رنگ ، از خانواده پیگمنت های آلی ، غیر سمی ، غیر محلول در آب ، که استفاده از آن در فرمولاسیون تولید رنگ سبب افزایش براقیت و جذابیت فام رنگ می شود. در این حالت گفته می شود رنگ لخته ای شده و غیر قابل استفاده شده است. نتایج اولیهی این محصول در برطرف کردن رنگدانههای تیره ی پوست، پس از دو هفته قابل مشاهده است.

برای مثال از این ماده شیمیایی در آبکاری نیکل، برای تولید رنگدانههای سبز نیکل که معمولاً در کاشی و سرامیکسازی کاربرد دارند، به عنوان ماده اولیه برای تولید برخی از مواد شیمیایی نیکل دار، جهت ساخت کاتالیزور، تولید برخی سموم کشاورزی، رنگآمیزی شیشه، به صورت محدود به عنوان ماده اولیه در داروسازی و همچنین ساخت بعضی از قطعات الکترونیکی استفاده میشود. پس از انجام لیزر درمانی سعی کنید، در روزهای اولیه آرایش نکنید. پرایمرها محصولات بسیار مهمی برای داشتن آرایشی یکدست با بافتی مخملی هستند؛همچنین سبب افزایش ماندگاری آرایش روی سطح پوست می شوند. رنگدانه ها نقش مهمی در ساخت رنگ ایفا می کنند، آنها افزون بر رنگی کردن و زیبایی بخشیدن به آن بسیاری از ویژگیهای مورد لزوم رنگ را تامین می کنند. این ویتامین در ترمیم و بازسازی پوست در طول شب، نقش فوق العاده مهمی داشته و به مرور علائمی مانند تحریک پوست، خشکی، زبری، پوسته پوسته شدن و قرمزی بافت پوست را بهبود میبخشد.

با ترکیب پودر و پگیمنت پودر رنگ مورد نظر خود را می توان درست کرد . انواع روتختی پسرانه و دخترانه در اندازهها و جنسهای مختلف با چاپ پیگمنت را از فروشگاههای معتبر خریداری کنید. صفاهوم با بیش از 80 سال سابقه درخشان در زمینه فروش انواع کالای خواب و حمام، لوازم جهیزیه عروس و کالای خانه و آشپزخانه، یکی از معتبرترین فروشگاههای حضوری و اینترنتی در ایران است که میتوانید با مراجعه به آن، کلیه کالای مورد نیازتان را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. در این زمینه عدم رنگ پس دهی مترادف با نا محلول بودن است. پیگمنت زرد 12G ماده ای است به فرم شیمیایی پودر ، به رنگ زرد ، غیر سمی ، مقاوم دربرابر شرایط مختلف جوی و نوری ، غیر محلول در آب که از خاصیت رنگ دهی بالایی برخوردار نیز برخوردار می باشد.

همچنین از دستکش استفاده میکنند تا باعث انتشار باکتری و آلودگی نشوند و احتمال عفونت به صفر برسد. به هنگام تماس این ماده با پوست نیز بهتر است آن ناحیه را فورا با آب و صابون بشوید و در صورت تماس آن با چشم هم بهتر است تا سریعا آن را با آب شستشو دهید. گرید های مختلف 57:1 نه تنها در شید بلکه در رفتار رئولوژیکی نیز با هم تفاوت دارند. تنها کاربرد آن در ساختمان رنگ های مشکی است و در مایع لاستیک سازی به صورت مخلوط رنگ مشکی، در خمیر لاستیک مصرف دارد. این لایه به صورت مات می باشد و پیگمنت زیادی در آن استفاده شده است. اگر از محصولات حاوی تیامیدول استفاده میکنید، حداکثر از چهار محصول حاوی این ماده در طول یک روز استفاده کنید. اگر در ابرو یا سایر اجرای صورت، نقصی مشاهده میکنید که باعث از دست دادن اعتمادبهنفس شما شده است، با این روش میتوانید فرم مناسب اجزای صورت را ایجاد کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

برند آلمانی اوسرین EUCERIN در تولید این محصول ضد پیگمنت خود از مادهی مجاز و فعالی به نام تیامیدول استفاده کرده است. پانتنول که با نام دگزاپانتنول هم شناخته میشود، جذب پوست شده و در سلولهای پوست تبدیل به پانتونیک اسید (ویتامین B5) میشود. این نوع از رنگدانه ها به دلیل دارا بودن مواد معدنی و فلزی که دارند با نام ارگانیک شناخته می شوند. پیگمنت ها جامدند و در ترکیب با رنگ ها حل نشده و به حالت سوسپانسیون شناور می شوند. پیگمنت ها در داخل مرکب، توسط یک سوسپانسیون کلوئیدی، به کریستال های رنگی در فرآیند چاپ تبدیل می شوند. رنگ راکتیو الیاف پنبه ای دارای گروه های اسید سولفونیک است که موجب حل شدن آنها در آب می گردند و امکان استفاده از این مواد را در محلول های آبی را فراهم می کند. رنگدانه ها با انتقال طول موج های معینی از نور، نحوه عبور یا منعکس شدن نور را از سطح تغییر می دهند.

انواع تکنولوژی چاپ عمدتا در نحوه برخورد و به کارگیری مرکب است که با هم متفاوت هستند؛ اگر چه میدانیم که در چاپ دیجیتال فرآیند چاپ از نوع غیر تماسی است. این محصول با بافت سرمی و بدون عطر خود، برای تمام انواع پوست حتی پوستهای حساس هم قابل استفاده است. در این نوع خمیر رنگها از هیچگونه حلال یا منومری استفاده نگردیده است. زمانی که موهای سفید شما به بیش از 80 درصد میرسد دیگر رنگ کردنشان کار راحتی نیست ولی با استفاده از پیگمنت تراپی میتوانید موهایتان را به هر رنگی در آورید. چه وقتی رنگ های خنثی استفاده میشه؟

بعد از آسیاب کردن پیگمنت خشک آن را با خیساندن و حل کردن مداوم در وارنیش میخیسانند (بهطوریکه به صورت یکدست و با غلظت ثابت در محلول حل شود). مرکبهای تهیهشده از پیگمنت خیس بیشتر برای چاپ رول هیت ست یا چهار رنگ افست ورقی (که چاپهای معمول محسوب میشوند) مناسب هستند؛ درحالیکه برای چاپ روی کاغذهای گرماژ بالا، چاپ روی مقوا و یا چاپ کارهای خاص و تخصصی، مرکبهای پیگمنت خشک پیشنهاد میشوند. غلظت دهنده های مناسب جهت پیگمنت ها امولسیون ( آب و نفت یا بنزین ) و نیمه امولسیون ( شامل یک غلظت دهنده طبیعی یا مصنوعی ) هستند؛ البته اکثرا آلجینات سدیم و غلظت دهنده های مصنوعی می باشد. دیسپرس شناخته شده ترین نوع چاپ برای چاپ بنر ها و پرچم های چهای و در کل تبلیغات پارچهای میباشد و این همان چیزی است که در فرآیند چاپ سابلیمیشن یا چاپ تصعیدی اتفاق می افتد. از چاپ سابلیمیشن یا دیسپرس به علت ماندگاری بسیار بالا در مبلمان ها و سایبان هایی که بیرون نصب میشوند استفاده می شود و همچنین در تزئینات داخل ماشین و پارچه هایی که داخل تزیینات منزل استفاده میشوند و همچنین پرچم ها و بنر ها و همچنین چترهای آفتابی و …

این امواج در طول روز بر روز پوست شما اثر منفی گذاشته و باعث بروز چین و چروک، لکهای پوستی، ماندگار شدن جای جوش و آفتاب سوختگی میشوند. فلوئید ضد آفتاب اوسرین Eucerin بر روی تمام انواع پوست و به خصوص پوستهایی که بیشتر در معرض لک شدن قرار دارند، استفاده نمود. پیگمنت های سرامیکی پیگمنت هایی معدنی هستند که در لعاب ها، اجسام سرامیکی، سرویس های بهداشتی، کاشی و موزاییک، گرانیت ها و غیره استفاده می شوند و نسبت به درجه حرارت های بالا (1000 درجه سانتیگراد و بالاتر) مقاوم هستند. بعد از چاپ بسته به نوع تکمیل پارچه باید به مدت 8 تا 12 دقیقه بخار داده شود(مرحله بخار فیکس) و یا به جای آن به مدت 4 دقیقه در دمای 160 تا 200 درجه حرارت بخورد. به این ترتیب، مرغداران تمایل کمتری به استفاده از رنگدانه های سنتتیک در جیره های غذایی خود نشان می دهند.به منظور دستیابی به بهترین درجه رنگ زرده تخم مرغ، فلفل قرمز باید با یک رنگدانه زرد استفاده شود.

لوتئین در سبزیجات دارای برگ سبز و میوه های زرد و نارنجی موجود است. مرکب ها همچنین دارای ترکیبات دیگری مثل واکس ها، روغن ها، نگهدارنده ها، فعال کننده های سطحی و رطوبت دهنده ها، تشکیل شده اند که در کیفیت و پایداری مرکب چاپ شده تاثیر به سزایی دارند، پیگمنت های متالیک مانند پودر آلومینیوم و زینک، در مرکب های طلایی و نقرهای کاربرد عمدهای دارند. پیگمنت سیاه اکسید آهن، از اکسیداسیون سنتزی آهن حاصل می شود و دارای خاصیت مغناطیسی است. با استفاده از لاک, خاویار رنگی , خمیر پیگمنت تاک فام رنگ ویترای می توان لیکویید رنگی ساخت . چاپ پیگمنت یک چاپ سطحی است و تاثیری روی بافت پارچه ندارد؛ به همین دلیل در بسیاری از محصولات نوزادان از جمله روتختی نوزاد نیز از این نوع چاپ استفاده میشود. فتالوسیانینها از جمله مهمترین انواع این محصول هستند که در رنگ های آبی و سبز وجود دارند.

در حقیقت دیسپرس جوهر نیست بلکه میکرو ذراتی هستند که رنگدانه ها را به درون بافت الیاف پارچه حمل میکنند.آنها بر اثر حرارت به معنای واقعی عمل تصعید را انجام میدهند (تصعید یعنی تبدیل جامد به گاز). بخش رنگهای دیسپرس اشاره شد که رنگها ذرات نانومتری قابل نفوذ در درون بافت مواد هستند اما پیگمنت ها ذراتی درشت تر هستند که فقط با چسب مایع یا همان چسبی که در آن محلول هستند در سطح مواد نگه داشته میشوند. به دلیل اینکه رنگ های دیسپرس برای الیاف طبیعی قابل استفاده نیستند ولی چاپ پیگمنت را بر روی هر نوع الیافی می توان مورد استفاده قرار داد و از طرفی تقاضا برای الیاف طبیعی به طور روز افزون در حال افزایش است چاپ پیگمنت رو به رشد است و آیندهای بهتر برای آن انتظار میرود. البته در این میان از پیگمنت های مخصوصی مثل مات کننده ها و تکمیل نیز استفاده میشود.

از این رو شناخت علل این اختلالات رنگدانه ای و درمان صحیح آنها بسیار مهم است و گاه درمان های ناصحیح می تواند مشكل بیمار را زیادتر كند. از طرف دیگر بایستی بیمار اطلاعات صحیحی از بیماری خود، روش درمان، طول مدت درمان و مراقبت های بعدی داشته باشد. بلکه به مرور و در طی مدت زمان مشخصی استفاده، آن را کمرنگ و سپس درمان میکند. نور آفتاب این لک­ ها را تشدید می­ کند، به ­همین ­دلیل معمولاً در فصول سرد (پاییز و زمستان) که شدت آفتاب کمتر است کمرنگ ­تر و در فصول گرم (بهار و تابستان) تعداد آن­ ها بیشتر شده و پر رنگ ­تر می­ شوند. اکسیدهای آهن پیگمنت­های بسیار عالی با مقاومت فوق العاده نسبت به نور هوازدگی و قیمت بسیار مناسب هستند. روتختیهای پیگمنت بهدلیل تنوع بالایی که دارند، برای کلیه سنین و سلیقهها مناسب هستند. همچنین تنوع رنگدانه های غیرپوششی (ترنسپرنت) تا پوششی باعث شده است تا دست فرمول نویس، در انتخاب رنگدانه با خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و بصری گوناگون، باز باشد.- خمیر پیگمنت های روغنی با هر درصدی با یکدیگر قابل ترکیب بوده و پالت کاملی از تنوع رنگ را در اختیار شما قرار میدهد.

رنگدانه مصنوعی

پیگمنت تراپی معمولا برای رنگ های روشن انجام می شود ، رنگ های تیره با پایه 6 به بالا بدون نیاز به پیگمنت تراپی به خوبی روی موی سفید می نشینند. برای پیگمنت تراپی رنگ مویی از همان ترکیب ولی با تناژ گرم تر و یک پایه تیره تر انتخاب کنید و با مقداری کمی آب یا اکسیدان صفر در حدی که رنگ نرم شود ترکیب کنید و با برس به حالت ضربه ای روی موهای سفید یا بی رنگ بزنید و بعد از 15 دقیقه ، رنگ انتخابیتان را با اکسیدان ترکیب کرده و روی موها بزنید. همچنین در برخی از کارواش ها به جای برس از شویندههای قوی استفاده می شود، که این امر موجب آسیب رنگ خودرو می شود. لکههای هایپرپیگمنیشن بر اثر عوامل مختلفی از جمله افزایش سن، تاثیر اشعههای مضر آفتاب، جای جوش و آکنه و یا استفاده از محصولات پوستی نامناسب بوجود میآیند. انجام این کار موجب جهش ناگهانی در تسریع فرآیندهای درمانی در پوست و جایگزینی سلولهای سالم به جای سلولهایی میشود که توسط لایهبرداری کنار رفتهاند.

کار کردن با پیگمنت ها بسیار راحت می باشد، چون بعد از تثبیت نیاز به شستشو ندارند و قابل ذکر است که پیگمنتها ثبات سایشی پایین و ثبات نوری خوبی دارند. پیگمنت ها به دو دسته معدنی و آلی تقسیم می شوند. این پیگمنت ها زنجیره و حلقه های کربنی دارند و مرکب از مواد آلی شیمیایی هستند که بر روی هسته ­ای از هیدورکسید آلومینیم رسوب کرده­ اند. بسیاری از افراد که دچار این نوع لک می ­شوند زمینه ارثی برای این حالت دارند. در همین راستا، رادمان شیمی با تکیه بر پرسنلی مجرب در زمینه فنی و بازرگانی آماده خدمت رسانی و رفع نیاز مشتریان است. نمونه هایی از آن شامل فسفرسانس، فلورسان ، شیمی لومینسانس و بیولومینسانس است. چاپ پیگمنت روی سطح پارچه انجام میشود و بافت آن را تحتتاثیر قرار نمیدهد.

ما در رادمان شیمی معتقدیم که امروزه باید در کنار ارائه محصول مناسب، مشاوره فنی تخصصی نیز در راستای استفاده بهینه از محصولات داده شود. پلیمر، رنگ دانه و سازگار کننده برای رنگ پیگمنت مستربچ استفاده می شود. پگیمنت ها ذرات جامدی هستند به رنگهای سیاه سفید و فلورسنت که بدلیل خواصیت جذب یا انتشار نور که ظاهر اشیا را تغییر می دهند . این ژل غیر چرب با کمک اپلیکاتور مستقیما بر روی لکههای تیره پوست صورت و دست گذاشته شده و از آنجا که بافتی سبک و غیر چرب دارد، به خوبی جذب میشود. در فرمول این فلوئید از موادی مانند Thiamidol استفاده شده که به طور واضحی لکههای تیره موجود بر روی پوست را با گذشت زمان کاهش داده و در صورت استفاده منظم، از ظهور مجدد آنها جلوگیری میکند.