هارد کامپیوتر تجارت الکترونیک ایران

برای انتخاب یک هارد می‌بایست فضای فیزیکی دستگاه که اصطلاحا به آن فوت پرینت گفته می‌شود، توجه زیادی کرد. این مدل به اسلات‌های PCIe وصل می‌شود و 4 خط انتقال را در اختیار شما قرار می‌دهد. هاردهای خارجی را می‌توان با رایانه‌های مختلف می‌توان استفاده کرد و خطر دزدیده شدن داده در آن بیشتر است. اما نکته‌ایی که در ارتباط با این رابط وجود دارد این است که بهره‌مندی از eSATA یعنی داشتن یک کابل برق جدا برای هارد درایو و این برای بسیاری از تولیدکنندگان هارد درایو در دنبال پذیرفته نشده است. کابل USB و Firewire نسبت به کابل SATA سرعت کمتری دارند، لذا با سرعت کمتری اطلاعات به آن‌ها منتقل می‌کند. اکثر مخاطبین محتوا و همچنین اطلاعاتی دارند که قصد دارند برای همیشه از آن مراقبت کنند که معمولا داشتن یک هارد اکسترنال برای این افراد بسیار مهم است.

قسمت بازوی مکانیکی می تواند سر Head را از مرکزی ترین نقطه دیسک (Platter) تا کناری ترین نقطه آن ببرد . این مدارات الکترونیکی یک میدان مغناطیسی بر روی سطح دیسک (برای خواندن) و یک میدان مغناطیسی نیز بر روی بیت‌ها که البته با میدان اولی متفاوت است(برای نوشتن)ایجاد می‌ کنند. بیشترین ظرفیت یک هارد درایو ۱۰ ترابایت مربوط به BarraCuda Pro می‌ باشد که شرکت سیگیت در حال حاضر به  بازار عرضه کرده است.

بهترین دوربین گوشی 2021

هارد دیسک‌ها در انواع مختلف به صورت داخلی (Internal)و خارجی (External)تولید شده‌اند که هاردهای داخلی خود دارای چندین مدل با چندین پورت مختلف می‌باشند. اغلب برای سیستم‌های خانگی و لپ تاپ‌ها از هاردهای ساتا یا قدیم تر از هاردهای IDE استفاده می‌شود و در حال حاضر بیشتر از حافظه‌های SSD استفاده می‌شود. هاردهای قدیمی تر که ظرفیت کمتری نیز داشتند بر حسب مگا بایت بیان می‌شدند. سرعت انتقال اطلاعات در قسمت داخلی در بازه ۴۴٫۲ مگابایت در ثانیه تا ۷۴٫۵ مگابایت در ثانیه تغییر می‌کند و این در حالیست که سرعت انتقال اطلاعات در واحدهای خارجی ۷۴٫۰ مگا بایت در ثانیه تا ۱۱۱٫۴ مگا بایت در ثانیه متغیر است. یک دیسک سخت با زمان دسترسی تصادفی در بازه‌های بین ۵ میلی‌ثانیه تا ۱۵ میلی‌ثانیه تغییرات دارد.

هارد کامپیوتر تجارت الکترونیک ایران

در نگاه اول قسمت عمده‌ای از فضای داخلی توسط صفحه فلزی سیاه اشغال شده است که واژه «دیسک» نیز به دلیل شکل دایره‌ای همین صفحات مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته صفحه (Platter) اصطلاح مناسب‌تری برای آن‌ها است که به طور معمول از شیشه یا آلومینیوم ساخته و سپس توسط ترکیبی از چندین ماده پوشیده می‌شوند. محصول ۳ ترابایتی مورد نظر دارای سه صفحه است که در پشت و روی هر کدام از آن‌ها ۵۰۰ گیگابایت داده قابل ذخیره‌سازی است.

  • اما با این حال، استفاده از هر کدام از 3 روشی که در این مقاله به آن اشاره شد معایب خاص خود را هم دارد.
  • برای مثال ماکروسافت ظرفیت دیسکها را هم به صورت دهدهی با افزایش ارقام تا ۱۲ تعریف کرده و هم به صورت دودویی با افزایش ارقام تا ۳.
  • هارد دیسک درواقع یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های سخت افزاری در کامپیوتر و لپ تا‌پ‌ها می‌باشد که اگر مشکلی در آن به وجود آید، ممکن است سیستم عامل ما دیگر بالا نیاید.
  • SSD ها با استفاده از مفهوم حافظه فلش کار می کنند ، که همان مفهومی است که در حافظه دسترسی تصادفی (RAM) مادربرد استفاده می شود.
  • سیستم عامل حرکات صفحه کلید و ماوس را تفسیر می کند و امکان استفاده از نرم افزارهایی مانند مرورگر اینترنت، واژه پرداز و بازی‌های ویدئویی را فراهم می کند.

اگر ابزار رایگانی به این منظور پیدا نکرده‌اید، روش‌های دیگری مانند استفاده از برنامه «EaseUS Todo Backup» برای ارتقای درایوهای هارد بزرگ‌تر بدون نیاز به نصب مجدد سیستم‌عامل وجود دارند. معمولا ارتقای این هاردها در کامپیوترهای شخصی به آسانی انجام می شود؛
اما برای تعویض و ارتقای هارد اینترنال لپ تاپ باید دانش و مهارت کافی داشته باشید. قسمت داخلی هارد دیسک ها معمولاً مهر و موم شده هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل ، و اختلال در کار قطعات جلوگیری شود . همچنین در داخل هارد دیسک ها یک فیلترینگ هوا برای فیلتر و خارج کردن گرد و غبار ، جاسازی می شود .

Crucial BX500 500GB SATA3.0 SSD