پشتیبانی شبکه چیست ؟ منظور از پشتیبان شبکه چیست؟ خدمات و تجهیزات شبکه نوین

پشتیبانی شبکه چیست ؟ منظور از پشتیبان شبکه چیست؟ خدمات و تجهیزات شبکه نوین

خدمات پشتیبانی از شبکه اطمینان می دهد که دستگاه های شما سالم هستند و سخت افزار، نرم افزار و دستگاه های شخصی شما با هم سازگار هستند و به درستی کار می کنند. اطمینان می دهد که در شبکه ازدحام وجود ندارد و پهنای باند شبکه به اندازه کافی گسترده است تا همه ترافیک از آن عبور کرده و به سرعت حرکت کنند. همچنین به معنای حمایت از افرادی است که از تجهیزات استفاده می کنند، یعنی شما، «کاربر نهایی».

برخی از این افراد، مدیریت فیبر نوری، روترها، سوئیچ‌ها و شبکه‌های بی‌سیم را مدیریت می‌کنند. یک متخصص پشتیبانی شبکه، می‌بایست زیرساخت شبکه را نصب و نظارت کند. تعمیر و نگهداری شبکه کامپیوتری و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری به صورت روزانه و یا هفتگی به مراتب بهتر و حرفه‌ای تر از چک نکردن سیستم‌ها است.

  • با سرعت بخشیدن به فعالیت های منظم، به حداکثر رساندن پتانسیل شرکت کمک می کند.
  • یک متخصص پشتیبانی شبکه ممکن است بخشی از تیم پشتیبانی داخلی IT سازمان باشد یا به عنوان بخشی از کارکنان پشتیبانی فنی یک ارائه دهنده فناوری شبکه جانبی خدماتی را ارائه دهد.
  • پشتیبانی خدمات شبکه شما را از تمامی صورت حساب‌های غیرقابل پیش‌بینی و هزینه‌های خرابی در امان نگه می‌دارد که موجب می‌گردد بهره‌وری شما در کسب و کار افزایش یابد.
  • از کابل کشی شبکه، خرید تجهیزات و پیاده سازی آن تا آموزش و پشتیبانی و نگهداری از آن همراه شما خواهیم بود و تمامی سوالات شما را پاسخگو خواهیم بود.
  • حال برای اینکه بدانید تخصص‌های یک پشتیبان شبکه چیست ابتدا باید بدانید اصلا پشتیبانی شبکه به چه معناست و شرح وظایف متخصص های پشتیبانی شبکه در چه مواردی خلاصه می‌شود.

تکنسین های کامپیوتر مسئول ارائه سرویس و نگهداری از تجهیزات اداری به شرکت ها، سازمان ها، ادارات و کارخانه ها هستند، به این دسته‌ در اصطلاح خدمات HelpDesk می گویند. با توجه به اهمیت نظارت و نگهداری‌، شرکت این امکان به شما می دهد که بخواهید تعمیر و نگهداری سیستم های کامپیوتری خود را به شرکت واگذار کنید. هر مشتری پس از استفاده از خدمات زانیم می ­تواند در صورت برخورد با مشکل یا وجود نقص در خدمت موردنظر، از خدمات پشتیبانی این شرکت استفاده کند.

چند مدل پشتیبانی شبکه داریم؟

پشتیبانی شبکه می بایست توانایی بیان مشکلات فنی را به زبان ساده داشته باشد. پشتیبانی شبکه می بایست ایجاد حساب های کاربری ، مجوزها و گذرواژه های مورد نیاز را انجام دهد. انجام تست‌های تشخیصی و تعمیرات و همچنین توسعه روش‌های بایگانی، پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌ها جزو مهمترین وظیفه پشتیبانی شبکه می باشد. تست تبادل اطلاعات بین کامپیوتر، سرور، مودم و روتر یک مهارت اساسی برای پشتیبانی شبکه می باشد. در زمان انتقال تجهیزات سخت‌افزاری به خارج از شرکت، تمامی مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، شماره سریال دستگاه‌ها و… را در سندی مکتوب کنید و رسیدی به شرکت تحویل دهید.

پشتیبانی

حتماً باید آن را مدیریت کند این‌ کار یک کار تخصصی است که‌ پشتیبانی شبکه نیازمند دانش‌ به روز و آگاهی بالا است. در مقاله های گذشته راجع به خدمات پشتیبانی شبکه گفته شده و حالا وقت آن رسیده که بگوییم وظایف پشتیبان شبکه چیست و او باید چه مهارت هایی ب… فرد یا افراد مورد نظر که قرار است به مجموعه شما بابت نگهداری از شبکه بیایند چه کسانی هستند و چگونه باید با آنها در ارتباط باشید. دربرخی از موارد بهتر است که یک فرد همیشه و به صورت حضوری در مجموعه حاضر باشد و از مجموعه ما نگهداری کند. اما در بسیاری از موارد نیازی به استخدام فرد نیست و می توان با شرکت ها همکاری کرد.

در صورت تعمیر تجهیزات معیوب، صورت دقیقی از قطعات تعویض شده در اختیار خدمات نگهداری و پشتیبانی از شبکه مشتری قرار دهید. برای آشنایی با شغل مهندش شبکه و مهارت های لازم برای آن مقاله “متخصص شبکه کامپیوتر کیست و چه مهارت هایی لازم دارد؟” را بخوانید. برای دریافت مشاوره و اطلاع از نحوه خدمت رسانی ما مطابق با نیاز شما با مشاوران ما تماس بگیرید. اما اگر تعداد کاربران شبکه شما زیاد است برای سازمان شما به صرفه است که یک نیروی کارمند خبره استخدام کرده و دائما در مجموعه شما حضور داشته باشد. قبل از اینکه جدول زیر را بخوانید به این نکته دقت کنید که نیازی نیست همه موارد ذکر شده در جدول برای هر شبکه و مجموعه ای پیاده شود.

دستگاه‌ها شامل سوئیچ‌های شبکه، روترها، فایروال‌ها ، نقاط دسترسی بی‌سیم و اتصالات اینترنتی شما هستند. به علاوه، VPN، تلفن های VoIP و اتصالات برای کاربران از راه دور را شامل می شود. حتی در هنگام دریافت یا ارسال ایمیل ، شبکه شما سخت در حال کار است. دسترسی به اینترنت، اتصال به WiFi، چاپ به صورت بی سیم، و استفاده از تلفن VoIP ، همه عملکردهای مبتنی بر شبکه هستند. اساساً، هنگامی که در سیستم یا تلفن کاری خود به هر چیزی دسترسی دارید – از شبکه استفاده می کنید. نیازهای شبکه ها با یکدیگر متفاوت است و از این رو پشتیبانی از خدمات شبکه نیز بر این اساس متفاوت است.

در قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، خدمات از نظر فنی در سطح بالاتری نسبت به سایر قراردادها ارائه می‌گردد. متخصصین پشتیبان شبکه رایکانت در تهران که در این زمینه خدمت‌رسانی می‌کنند، کارشناسانی با تجربه بالا می‌باشند. شرکت پشتیبانی شبکه رایکانت در تهران آماده عقد قرارداد در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه و آی‌تی می‌باشد. ارائه خدمات پشتیبانی IT در قالب قراردادهای مشخص و به صورت سالیانه می‌باشد.

ما با استفاده از کارشناسان متخصص و با تجربه این خواسته شما را برآورده می‌کنیم. دوربین مداربسته تحت شبکه، نگهداری دستگاه های الکترونیکی مانند سیستم های هوشمند اتاق سرور، دستگاه حضور و غیاب، برق اضطراری UPS و … هستند. در بسیاری‌ مواقع لازم است تا کارشناسان شبکه ما به صورت حضوری در محل اقدام به ارائه خدمات نمایند و مشکلات کاربران را به صورت حضوری بر طرف نماید. شود و یا بالعکس کارشناسان ما برای حل برخی مشکلات، می توانند شما مشتریان عزیز را به صورت تلفنی راهنمایی کنند. برای تمامی کسب و کار ها وجود کامپیوتر ها امری حیاتی است، بنا بر این هزینه برای این سیستم ها امری مهم و ضروری است.

همچنین از عملکرد کاربران آگاه شوند و با صرفه جویی در وقت به روند فعالیت های سخت افزاری و ارتقاء نرم افزارها نظارت کرده و مجوز استفاده از تجهیزات جدید و تعویض قطعات را صادر کنند. با بررسی برنامه های کاربردی آن ها را مدیریت و برای نصب مورد تایید قرار دهند. در یک مفهوم جامع پشتیبانی شبکه به فعالیتی اطلاق می شود که یک کسب و کار را فعال و به روز نگه می دارد. پشتیبانی شبکه به شما این اطمینان را می دهد که دستگاه ها، سخت افزارها و نرم افزارها سالم و درحال فعالیت هستند. پشتیبانی شبکه مسئول برطرف کردن موانع موجود در شبکه های کامپیوتری است.