چگونه کیبورد مجازی کامپیوتر را فعال کنیم 3 روش فعال کردن کیبورد مجازی ویندوز 10و8و7

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که در قسمت ورود به سیستم کلیک کنید، سپس رمز عبور خود را وارد کنید. به کلیدهای خاکستری دقت کنید؛ این کلیدهای با فشار دادن همزمان دکمه shift و کلید مربوطه عمل می‌کنند. پس از وارد کردن رمز، فقط روی “Enter” یا دکمه ورود کلیک کنید و به راحتی وارد ویندوز شوید. کیبورد در کنار ماوس، مهم‌ترین ابزارهای ورودی سیستم‌های کامپیوتری محسوب می‌شوند؛ بنابراین از کار افتادن هر کدام از آن‌ها، می‌تواند بخش زیادی از ارتباط شما با کامپیوتر یا لپ تاپ را قطع کند. قبل از اینکه بخواهید از کیبور استفاده کنید، باید به درستی اتصال بین کیبورد و کامپیوتر را برقرار کنید.

آموزش تایپ تشدید (-ّ) در کیبورد کامپیوتر و گوشی

کیبورد به عنوان یکی از قطعات کامپیوتر و جانبی می باشد که برای وارد کردن متن، کاراکتر و دستورات دیگر به کامپیوتر استفاده می‌شود. البته در دستگاه‌هایی مانند Tablet PC ها کیبورد به صورت مجازی در درون تبلت قرار می‌گیرد. ولی ما در این مقاله در مورد یک سخت‌افزار جانبی به نام کیبورد صحبت می‌کنیم که در خارج از فضای کامپیوتر قرار گرفته‌است.

فعال کردن کیبورد کامپیوتر

در اکثر برنامه‌ها، فشار دادن Scroll Lock هیچ تاثیری ندارد، فقط در بعضی از برنامه‌ها، فشار دادن Scroll Lock رفتار کلیدهای جهت‌ و کلیدهای Page Up و Page Down را تغییر می‌دهد. فشار دادن این کلیدها باعث می‌شود که سند بدون تغییر موقعیت مکان‌نما حرکت کند. صفحه کلید شما ممکن است، دارای چراغی باشد که نشان دهد Scroll Lock روشن است یا خیر.

برندهایی خوب دیگری نظیر تراست، کوگر، گرین، فورتک، ایسوس، سادیتا و… وجود دارد که پرداختن به نقاط قوت ضعف تک تک آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد. به‌ طور کلی توصیه می‌شود هنگام انتخاب و خرید کیبورد عادی یا کیبورد گیمینگ، علاوه بر در نظر گرفتن قیمت، مشخصات فنی محصولات برندهای مختلف را از همه لحاظ باهم مقایسه کنید.

برای ارتباط می‌توان از فلز استفاده کرد اما در این صورت صدای زیاد و حس نرمی کلید از بین می‌رود. در این شیوه یک روکش سیلیکونی و گنبدی شکل زیر هر کلید قرار می‌گیرد و با فشردن کلید، این گنبد با برد ماتریسی زیر کلیدها ارتباط برقرار کرده و شناسه مربوط به آن کلید به سیستم ارسال می‌شود. حالت هرمی شکل دکمه‌های لاستیکی است که کار فنر را انجام می‌دهد و کلید به بالا برمی‌گردد. صفحه کلیدها از استفاده از گرافیت و پلاستیک استفاده می‌کنند که به مرور زمان فرسوده می‌شوند. اگر قصد هزینه کردن زیاد برای کیبورد دارید حتما به این قبیل مسائل توجه کنید.

  • همه‌ی کیبوردهای بیسیم دارای گیرنده‌ای هستند که معمولا از طریق usb به کامپیوتر وصل شده است، و صفحه کلید به صورت بیسیم به آن گیرنده متصل می‌شود.
  • امروزه بیشتر کیبوردهای اقتصادی از فناوری Dome Switch استفاده می‌کنند.
  • این کیبوردها قیمت بالاتری دارند اما بسیار با کیفیت‌تر از سایر کیبوردهایی هستند که امروزه در تعداد بسیار زیاد و بدون کیفیت از خط تولید کارخانه‌ها خارج می‌شوند.
  • می‌توانید مکان‌نما را با کلیک کردن در مکان مورد نظر با ماوس یا با استفاده از کلیدهای پیمایش حرکت دهید.
  • بعضی از انواع آن‌ها امکاناتی مانند صفحه کلید عددی، کنترل کننده Volume، دکمه‌ای برای خاموش یا Sleep کردن کامپیوتر و…

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار