گوگل ادز چیست؟

گوگل ادوردز در دراز مدت هزینه بیشتری نسبت به سئو سایت به خود اختصاص می دهد. کسب و کارهای آنلاین نیز متوجه افزایش بودجه تبلیغاتی خود شدهاند در حالی که نرخ تبدیل در فروشگاههای آنلاین و بر مبنای تجارت دیجیتال در حال کاهش است. به عنوان مثال، اگر یک لندینگ پیج ۱۰ درصد نرخ تبدیل داشته باشد و ماهانه ۲۰۰۰ بازدید کننده داشته باشد، در اینصورت در این صفحه ماهانه ۲۰۰ تبدیل ایجاد میکند. وب سایتی که پیمایش و گشت و گذار در آن دشوار است، قابل اعتماد به نظر نمیرسد، و یا اگر در نگاه اول برای بازدیدکننده صفحه شما ارزشمند به نظر نرسد، بازدید کننده صفحه را ترک میکند و حتی اگر از پیش قصد خرید داشته باشد، محصول شما را به سبد خرید اضافه نمیکند. این تصور عمومی وجود دارد که، اگر کسی روی وبسایت یک کسب و کار کوچک کلیک کند، از قبل آماده و مایل به خرید چیزی بوده است، بنابراین این تبدیل آسان است. به عنوان مثال، کسی که تایپ میکند “نحوه استفاده از پرینتر Canon” نتایجی را میبیند که کلمات کلیدی آنها چیزی مانند “پرینتر Canon” باشد. سپس گوگل به شما این امکان را می دهد تا تبلیغی ایجاد نمایید و زمانی که کاربران کلمه ی کلیدی انتخابی شما را تایپ می کنند، تبلیغات شما در نتایج موتور جستجو برای آن ها به نمایش درآید.

میتوانید یک ویدیو تبلیغی را به عنوان پیشنمایش قبل از ویدیوهای یوتیوب قرار دهید. علاوه بر اینها، شما میتوانید اکانت اختصاصی خود را از طریق این شرکت داشته باشید. با استفاده از دادههای که هاب اسپات در اختیار شما قرار میدهد، میتوانید دید عمیقتری نسبت به رفتار و تعامل کاربران و مخاطبین با وبسایت خود داشته باشید و در مورد آینده نیز چشم انداز بهتری داشته باشید. شما می توانید ماهانه با صرف هزینه ای ، بنر ، متن و یا هر نوع تبلیغ دیگری را که در نظر دارید ، درون سایت هایی که مخاطب بالایی دارند در معرض دید قرار دهید. در حال حاضر اگر آخرین ورژن اپلیکیشن دیوار را دانلود کرده باشید خواهید دید در اولین صفحه آخرین موضوعاتی که سرچ کردید یا آخرین دسته بندی هایی که به آنها مراجعه کردید به شما پیشنهاد داده می شود. البته همانطور که قبلا هم گفتیم برای استفاده از این روش باید حساب ارزی داشته باشید و استفاده از آن در ایران کمی سخت خواهد بود. ما در این مقاله با شما درباره تبلیغات گوگل به عنوان بهترین روش تبلیغاتی برای یک سایت صحبت کردیم. و مشکل اینجاست: کارمندان به خوبی ستون های فرمان را تعمیر می کنند و سیستم تعلیق را تنظیم می کنند، اما زمانی برای نوشتن مقاله در مورد آن ندارند.

این در حالی است که اکثر شرکتها، به تنظیم اتوماتیک قیمتها اکتفا مینمایند. ابزار گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) به شما اجازه میدهد تا مدت زمان دریافت بیشترین ترافیک سایت را مشاهده کرده و برنامه تبلیغات خود را بر آن اساس، تنظیم کنید. همیشه در مورد افزایش نرخ تبدیل جای پیشرفت وجود دارد و بهترین شرکتها به طور مداوم سایت و برنامه های خود را بهبود میبخشند تا تجربه بهتری برای کاربران خود ایجاد کرده و نرخ تبدیل را رشد دهند. به عنوان مثال، اگر کاربری یک پست درباره بهبود نرخ تبدیل از وبسایت شما در گوگل ببیند، انتظار دارد راهکارهایی برای بهبود نرخ تبدیل پیدا کند. همچنین گوگل آنالیتیکس برای بهبود نرخ تبدیل نیز میتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. اگر میتوانید با بهینه سازی عناصر مختلف این صفحه، نرخ تبدیل را به ۱۵ درصد رساند، تعداد تبدیلهایی که در ماه بوجود میآید به ۵۰ تا ۳۰۰ عدد رشد خواهد داشت. این چرخه همواره تکرار میشود و در نهایت کسب و کار رشد میکند. این موارد میتوانند به شما کمک کنند که در نهایت کسب و کار خودتان را در یک مسیر درست هدایت کنید و به پیشرفت مد نظرتان برسید. برای اینکه تبلیغات شما در گوگل موفق باشد، قطعاً به این دو نیاز خواهید داشت.

این بدان معناست که اگر میخواهید بازدیدکنندگان صفحه خود را به مشتری تبدیل کنید، باید وب سایتی طراحی کنید که استفاده از آن آسان باشد و بازدیدکنندگان را به طور خودکار در جهت اقداماتی که می خواهید انجام دهند (خرید یا ثبت نام در خبرنامه) هدایت کند. به عنوان مثال، این اقدام ممکن است تکمیل یک فرم در وبسایت، ثبت نام در یک سرویس یا خرید یک محصول باشد. این پلتفرم گزینههای آموزشی زیادی در اختیار شما قرار میدهد، هات جر به صورت ماهیانه به ۲۹ دلار هزینه احتیاج دارد. تبلیغات بنری گوگل که در شبکه نمایش گوگل (بیش از 3 میلیون وبسایت و اپلیکیشن) پخش میشود و تبلیغات کلیکی گوگل که به صورت متنی در نتایج نشان داده میشود. در نهایت، شما میتوانید تبلیغ خود را در برنامههای کاربردی دیگر در شبکه برنامههای کاربردی گوگل به نمایش بگذارید. در واقع، آنها به شما کمک میکنند تا تبلیغات گوگل خود را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه ممکن پیادهسازی کنید.

اگر مدیریت خوبی نداشته باشید ممکن است کاربر بعد از ورود به سایت به خاطر نامرتبط بودن متن تبلیغ و محتوای سایت نا امید شود. در نهایت، بد نیست بدانید که پس از ایجاد تبلیغات، خود گوگل به صورت تخمینی (با توجه به کیفیت تبلیغ شما) مشخص میکند که برای جایگاههای مختلف (صفحه اول، بالای صفحه اول و گزینه اول بودن) چقدر باید هزینه بپردازید. اینکه پس از مشخص شدن بازار هدفتان، اقدام به ارسال تبلیغات فیزیکی خود به همراه چند پیشنهاد و آفر فریبنده کنید. خود ما بسیار شاهد حرام شدن پول آدم های مختلف در تبلیغات گوگل بودهایم.

تبلیغات گوگل در حال حاضر یکی از پر کاربردترین نوع تبلیغات می باشد که کسب و کارهای زیادی با این پلتفرم تبلیغاتی به درآمد های بالا دست یافته اند. با سرویس تبلیغات گوگل شما می توانید آمار دقیقی از مشتریان خود و رفتارشان به دست بیاورید. گزارش تبلیغ به صورت روزانه به صورت مستقیم از وب سایت گوگل برای شما ارسال خواهد شد و به این صورت از آمار کلیک بر روی تبلیغات خود با گزارش رسمی از گوگل با خبر خواهید شد. در این راهنما، نحوه کار با گوگل ادوردز، سرویس تبلیغاتی بزرگترین موتور جستجوی جهان را یاد خواهید گرفت. به طور معمول، هر لندینگ پیج یک کال تو اکشن دارد، که چندین بار در صفحه تکرار شده است. نکته اساسی این است که باید بدانید در هر جایی از صفحه میتوانید از کال تو اکشنها استفاده کنید. شما می توانید با راهنمایی های کارشناسان این سایت ها کمپین های تبلیغاتی خود را در این سایت های ایرانی به آسانی راه بیندازند. برای یادگیری بیشتر در مورد نحوه محاسبه قیمت هر کلیک، افزونه های تبلیغات گوگل و… در اینجاست که بهینه سازی نرخ تبدیل به شما کمک میکند بیشترین کلیک را دریافت کنید، بنابراین در واقع هزینهها کاهش مییابند.

بنابراین لازم است برای جمعآوری دادههای درست زودتر دست به کار شوید. بنابراین قبل از شروع تبلیغات بهتر است با معایب و مزایای تبلیغات یوتیوب در انواع مختلف، آشنا شوید. در مرحله بعد از انتخاب نوع کمپین، هدف از ایجاد کمپین را تعیین کنید. ضروری است که شما برای ایجاد همه آگهی های مختلف ذکر شده در بالا، تبلیغات ایجاد کنید. باید سایت های غیر ضروری را حذف کرد و قیمت ها را زیر نظر گرفت. برای هر کلمه کلیدی اطلاعات زیر نشان داده میشود. تبلیغات آنلاین: تبلیغات دیجیتال دارای انعطاف پذیری ذاتی است که به شما امکان میدهد تبلیغات CPC و PPC را در زیر نظر داشته باشید. ابزار هاتجر امکان ضبط کردن تحرکات کاربران در سایت را در اختیار شما قرار میدهد و همچنین با استفاده از هاتجر میتوانید به نقشههای حرارتی نیز دسترسی داشته باشید و میتوانید تعامل کاربران را سایت را بررسی کنید. اما چگونه میتوانید ببینید که بازدیدکنندگان چطور با سایت شما تعامل دارند؟ در حالت دوم نیز شما میتوانید به ازای هر 1000 بار مشاهده شدن ویدیو هزینه پرداخت کنید (CPM bidding). شما تصمیم میگیرید که به چه میزان میخواهید در طول یک ماه هزینه کنید، و شما هرگز بیش از آنچه تعیین کردهاید، پرداخت نخواهید کرد.

اگر کل ویدیو شما کمتر از 30 ثانیه بود فقط زمانی که کل تبلیغ دیده شود هزینه آن پرداخت خواهد شد. شاید گوگل آنالیتیکس اطلاعات جزئی در اختیار شما قرار ندهد ولی بزرگترین مزیت آن این است که این ابزار گوگل رایگان است. در این زمان است که شما برای بهبود نرخ تبدیل علاوه بر تیم مارکتر به تیم طراح تعاملی نیز نیاز دارید. اعضای تیم در طول اجرای کمپینهای گوگل ادز همواره با شما در ارتباط هستند و با دریافت بازخوردهای شما از نتیجه تبلیغات، تغییرات لازم را برای بهبود نتایج کمپین اعمال می کنند. سئوی سایت در حقیقت انجام اموری در راستای بهبود رتبه سایت در لیست نتایج جستجوی گوگل است.

علاوه بر این، این ابزارها نقشههای حرارتی از وب سایت را نیز در اختیار شما قرار میدهند. با انتخاب کلمه کلیدی دقیقتر میتوانید کمپینهای تبلیغاتی را بر اساس تولیدات و محتوای خود شخصیسازی کنید. همانطور که در گوگل ادوردز گفتیم علاوه بر کلمه کلیدی، روشی دیگر نیز برای هدفگذاری وجود دارد. معمولا، این کلمات به کلمه کلیدهای شما مرتبط و نزدیک هستند اما به دلایلی خارج از حوزه پیشنهادی برای رتبه بندی و تبلیغ پولی هستند. رسانههای اجتماعی تعداد بازدیدهای وبسایت را نیز افزایش میدهند، با این کار توجه کاربران را جلب کرده و سپس آنها را به مشتری تبدیل کنید. کیورد پلنر یکی از ابزارهای مفید برای انجام تحقیق کلمات کلیدی است که ابتدا، نحوهٔ کار با آن را با شما در میان میگذاریم و سپس ۸ ابزار دیگر را هم با یکدیگر بررسی میکنیم.

در واقع تبلیغات ویدئویی یکی از بهترین روشهای بازاریابی آنلاین میباشد که میتواند مخاطب را جذب کند. 3. قسمت سوم مربوط به مزایده در کلمات کلیدی میباشد که پیشنهاد میشود روی همان گزینه AdWords automatically sets your bids to help you get as many clicks as possible within your تبلیغ در گوگل budget. اگر سایت شما در نتایج جستوجو وضعیت جالبی ندارد، اما از طراحی وبسایت خود مطمئن هستید و میدانید که همه اصول مربوط به سئو را به درستی رعایت کردهاید در این حالت باید کمی هزینه کنید تا بتوانید صفحات اول نتایج جستجو را از آن خود کنید. همانطور که میدانید تبلیغات ویدئویی در یوتیوب میتواند قبل از نمایش ویدئو، در حین نمایش و یا پس از آن به کاربران نمایش داده شود.

این موضوع یک مساله ساده اقتصادی است، اما وجود این مشکل پول در آوردن را سخت تر کرده است. جالب است، نه؟ این هم راهی دیگر که گوگل، هزینه های شما را به کمک آن کاهش میدهد. به عبارت دیگر گوگل ادز است که تعیین میکند شما از مزایای تبلیغات کلیکی گوگل بهره ببرید یا نه! بازاریابی مجدد نه تنها آگاهی از برند شما را به طور قابل توجهی افزایش می دهد، بلکه فرصت های بی شمار دیگری را برای کاربران فراهم می کند تا از وب سایت شما بازدید مجدد نمایند و از این طریق ترافیک وب سایت شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. با هدف قراردادن بازدیدکنندگان سایت خود، می توانید استراتژی بازاریابی مجدد خود را پیاده سازی کنید و آنها را به سایت خود برگردانید. اگر لندینگ پیج اطلاعاتی که کاربر برای پیدا کردن آنها به سایت شما آمده را ارائه ندهد، این بازدیدکنندگان به کاربر یا مشتری تبدیل نخواهند شد. بهینه سازی نرخ تبدیل یعنی بهبود تعامل کاربر با سایت به نفع قیف فروش. اهمیت بهینه سازی نرخ تبدیل برای کسب و کارهای آنلاین این است که به آنها این امکان را میدهد تا بیشترین استفاده را از بازدید سایت را داشته باشند و به طور موثر درآمد بیشتری کسب کنند بدون اینکه هزینه بیشتری برای بهینه سازی یا جذب مشتری صرف کنند.

افرادی بوده اند که تنها با داشتن یک دانش جزئی وارد این عرصه شدند و جز صرف هزینه های هنگفت و زمان هیچ سودی برایشان نداشته است. ما توصیه میکنیم تنها به این روش اکتفا نکنید و بهینه سازی های لازم در وب سایت خود را انجام دهید. ارگانیک: در این روش که به عهده خودتان است باید با تولید پستهای جذاب افراد را به پیج خود جذب کنید. برنامه ها را می توان در شبکه نمایش با استفاده از دو قالب تبلیغاتی تبلیغ کرد: متن و تصویر. شما قادر خواهید بود تا حداکثر میزان هزینه روزانه خود را تعیین کنید و برنامه ریزی بودجه خود را مدیریت نمایید. بهطور معمول هنگامی که از گوگل ادز استفاده میکنید در عمل به سرویس تبلیغات گوگل، شبکه نمایش تبلیغات در موتور جستجو و در نهایت شبکه نمایش گوگل که متشکل از تعداد زیادی از وبسایتهای سراسر جهان است دسترسی خواهید داشت. اما ساده ترین روش این است که شرکت یا فروشگاه سعی می کند در این شبکه اجتماعی با افراد زیادی ارتباط برقرار کرده و محصولات و خدماتش را به دیگران معرفی کند. شما باید در این صفحه هم همان قولهایی که در تبلیغات مطرح کردهاید، معرفی کنید.