مقالات مرتبط با حمل ونقل دریایی نورمگز | transemartlogistics

مقالات مرتبط با حمل ونقل دریایی نورمگز | transemartlogistics ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه لازم است درباره حمل با کشتی و مزایا و معایب آن بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. حمل و نقل دریایی از نظر اقتصادی و ایمنی از سایر روش های حمل و نقل دارای اطمینان بیشتری هستند. بارهایی که وزن بالایی دارند را به سختی می توان از طریق وسایل نقلیه زمینی یا توسط قطار و هواپیما جابجا نمود. اما این گونه بارها به سهولت توسط حمل و نقل دریایی قابل انجام است. خدمات حمل و نقل زمینی یکی از رایج ترین انواع روش های حمل و نقل بار است.

امروزه دیگر کالاها با کانتینر مخصوص خود روی کشتی بارگیری می‌شوند. در صنعت کاربری سازی برای هر کالا نوعی کانتینر مخصوص طراحی می‌شود. همچنین به دلیل ساختار ساده ای که دارند می توانند در بنادری با امکانات ناچیز نیز به راحتی تخلیه و بارگیری شوند. هنگامی که قصد حمل با کشتی را داشته باشید حتماً خود را برای همسفر شدن با تعداد زیادی از افراد با فرهنگ های متفاوت آماده می کنید.

کاربرد و‌ خدمات حمل با کشتی

یکی از اصلی ترین معایب این روش که باعث می شود بسیاری از افراد از این روش منصرف شوند این است که زمان زیادی طول می کشد تا بار شما جابجا گردد. در این روش مواردی از جمله شرایط جوی و باد و طوفان بر روی زمان انتقال کالا تاثیر می گذارد. به همین منظور در صورتی که شما برای جابجایی لوازم نیاز به سرعت بالایی دارید، نمی توانید از روش حمل و نقل دریایی بهره ببرید. ولی به طور کلی با کمی صبر و تحمل می توانید کالای خود را با ایمنی بیشتری جابجا کنید. حمل و نقل دریایی موثرترین روش برای جابجایی کالا در سطح جهانی محسوب می شود و هر ساله در جهان بیشترین درصد حمل و نقل کالا به انجام می رساند.

چند نکته برای حمل ایمن بار با کشتی

روش های متعدد حمل و نقل جهت برقراری ارتباط شهرها و کشورها با یکدیگر می باشد که تاکنون تأثیرات خاص خود را بر صنعت گردشگری نیز داشته است. در این بخش از مقاله قصد داریم حمل با کشتی را با سایر روش های حمل و نقل و جابه جایی مقایسه کنیم. حمل و نقل دریایی در کنار داشتن مزایای مختلف، معایبی را نیز به همراه دارد.

  • این نوع کشتی ها را می توان به دو گروه LNG و LPG تقسیم بندی کرد.
  • رایند جابجایی کالا بین مبدا و مقصد، به روش های مختلفی انجام می شود که مهم ترین آنها عبارت اند از “کراس استافینگ”، “ترانسشیپ” و “چارترینگ”.
  • البته شرایط جغرافیایی کشور مقصد تعیین‌کننده نیز می‌تواند در شرایط و نحوه حمل و نقل کالا تأثیرگذار باشد.
  • معمولا کالاهایی که در بستر دریا منتقل می شوند دارای حجم و اندازه بزرگ هستند.

در چنین شرایطی برای مثال می‌توان بار را در کشور واسطه یک بار تخلیه کرد و سپس با وسایل و روش‌های دیگر حمل و نقل هوایی یا زمینی آن را مجددا بارگیری کرد و به کشور مقصد رساند. زمان ترانزیت حمل و نقل دریایی، زمان مورد نیاز برای تحویل محموله را پس از تحویل گرفتن از نقطه مبدا توصیف https://www. transemartlogistics.com می کند. بنابراین، مقدار زمان صرف شده برای جابجایی کالا از یک نقطه به نقطه دیگر را نشان می دهد. با توجه به محدودیت های مختلف کالایی یا محدودیت های حمل و نقل ممکن از دو یا چند روش مختلف برای انتقال کالا از مبدا به مقصد استفاده شود که اصطلاحا به این روش، روش مرکب می گویند. در این روش می بایست از بارنامه سراسری یا بارنامه فیاتا استفاده کرد. در این روش ترانسشیب (به معنای انتقال کالا از یک وسیله حمل به یک وسیله حمل دیگر در مسیر حمل کالا) بسیار مهم است و باید در قرارداد، پیش فاکتور و… اظهار شود.